bont paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plopineendop

bont paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 22:08

ik hoor wel vaker dat sommige jury's punten aftrekken voor een bont paard in de dressuurring, klopt dit? ik wil snel gaan starten met mijn bonte merrie, zou het vervelend vinden als we punt aftrek krijgen

maras

Re: bont paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:09

Dar lijkt me complete onzin, als je paard goed loopt dan krijgt hij als het goed is gewoon de punten die daarvoor staan. Ik heb met mijn bonte nooit problemen gehad op dat gebied in ieder geval.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:11

maras schreef:
Dar lijkt me complete onzin, als je paard goed loopt dan krijgt hij als het goed is gewoon de punten die daarvoor staan. Ik heb met mijn bonte nooit problemen gehad op dat gebied in ieder geval.

Lijkt niet alleen onzin, is onzin, trekken ze geen punten voor af :+ .

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:16

ligt er aan wat voor jury je hebt en in welke kring je rijd ik heb het wel eens gehad ja

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:48

net zoals een jury punten aftrekt als je een fries, haflinger of.... hebt.

Gewoon goed rijden dan kunnen ze niet om je heen, over het algemeen zijn zulke fabels excusen om maar niet de fout bij de ruiter neer te leggen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:54

Natuurlijk, heb je nooit in de regels zien staan dat jury's verplicht zijn een punt af te trekken voor pony's tussen de paarden, tinkers friezen gelders groningers haflingers fjorden paarden met littekens en bonte paarden krijgen wel 2 punten aftrek!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:58

mmmm ga aanstaand weekend voor de 2e keer op wedstrijd, de 1e keer was een onderlinge van onze eigen vereniging ..........klinkt hier lekker positief!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:24

Nimmy schreef:
over het algemeen zijn zulke fabels excusen om maar niet de fout bij de ruiter neer te leggen.

hier ben ik het niet mee eens ;) ja ik heb wel eens gehad dat een vriendin zat te schrijven en jury zei eigenlijk een 8 waar maar geef maar een 6 en ik heb het gehoord dat ze het zei ze( vriendin) had der telefoon op opname gezet(is eigenlijk best associaal i know ) omdat ze soms nog al eens wat commentaar geven wat beter kan en niet op coupon staat
Laatst bijgewerkt door Ashleytjuhh op 26-04-11 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:27

ik snap geen snars van jouw post ashley, kun je hem zonder msn-tall herschrijven?

Ik ben zaterdag voor het eerst gestart met mijn bonte ruin en geen commentaar gehad, ik vind het ook juist mooi maar ja ik houd er natuurlijk juist van ;)
Punten waren ook netjes, 183 en 199 en dat voor een debuut :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:29

Gypsy schreef:
Natuurlijk, heb je nooit in de regels zien staan dat jury's verplicht zijn een punt af te trekken voor pony's tussen de paarden, tinkers friezen gelders groningers haflingers fjorden paarden met littekens en bonte paarden krijgen wel 2 punten aftrek!

En je vergeet te melden dat je nog 3 punten aftrek krijgt als je zelf sproeten hebt, of rood haar.
Met donkerblond ben je maar liefst 4 punten kwijt en met grijs, krijg je bonus punten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:30

chips, ik heb een bonte en heb zelf sproeten en donkerblond haar -O-

kun je nagaan als ik mijn paard en mezelf had geverfd, dan had ik wel 10punten meer gereden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:32

Hmmm, puntenaftrek ga je niet onmiddellijk hebben, maar sommige jury's zien een bonte nu eenmaal niet graag.

Ik weet nog al te goed, mijn eerste wedstrijd met mijn tinker. Ik hoor de jury nog zeggen: Een tinker hoort niet in de dressuur! En tada, ik was ook de laagste. Helaas konden ze niet rond mijn draf komen en gaven ze me daarvoor een 7 :D

Commentaar: Paard beter kuisen.
Ja hallo, bij -2 was ik geen paard :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:34

ik moest je laatste stukje even een paar keer lezen, maar je bedoelt dus dat ze je paard vies vonden?
Tja, dat wil iedere jury natuurlijk zien, een net getoiletteerd paard.
Kun je ook best bereiken zonder te wassen natuurlijk, door vlekkenspray en een dekentje ;)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:35

opisop_shop schreef:
ik snap geen snars van jouw post ashley, kun je hem zonder msn-tall herschrijven?

Zo wel en hij stond niet in msn taal maar in het brabants ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:35

Is het al bijna vakantie? :')
Tijd voor een slotje op dit onzintopic :Y)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 01:39

Gypsy schreef:

:=

En er staat nog eens bij dat ze extra hoog moeten punten als je met een donkerbruine / zwarte die super dressuurgefokt is de ring in komt. Al rij je bagger... :roll:

_O-

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 02:37

Sjolvir schreef:
Gypsy schreef:

En je vergeet te melden dat je nog 3 punten aftrek krijgt als je zelf sproeten hebt, of rood haar.
Met donkerblond ben je maar liefst 4 punten kwijt en met grijs, krijg je bonus punten.

_O-

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 02:42

Officieel geven ze geen aftrek, maar het is en blijft een jury sport.
het is maar net wat de jury wil zien...
En soms merk je dat in de punten ja.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 03:56

Enige nadeel wat ik mij kan bedenken is dat de aftekening aan de benen ongelijk kan zijn wat een ander beeld geeft dan effen kleur of sokjes op gelijke hoogte.
Maar dan nog zal dat vast geen hele punten schelen...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:07

maar daar hoef je geen bonte voor te hebben, kan ook met een effen paard met iets hogere witte benen of maar 3 ipv 4 witte voetjes.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:48

Ja idd :j

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:51

Ik krijg extra punten want mijne heeft de kleur van totilas :+

Haha complete onzin dus.

Wel is het vaak dat je met een koudbloed (tinker/haf/fries etc)
Hiervoor trekken ze geen punten af, maar voor een jury is het natuurlijk lastiger beoordelen tussen allemaal 'warmbloeden'
een koudbloed heeft een andere manier van bewegen/hoofd hals houding over het algemeen en valt uit de toon tussen al die warmbloeden. Daarom ken ik ook genoeg mensen die alleen maar koudbloedwedstrijden rijden (kan ook officieel en dan val je er niet 'tussen uit'). Kun je ook gewoon tot het Z rijden, en is echt niet zo dat daar met punten gestrooid word, ik denk een mooi alternatief.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:48

Ik vraag me af of we niet weer eens met een SA te maken hebben.

plopineendop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:19

dankje voor de reacties :D
nu hopen dat ik met de wedstrijden aardige jury's krijg die allemaal zelf ook bonte paarden hebben, hihi :P

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:40

mijn paard is bont, en ik ben blond.....nu vraag ik me af he...zouden mijn blonde haren het minpunt compenseren wat ik krijg omdat mijn paard bont is?