Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Darkness85 schreef:Ik vind een vliegenkap echt ideaal. Mits je er een kan vinden die goed aansluit. Die goed de ruimte geeft bij de ogen, zodat de wimpers niet tegen het gaas aankomen. En je geen grappenmaker heeft die hem standaard elke dag af doet incl halster... **zucht**
Scum schreef:Let goed op of de kap niet tegen de oogbol aan komt. Ik heb er ooit eentje gehad die dat deed.
Verder merk ik dat als er veel vliegen zijn mijn paarden ontzettend blij zijn als ik met die dingen aan kom zetten. Ze stoppen hun hoofd er bijna vanzelf in.
Als ik ze 's avonds af doe willen ze graag even op hun hoofd gekrabt worden tussen en boven de ogen. Schijnbaar gaat het ding toch wel een beetje irriteren.
Als je paard in een kudde loopt, dan heb je het risico dat er vriendjes zijn die aan de kap gaan knabbelen of deze als speledingetje gebruiken en kapot bijten.
Tancreda4 schreef:Ik lees nu nooit mensen die hetzelfde probleem hebben wat ik had; een paard dat met rollen enorm met het hoofd over de grond schuurt en daarbij een ingedrukte kap krijgt of de kap vol met modder smeert en dus niets meer ziet... Voor mij was het 1x nooit meer, maar zal mij opzich niets verbazen als ik ook daarin weer een rare muts heb
Lovely schreef:Tancreda4 schreef:Ik lees nu nooit mensen die hetzelfde probleem hebben wat ik had; een paard dat met rollen enorm met het hoofd over de grond schuurt en daarbij een ingedrukte kap krijgt of de kap vol met modder smeert en dus niets meer ziet... Voor mij was het 1x nooit meer, maar zal mij opzich niets verbazen als ik ook daarin weer een rare muts heb
Dan ben ik nog raarder door te denken dat een vliegenmasker uberhaupt redelijk overbodig is aangezien een paard zelf heel goed in staat is om vliegen te verjagen. Je kunt ze soms wel helpen door de staart, manen en voorpluk niet te kort te maken. Paarden en vliegen gaan al sinds het eerste ontwerp samen door het leven en ik denk dat ze goed aan elkaar gewaagd zijn.
Lovely schreef:Tancreda4 schreef:Ik lees nu nooit mensen die hetzelfde probleem hebben wat ik had; een paard dat met rollen enorm met het hoofd over de grond schuurt en daarbij een ingedrukte kap krijgt of de kap vol met modder smeert en dus niets meer ziet... Voor mij was het 1x nooit meer, maar zal mij opzich niets verbazen als ik ook daarin weer een rare muts heb
Dan ben ik nog raarder door te denken dat een vliegenmasker uberhaupt redelijk overbodig is aangezien een paard zelf heel goed in staat is om vliegen te verjagen. Je kunt ze soms wel helpen door de staart, manen en voorpluk niet te kort te maken. Paarden en vliegen gaan al sinds het eerste ontwerp samen door het leven en ik denk dat ze goed aan elkaar gewaagd zijn.

Tancreda4 schreef:Ik lees nu nooit mensen die hetzelfde probleem hebben wat ik had; een paard dat met rollen enorm met het hoofd over de grond schuurt en daarbij een ingedrukte kap krijgt of de kap vol met modder smeert en dus niets meer ziet... Voor mij was het 1x nooit meer, maar zal mij opzich niets verbazen als ik ook daarin weer een rare muts heb
MelanieB schreef:Lovely schreef:
Tsja, als je paarden bij het bos staan en de hele dag maar loopt te schudden met hoofd en zwiepen met staart. Zo lekker is het niet voor ze.
Jij vind het toch ook irritant als er steeds een vlieg op je hoofd gaat als je lekker op de bank ligt bijna te slapen of als er een of meer om je hoofd zoemen?
Hier ook maskers als ze te erg last krijgen, paarden worden er knettergek van en straks met horzels helpt het ze ook.
Ze staan gelijk weer een stuk rustiger met masker. Die hardnekkige rotvliegen die met een beetje schudden niet weggaan.
Darkness85 schreef:Ik vind een vliegenkap echt ideaal. Mits je er een kan vinden die goed aansluit. Die goed de ruimte geeft bij de ogen, zodat de wimpers niet tegen het gaas aankomen. En je geen grappenmaker heeft die hem standaard elke dag af doet incl halster... **zucht**
Lovely schreef:Maar, wist je dat paarden zich het grootste gedeelte van de tijd helemaal niet bewust zijn van de vliegen en dat het zwiepen met de staart, trillen met de huid enzovoort automatismen zijn. Ze denken er niet bij na en raken er dus ook niet door verstoord. De conclusie dat de paarden er stapelgek van worden is meer een mensending.