Ik zit met een "probleem" && wil heel graag meerdere meningen horen...
Ik help bij een New Forest fokker, en deze man wil graag het sportpredikaat (ofzo) bij zijn merries hebben, dit betekent dat ze op de wedstrijden gestart moeten worden!! Hij heeft 1 ruiter die op de wedstrijden is, maar deze kan maar 1 pony starten en voor de rest kan hij geen "goede" ambitieuse ruiters vinden, dus wil hij heel graag dat ik er 1 of 2 ga starten maar....
ik heb de leeftijd van 18 bereikt wat zou betekenen dat ik tussen de paarden moet starten!!
Nou weet ik ook wel dat als je tussen de paarden start met een pony dat je dan niet moet verwachten dat je een 1e prijs haalt ofzo (maakt mij ook helemaal niet uit!!), maar wat denken jullie over de beoordeling van de jury??
Vragen:
- Zal een jury een pony hetzelfde als een paard beoordelen qua bewegingen enzo?
- Zal er veel afgunst zijn van mede wedstrijdruiters?
Ik dacht zelf:
Er rijden natuurlijk ook tinkers, fjorden en haflingers (inprincipe ook pony's) tussen de paarden & dan vind ik zelf een New Forester beter bewegen, maar ik denk toch dat er anders naar gekeken word....
Over mijzelf:
Mijn lengte past nog PRIMA bij een pony
Over mijn houding hoeven we het niet te hebben, want ik weet ook wel dat als ik ga starten dat deze beter moet
Ook krijg ik les

PLEASE HELP ME
Geef je mening, maar houd het natuurlijk wel lief!!
Hier een paar foto's van de ponys die ik dan zou kunnen starten....

Deze pony rijd ik nog geen 3 weken, ze is 8 jaar & 1.43 hoog. Ze heeft nooit echt hoeven werken bij andere ruiters, maar toch pakt ze dit uitstekend op!! Wel zit er natuurlijk nog werk in omdat mevrouw aardig eigenwijs is

Deze pony rijd ik vanaf februari, we komen van ver, want toen ik er opstapte was het echt een PLANK!! Mevrouw is behoorlijk overbouwd gebouwd waardoor ze snel op de voorhand kruipt, alles gaat al stukken beter, maar gaat allemaal wat langzamer dan de pony hierboven. Ze is 4 jaar en 1.46 groot
Kan prima!