Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PercyLeen schreef:Lezen valt niet mee he.
Ik heb HALVE wege de maand april opgezegd (laten we zeggen 13 april). Dus ze hebben (ruim) 2 weken geld aan mij verdiend terwijl ze er niks voor hebben hoeven doen. En nu verwachten ze nog een keer een maand stalgeld terwijl mijn paard al (ruim) 2 weken weg is!
Cayenne schreef:Het is op de meeste pensionstallen de regel dat je een maand vantevoren opzegd. Twee weken is dan gewoon te kort.
Het is jouw woord tegen dat van hen helaas.
Cayenne schreef:Het is op de meeste pensionstallen de regel dat je een maand vantevoren opzegd. Twee weken is dan gewoon te kort.
Het is jouw woord tegen dat van hen helaas.
Charlie_P schreef:Er wordt toch ook gezegd dat hij je niets kan maken als er geen afspraken gemaakt zijn? Een maand opzegtermijn hanteren is alleen helemaal niet raar. Als de stal al weer bezet is zou ik me niet druk maken. En de logica van je laatste vraag zie ik even niet.
PercyLeen schreef:Ik vind het een hele vreemde redenatie en vraag me ook echt af of dit daadwerkelijk zo is. Ik heb het nog nooit ergens gehoord/mee gemaakt. Ik betaal toch al een maand vooruit, lekker geld verdienen zo.
En mijn stal is vanaf dit weekend alweer bezet hoor (!) Ik heb mijn paard weg gehaald omdat ie ziek werd door het stro daar, kan ik de DA rekening dan ook declareren?
Knert schreef:Charlie_P schreef:Er wordt toch ook gezegd dat hij je niets kan maken als er geen afspraken gemaakt zijn? Een maand opzegtermijn hanteren is alleen helemaal niet raar. Als de stal al weer bezet is zou ik me niet druk maken. En de logica van je laatste vraag zie ik even niet.
niet raar. Betekend Dus ook niet voor de hand liggend.
Tigra_ schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dan ruim 1 maand van te voren op te zeggen. Vindt het vrij asociaal om het zo kort dag te doen. Jouw voordeel is dat er niets op papier staat maar netjes is het niet. Als de pensionhouder naar jouw toe stapt en zegt over 2 weken moet je weg zijn dan is het ineens een heel ander verhaal en zou het schandalig zijn als hij je zo kort dag weg stuurt.
PercyLeen schreef:Tigra_ schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dan ruim 1 maand van te voren op te zeggen. Vindt het vrij asociaal om het zo kort dag te doen. Jouw voordeel is dat er niets op papier staat maar netjes is het niet. Als de pensionhouder naar jouw toe stapt en zegt over 2 weken moet je weg zijn dan is het ineens een heel ander verhaal en zou het schandalig zijn als hij je zo kort dag weg stuurt.
Dus jij zou er wel op gokken dat je paard nog zieker wordt?
PercyLeen schreef:Tigra_ schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dan ruim 1 maand van te voren op te zeggen. Vindt het vrij asociaal om het zo kort dag te doen. Jouw voordeel is dat er niets op papier staat maar netjes is het niet. Als de pensionhouder naar jouw toe stapt en zegt over 2 weken moet je weg zijn dan is het ineens een heel ander verhaal en zou het schandalig zijn als hij je zo kort dag weg stuurt.
Dus jij zou er wel op gokken dat je paard nog zieker wordt?
Vjestagirl schreef:Wettelijk gezien is je betalingstermijn je opzeg termijn. Dus betaal je per maand, dan zeg je ook op per maand. Daarbij wordt eigenlijk overal de eerste van de maand aangehouden, dus half April opzeggen is Mei ook nog betalen. Ook als je geen contract hebt (of misschien wel juist) is dit de regel.
Misschien kun je overleggen met je stalhouder en nog 2 weken betalen? De paarden wereld is klein, en ik zou zelf liever niet ergens met ruzie weg gaan.