verkoop van een eczeempony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sndr_vdb

verkoop van een eczeempony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:33

Hallo

Heeft er iemand ervaring met het verkopen van een eczeempony?
Gaat dat makkelijk of toch redelijk moeilijk? want het is natuurlijk niet niks.
Ik heb nu wel een product wat ik op haar manen smeer en ook effectief werkt, met ongeveer om de dag te smeren, ziet ze er echt goed uit moet ik zeggen.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de wilskracht heeft om dat vol te houden van maart tot zowat september ..

Ik hoor het graag =)

Jkke

Re: verkoop van een eczeempony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:54

verkopen kun je altijd, alleen wanneer ze iets hebben dan krijg je er gewoon weinig geld voor.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:57

Ligt natuurlijk ook aan het soort paard, de afstamming en hoe erg de exceem is natuurlijk. Als het met een zalfje (of deken) goed onder controle te houden is zal hij zeker minder waard zijn maar niet zo heel veel als eentje die alles kapot schuurt. Al is het wel moeilijker in deze tijden, maar daar staat tegenover dat als het een goudeerlijk beestje is hij vast wel een huisje vindt!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:11

Onze eerste pony had ook veel last van eczeem. De vorige eigenaar hebben dat ook gewoon gezegd hoor, want we kenden er eerlijk gezegd maar weinig van. Dat woog echter niet op tegen de betrouwbaarheid en de klik die we hadden met het dier. Met smeren en dekens kon hij zijn manen ook redelijk goed behouden.

We hebben nooit spijt gehad van onze aankoop en jaren plezier gehad met die pony.

Je moet er maar net mensen voor vinden die daar door heen kijken en de extra moeite en kosten er bij willen nemen

sndr_vdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:15

Bloempjeh_ schreef:
Onze eerste pony had ook veel last van eczeem. De vorige eigenaar hebben dat ook gewoon gezegd hoor, want we kenden er eerlijk gezegd maar weinig van. Dat woog echter niet op tegen de betrouwbaarheid en de klik die we hadden met het dier. Met smeren en dekens kon hij zijn manen ook redelijk goed behouden.

We hebben nooit spijt gehad van onze aankoop en jaren plezier gehad met die pony.

Je moet er maar net mensen voor vinden die daar door heen kijken en de extra moeite en kosten er bij willen nemen

Ja idd. Als je het erbij neemt en er tijd in steekt is het wel te doen. Ze is nu wel niet de aller sociaalste pony, maar ze heeft meestal wel succes bij kleinere kinderen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:19

Nu de prijzen al wat lager zijn dan een paar jaar terug is het verschil tussen een eczeempony en geen eczeempony kleiner geworden.
De meeste zullen in eerste instantie toch kiezen voor een eczeemvrije pony.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:22

Het is gewoon veel lastiger, en de prijs zou beduidend lager liggen. Soms nemen mensen het op de koop toe, omdat ze zo voor minder geld in aanschaf een beter paard/pony kunnen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:23

Verkopen zal altijd wel lukken, ligt er alleen aan wat prijs je ervoor wil ;)
Verder ligt het ook aan de rest van het dier ... Ik heb zelf ook een eczeempony gekocht (lichte eczeem, met een deken heel goed onder controle te houden), dit omdat ik het dier al een paar jaar verzorgde en we gewoon een enorme klik hadden. Naast dat eczeem was het gewoon mijn droompony (al heb ik daar met momenten wel aan getwijfeld maar dat is weer een ander verhaal :P ) dus dan nam ik dat eczeem er ook gewoon bij .. ook omdat ik wist dat het met een deken goed te "behandelen" was ..

Dus voor mij was het voordeel dat ik de pony al kende, ik weet niet of ik ooit een vreemde pony met eczeem zou kopen zeg maar ... maar ik zeg ook niet dat ik het nooit zou doen :+

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:41

Het zal altijd wel lukken, het licht natuurlijk aan de prijs. Ook wat voor pony het is etc.
En hoe erg het is.

Verkoop zal heus wel lukken.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:00

Ik heb jaren geleden een exzeempaard gekocht. Heb er nooit geen spijt van gehad en het dier heeft ook nooit weer jeuk gehad.
Verkopen kun je altijd, maar je moet er geen hoofdprijs voor verwachten.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:07

Ik heb vorig jaar ook een paard met eczeem verkocht. Je kunt er niet de hoofdprijs voor vragen en je moet vooral eerlijk zijn over de mate van eczeem en wat jij er aan doet. De koper van mijn paard heeft zich vantevoren in zomereczeem verdiept en wist dus wat ze kocht.

Mijn paard is richting de kust vertrokken en dat vond ik wel een prettige bijkomstigheid. Ze heeft daar dus ook echt minder last van haar eczeem dan bij mij

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:32

Vrienden van mij hebben ook hun eczeempaard verkocht, ze hebben wel zeker geen hoofdprijs gevangen.
Voor hun was het belangrijk dat het paard goed terecht kwam.
Je moet eerlijk zijn en een riele prijs vragen, dat is denk ik het belangrijkste.
Een eventuele eczeemdeken erbij geven.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:45

Aangezien dit niet echt een seizoensvraag is verplaats ik het topic even.

SV-->TAO

jufbonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:51

Welk middel smeer je dan? Eén van mijn shetlanders heeft er ook last van (en ik wist het niet toen ik haar kocht, maar idd het is zo'n schatje dat ik het niet erg vind)

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:13

ik heb 9 maanden geleden mijn haflinger verkocht.
licht zomereczeem. door middel van een deken en homeopatische druppels goed controleerbaar.

goede prijs voor gekregen... verkocht aan iemand die perse mijn haflinger wilde hebben en eczeem op de koop toenam.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:16

Ik ben 2x 'belazerd' door een goed paard te kopen voor een prijs zonder onderhandeling met de kennis dat ze geen eczeem hadden. Nu zit ik met 2 dekens. Ach.......ze zijn lief en rijden fijn........maar dat oplichten word ik toch zo ziek van! Ik krijg ze ook nooit meer fatsoenlijk verkocht (ik ben WEL eerlijk), ja ver onder de prijs en dan vraag ik me af of die mensen wel het geld erin steken voor een fatsoenlijk middel of deken. Want mensen die een goedkoop paard willen, willen hem ook goedkoop onderhouden, en dat gaat niet samen met een eczemer........! Dus voorlopig blijven ze lekker staan.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:23

als je een paard heb gekocht en later erachterkomt dat ze eczeem heeft is altijd moeilijk aan te tonen.

menig mens zal zeggen dat ze het bij jou heeft opgelopen. denk aan het verschil... sta je bij zee met veel wind of bij een dicht begroeid bos..

1 ding is zeker... eczeem (in welke vorm dan ook) moet niet onderschat worden.
helaas zullen er altijd mensen zijn die oneerlijk handelen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:25

Heb niet het hele topic gelezen, maar het ligt ook aan de omstandigheden.

Die van mij had nooit geen eczeem en is dit jaar begonnen. Ik heb het paard nu 2 jaar.
Het kan dus ook zijn dat het bij de nieuwe eigenaar niet meer is of minder heftig

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:12

In deze gevallen bij mij hebben ze het verzwegen.
De ene stond in een stalletje en had zogezegd schurft, maar dat werd behandeld en zou zo over zijn. Volgens hun bevriende dierenarts had hij 100% zeker GEEN zomereczeem....... :') zou mijn vriend niet zijn.
De andere stond op een modderweitje achter een woonhuis, zonder gras, op pulp en hooi. Ze hadden het paard een half jaar. Werd verkocht wegens niet klik (lees werd verkocht wegens eczeem) Ook deze mensen wisten zogezegd van niks. Allebei de eigenaren van deze paarden blijven tot op de dag van vandaag ontkennen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:20

De allergie die ze hebben is wel iets wat zich opbouwd. Daardoor kan het dus zo zijn dat ze het bij de vorige eigenaar nog niet deden en bij jou wel. In dat geval kan het zijn dat ze het dus echt niet wisten.
Daarnaast zijn er ook gebieden waar ze er veel minder of geen last van hebben, vlak bij de zee bijvoorbeeld. In dat geval weten ze misschien ook niet of een paard er last van heeft.

En het zal moeilijk te bwijzen zijn dat ze het bij jou pas voor het eerst kregen.
Verder denk ik dat de verkoopbaarheid van een paard met allergie veel af zal hangen van zijn kwaliteit. Een Salinero zal evengoed voor de hoofdprijs weggaan.
Een gewoon paard zal in de prijs dalen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:23

Doorgaans wordt een allergie opgebouwd en bij de meeste paarden wordt dit zichtbaar tussen hun 4e en 8e levensjaar. Bloedonderzoek kan voordat de klachten zich openbaren aantonen wat er wel of niet is, maar dan moeten wel antistoffen in het bloed aanwezig zijn.
De prijs van een paard met een gebrek, welke dan ook, zal altijd lager liggen dan van een gezond paard. Ook de verkoopbaarheid zal lastiger zijn.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:02

Scum, als ze manen hebben in de winter, vroege voorjaar van 5 cm en een halve staart............dan weet ik nu in de toekomst wel beter!

akreuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:36

Als hij dik vlees heeft wil ik hem wel kopen

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:40

akreuze schreef:

Wat is dat nou weer voor een opmerking?! :?

Ik denk wel dat je de pony gewoon voor een redelijke prijs kunt verkopen, als iemand echt om een paard geeft is dat zalfje erop smeren geen probleem.
Soms heeft een verandering van milieu trouwens ook positief effect op zomerexceem, was met mijn leasepaard ook zo. :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:45

akreuze schreef:

Jij kan echt niet normaal reageren he..
dringend 25 posts nodig?

TS volgens mij zal de prijs lager zijn, maar als het een leuke brave pony is zijn er vast wel mensen die hem willen kopen hoor :j