Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke20 schreef:die licentie is als je bedrijfsmatig dieren doe vervoeren. bijv naar het slacht enz.
particulier hoeft het niet(is wat mij is geleer toen die regel net inging)
_Sim_ schreef:ikke20 schreef:die licentie is als je bedrijfsmatig dieren doe vervoeren. bijv naar het slacht enz.
particulier hoeft het niet(is wat mij is geleer toen die regel net inging)
Zeker wel! Man bij mij op stal die zijn vw rijbewijs heeft (en er niet beroepsmatig mee rijdt!!) moet een speciale licentie halen.
_Sim_ schreef:Je mag met een trailer 90 km per uur.
Als je met een vw rijdt (waar je dus meerdere paarden op kan vervoeren) moet je idd een licentie hebben, ook als je als particulier (semi-prof ruiters ook) een vw rijdt. Voor een trailer geldt dat dus niet.
ikke schreef:_Sim_ schreef:Je mag met een trailer 90 km per uur.
Als je met een vw rijdt (waar je dus meerdere paarden op kan vervoeren) moet je idd een licentie hebben, ook als je als particulier (semi-prof ruiters ook) een vw rijdt. Voor een trailer geldt dat dus niet.
Als particulier heb je GEEN licentie nodig, ook niet op de vrachtwagen (>3500kg TMM)!! Zolang je maar je eigen spul vervoerd voor niet-commerciele doeleinden.

).
_Sim_ schreef:ikke schreef:Als particulier heb je GEEN licentie nodig, ook niet op de vrachtwagen (>3500kg TMM)!! Zolang je maar je eigen spul vervoerd voor niet-commerciele doeleinden.
Toch vreemd dan dat die stalgenoot het wel moet halen.....
Maar misschien bedoel jij hier een andere licentie die je moet hebben als je beroepsmatig dieren vervoert.
ikke schreef:Interessant doen is ook een vak voor sommige mensen.......![]()
Wanneer je een vrachtwagen boven 7500kg TMM hebt, moet je je CCV-B hebben, ook als particulier. Wellicht bedoeld hij dat.
Sinds enkele jaren moet je je CCV-B hebben om examen C-rijbewijs te mogen doen (klopt niet helemaal, de exameneisen voor C-rijbewijs zijn ietsje lager dan de eisen voor een CCV-B).
_Sim_ schreef:Wat ik dus bedoel is het vakbekwaamheidsdiploma veevervoer. Sinds kort ingevoerd door het Ministerie.
Dat geldt dus als je 6 of meer paarden kunt vervoeren en je meer als 65 km moet rijden voor een rit. Geldt voor zowel de particulier als de beroepsmatige chauffeur.
ikke schreef:_Sim_ schreef:Wat ik dus bedoel is het vakbekwaamheidsdiploma veevervoer. Sinds kort ingevoerd door het Ministerie.
Dat geldt dus als je 6 of meer paarden kunt vervoeren en je meer als 65 km moet rijden voor een rit. Geldt voor zowel de particulier als de beroepsmatige chauffeur.
Doe even de officiee wettekst dan. Die 65km bestaat al sinds 2005, toen het Europeese besluit dierentransport inging, maar dat besluit is (was?) uitsluitend van toepassing op commercieel vervoer.
_Sim_ schreef:Wat ik dus bedoel is het vakbekwaamheidsdiploma veevervoer. Sinds kort ingevoerd door het Ministerie.
cissy schreef:http://www.locb.nl/238/Voorschriften_vo ... arden.html
http://www.sectorraadpaarden.nl/uploads ... rdachtigen[1].pdf
bijlage V bladzijde 11, url doet het niet helemaal via bokt vanwege de []
(je komt er ook zo http://www.sectorraadpaarden.nl/nieuwsa ... item_id=19 en dan in de tekst onderaan op HIER klikken)
Neonlight schreef: