Wat is jullie menig hierover.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vooral een met blokjes zit vaak erg comfortabel!

Supervixen schreef:Dan leren ze niet fatsoenlijk vallen?? Dat vind ik echt een domme uitspraak zeg. In een zaal waar je vechtsport beoefent liggen matten op de grond, geen houten palen of hindernissen die in de weg staan, geen paarden die kunnen natrappen als je valt of muren waar je tegenaan kunt komen. Laatst schrok mijn paard van een kat die op de bakrand sprong en mooi dat ik er binnen 2 tellen af lag omdat ze opzij sprong. Hoe kun je dan fatsoenlijk vallen?? Je hebt geeneens tijd om na te denken.
Ik rijd nu een jaar met een BP en ik kan het iedereen aanraden. Het is net als vroeger toen een veiligheidscap nog niet verplicht was, iedereen moet er nog aan wennen. Ik hoop dat ze verplicht worden gesteld voor manegelessen. Sluit je ogen niet voor de risico's van paardrijden.
Lees maar eens het stuk over ongevallen bij het paardrijden op http://www.veiligheid.nl
Bij 34% van de ongevallen is er sprake van letsel aan de romp.
Ook hoofdletsel komt nog teveel voor omdat er geen cap gedragen wordt.
Anne_GTI schreef:No way dat ik mijn kinderen in een BP stop. Dan leren ze niet fatsoenlijk vallen. Naast paardrijden gewoon op een vechtsport sturen heeft imo meer effect. Turnen oid kan ook prima.
Vallen hoort nu eenmaal bij groot worden. Dan kan je maar beter dat vallen onder de knie krijgen.
.... 

popcornlover schreef:Als je al twijfelt zou ik het zeker doen! De betere protectors zitten super en het kan een hoop narigheid voorkomen/verminderen. En je bent soms niet alleen afhankelijk van je eigen paard, maar ook van het gedrag van andermans paarden.
Ik heb er zelf een die zich helemaal naar mijn lichaam vormt als ik hem aan heb, waardoor ik na een tijdje niet eens meer door heb dat ik hem aan heb. En dit heeft me afgelopen week nog beschermd na een harde val waar ik een flinke hersenschudding en spierpijn opliep, maar nergens een pijntje waar de bodyprotector zat. Best kans dat ik anders een paar gekneusde ribben of erger had gehad.
tcboo schreef:Na 30 jaar ben ik weer gaan paardrijden en mijn dochter van 6 wil nu ook graag. Zij gaat kabouterlessen volgen (½ uurtje les met een volwassene (ikzelf dus) die meeloopt naast de pony). Ik vraag me af of ik nu een bodyprotector zou moeten aanschaffen (voor haar en voor mezelf).![]()
Wat is jullie menig hierover.
Isegrim schreef:Tien jaar geleden bestonden die dingen nog geeneens, of in elk geval kende ik niemand die met zo'n ding op een paard ging zitten. Ik vind het ondingen die je bewegingsvrijheid beperken.