Paardenmarkt in Winterswijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Paardenmarkt in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:00

Iemand bekend met de paardenmarkt in Winterswijk op Koninginnedag? Ik kan nergens duidelijke informatie vinden zoals bij andere markten, ik wil weten of het groot genoeg is, dat het zin heeft er heen te rijden. Als er maar 30 shetlanders staan ga ik niet de rit aan vanuit Duitsland. ;)

En nog een vraag, wat ik niet op i-net kan vinden: moet een ezel ook een paspoort hebben en een chip, om vervoerd te mogen worden in Nederland?

friesiszwart

Re: Paardenmarkt in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:17

Een ezel moet ook gechipt zijn

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 13:26

En dan is er een ezelpaspoort of iets dergelijks? Ik wil op de markt o.a. kijken voor een ezeltje, dus dan wil ik er wel de nodige papieren bij krijgen voor het vervoer.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 17:21

Geen mensen uit Winterswijk die me hier wat meer over kunnen vertellen?

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:34

GamblersCup schreef:
En dan is er een ezelpaspoort of iets dergelijks? Ik wil op de markt o.a. kijken voor een ezeltje, dus dan wil ik er wel de nodige papieren bij krijgen voor het vervoer.

Kijk wel uit als je pony's/paarden hebt. Want ezels hebben (meestal) longwormen, dat is o.a. heel erg besmettelijk. En moeilijk weg te krijgen. Om te zorgen dat er niks gebeurd moet je een ezels meerdere malen ontwormen met longwormenspul!
Veel succes met ezel kopen!!
Groetjs

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 18:15

Bedankt voor de waarschuwing, die krijg ik steeds van iedereen. Vooral van mensen die het ooit eens gehoord hebben, die zelf geen ezels of die ervaring hebben. :+
Maar dat is allemaal al bekend. Zo heftig is het ook allemaal niet, als je maar regelmatig op wormen laat testen zodat je op tijd kunt ontwormen mocht het nodig zijn. We hebben al een ezel, en een heleboel paarden, dat komt wel goed :)

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:21

Ik heb inderdaad ook al veel verhalen gehoord over de longwormen! Gewoon goed opletten! Veel plezier alvast!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:53

ik vind de paardenmarkt in wwijk niet heel groot hoor. Ben er de laatste paar jaar niet echt veel geweest, maar het is iig niet echt heel groots

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 11:05

Ik zit te twijfelen... als ik er heen rij om te kijken of er ook een leuk ezeltje staat, dan moeten we ook de komende dagen snel de loopstal op de nieuwe ezelwei afbouwen en de omheining in orde maken. Ik heb geen zin dat alles snel af te maken met een hoop stress, om er vervolgens achter te komen dat het een "paardenmarkt" is waar 50 shetlanders en een verdwaald trekpaard staan.
Als het een markt is waar genoeg aangevoerd wordt (en nee, ik verwacht geen formaat Zuidlaren ;) ) dan heeft dat in ieder geval zin.

Hm, misschien toch maar even uitstellen dan tot een andere markt, zodat we eerst even de ezelwei op ons gemak in orde kunnen brengen. En volgens mij komen er nog paardenmarkten genoeg, zo in de buurt van de Duitse grens?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:12

volgens mij is het niet super groot. maar er stonden toen ik er een keer was, echt leuke paardjes tussen!
lang niet alleen maar shetjes!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:22

Nee, het is niet echt groot, en ik kan me ook niet herinneren dat ik er ooit een ezeltje tussen heb zien staan... :=
Maar ik moet zeggen dat ik er ook niet echt op heb gelet. ;)
Er staan meestal veel Shetten, kleine pony's en enkele grotere paarden.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:12

Het is niet heel groots, maar er staan niet alleen shetjes. Ik heb er zelf een paar jaar geleden ook een ezeltje vandaan gehaald. Er staan wel een aantal ezeltjes meestal, en ook wel grotere paarden. Ik vind het wel de moeite waard :)

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:23

Ach het is denk ik wel de moeite waard. Het is niet mega groot, maar er staat altijd wel wat verschillends tussen. :)

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:44

Het is niet super groot maar er staan altijd leuke paarden tussen :)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:53

Ik hoop voor je dat je niet geweest bent? Er was maar 1 ezel, die er echt heel slecht uitzag.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:26

ik vind paardenmarken zoiezo al zielig! en dan ga jij ook nog die handelaren steunen!

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:24

Paardenmarkten hoeven helemaal niet zielig te zijn. Er zijn een paar handelaren die het verpesten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 22:03

Nee, ik ben niet geweest. We krijgen de ezelwei niet op tijd af en ik wil de ezels niet steeds verhuizen in tijdelijke onderkomens. Dan beter eerst de ezelwei afmaken, en dan verder kijken voor een ezeltje erbij. Onze Max staat nu goed in een grote paddock met loopstal, samen met één van de shetters. Dan maar in 1x goed doen, en markten komen er nog genoeg denk ik.

Sjors493, het is inderdaad zoals al geschreven; er zijn altijd handelaren die niet goed met de beestjes omgaan, waarvan de paarden er slecht uitzien. Maar er zijn ook genoeg handelaren die wél goed voor hun beesten zorgen, en daar hun brood mee verdienen. Het ziet er over het algemeen een stuk beter uit op zo'n markt, in vergelijking met jaren terug.
Ik heb daar zelf geen problemen mee hoor, ik ben niet zo penny dat "het allemaal sielugh is".

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:33

GamblersCup schreef:
Bedankt voor de waarschuwing, die krijg ik steeds van iedereen. Vooral van mensen die het ooit eens gehoord hebben, die zelf geen ezels of die ervaring hebben. :+
Maar dat is allemaal al bekend. Zo heftig is het ook allemaal niet, als je maar regelmatig op wormen laat testen zodat je op tijd kunt ontwormen mocht het nodig zijn. We hebben al een ezel, en een heleboel paarden, dat komt wel goed :)

Wij hebben 3 ezels, een pony en een paard.
Kan prima samen, als je maar op tijd ontwormt en de juiste kuur in de juiste periode geeft.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 23:36

Dat staat er toch... ;)

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:29

GamblersCup schreef:
Dat staat er toch... ;)

Zie het dan maar als een bevestiging, er zijn er zoveel die er spastisch om doen en meteen roepen dat ezels met paarden niet zou kunnen samen. Kan dus prima

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 19:30

Ik weet het, we hebben zelf een ezel. En een goede dierenarts :D
Ik verbaas me alleen dat juist die mensen die zo hard waarschuwen, zelf geen ezels hebben en het gewoon ergens gehoord hebben en er heisa van maken. Terwijl het gewoon goed te doen is ;)

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:30

IK woon in winterswijk er zijn meer dan 100 paarden en pony's het is daar echt super ik zou er heen gaan je kan er ook paarden en pony spullen halen !!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:35

Laura12 schreef:
IK woon in winterswijk er zijn meer dan 100 paarden en pony's het is daar echt super ik zou er heen gaan je kan er ook paarden en pony spullen halen !!!
:') }:0 je bericht komt twee jaar te laat

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:39

Sjors schreef:
ik vind paardenmarken zoiezo al zielig! en dan ga jij ook nog die handelaren steunen!

Hahahaha omg een bericht van mij tegen van 2 jaar geleden. Wat een penny was ik toen