hallo ben nieuw, en heb nu al een probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jacky15

hallo ben nieuw, en heb nu al een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 17:25

Mijn schoonouders en ik hebben een pony gevonden die te koop stond en zeer geschikt is voor mijn dochter in overleg met de verkoopster heeft mijn dochter er al 2 keer op gereden om te kijken of het ook klikt dat deed het dus, het is een heel lieve pony en echt betrouwbaar.
Mijn schoonvader heeft toen met mevr. een deal afgesloten om de pony te kopen we haar gevraagd niks te zeggen tegen mijn dochter daar het een verjaardagsgeschenkt van mijn schoonouders zou zijn.
Daar mevr. de pony voor haar dochter graag nog tot het najaar bij hun zou willen houden zodat ze langzaam afscheid zou kunnen nemen hebben we daarop toegestemd en afgesproken dat we 2 á 3 keer in de week langs zouden komen zodat mijn dochter dan in contakt kan komen met de pony.We hebben hun ook aangeboden daar de pony naar de manege gaat op stalling dat hun dochter de pony rustig mag bezoeken en erop mag lessen Daar hun de volgende dag een paard voor hun dochter zouden gaan komen ,want daarom wordt de pony verkocht want ze wordt er te groot voor,hebben we al betaald.
Mijn schoonvader heeft me hetgeld gegeven, ik heb een contract opgesteld en ben op naar de manege waar ze lest gegaan en heb daar mevr. het contract en het geld overhandigt.
Daar deze pony voor mijn dochter is maar zij nog niet gevolmachtigd is om te ondertekenen heb ik als moeder het contract ondertekend.
in maart 2011 was mijn dochter jarig en heeft ze symbolisch een t-shirt met de foto van haar pony gekregen als kado. Mijn schoonouders hadden contact gehad met fam. om eventueel een foto te mogen maken van de pony voor mijn dochters verjaardag maar dat kon niet, ze stuurden ons een foto per mail. Zelf hebben we nu in deze tijd ook al meerdere malen geprobeerd het pony ter gezicht te krijgen, tervergeefs ze hebben haar van de grote weiland afgehaald en bij hun thuis neergezet, elk contakt wordt afgebroken, mijn dochter vraagt bijna dagelijks aan Mevr. hoe het met de pony gaat maar komen kunnen we niet.
Maar goed mijn dochter was natuurlijk overgelukkig dat ze nu een eigen pony heeft en dat heeft ze ook aan een ieder die ze kent laten weten, we weten nog dat ze savonds bij haar op het balkon schreeuwde “wereld ik heb nu een eigen pony en die heet ”.
Nu in april komt mevr. voorbij bij mij en verteld dat ze de koop terug wil trekken, daar haar dochter het verlies niet aankan, ik was overrompeld en wist niet goed wat te zeggen, ze vertelde wat van breng morgen het geld terug zal proberen het van de bank te halen en we kunnen ja een andere pony kopen voor haar, enz.
Ik heb daarop gezegd dat ik het wel begrijp maar dat ik dat eerst mijn dochter moet bij brengen en mijn man.
Toen om 17.00 uur mijn man terug kwam heb ik het mijn man gezegd die zei: wat zegt onze dochter, ik zie: heb nog niks verteld.
Heb mijn dochter naar beneden geroepen en haar verteld dat ze de pony niet verkopen willen, ook de redenen, toen was het gebeurd mijn dochter storte in en huilde alleen nog maar.
Daar hebben we de beslissing getrokken dat het zo niet kan, dat het oneerlijk is en dat we het pony toch willen behouden. Het was ja ook een verjaardags kado dus heeft mijn man zijn vader gebeld en die was het ook niet mee eens, daar wij met mijn dochter bezig waren heeft mijn schoonvader dhr. gebeld en gezegd dat we het pony willen houden en afzien van contraktverbreken.Mijn dochter heeft nu al 4 nachten niet meer geslapen en huilt vooral ‘snachts veel.
Dag later komt mevr. bij ons thuis voorbij, ik was er niet, maar mijn man wel ze wou hem het geld geven, had ze net opgehaald zei ze, mijn man heeft geweigerd het geld aan tenemen en gezegd het ligt al bij de advocaat. Nu hebben wij ons afgevraagd waarom heeft dhr. zijn vrouw niet doorgeven dat we het er niet mee eens zijn
‘savonds om 19.00 uur komt dhr. , wat mijn man invalt zijn vrouw te bedreigen met een advocaat toen heeft mijn man nogmaals gezegd: ik het niet gedreigd alleen gezegd het ligt al bij de advocaat. Dhr. wou mijn man een brief overhandigen die heeft mijn man geweigerd toe zei dhr : dan doe ik hem in de brievenbus, toen zei mijn man: dan moet U dat doen, daar duwde dhr. met ergenis de brief in de handen van mijn man die daarop de brief tot een bal vormde en hem in de cabrio van dhr. gooide en nogmaals zei: die neem ik niet aan. Toen heeft mijn man het contract gepakt uit zijn jas en mij geroepen toen ik aankwam ging dhr, er snel vandoor.
Terwijl dit alles bij ons in de voordeur gebeurd zit ik met mijn dochter in de kamer en krijg alles mee, waar dhr. weg ging zei mijn dochter: eindelijk is die enge man weg en hopelijk komt hij nooit meer weer. Nu zijn we zover dat mijn dochter niet alleen verdriet heeft vanwege haar pony maar ook bang is dat dhr. weer voorbij komt als er nu een auto vlak bij ons huis stopt dan roept ze ons al of we niet even kunnen gaan kijken wie dat is.
Weer een dag later mijn man heeft vandaag een brief (niet aangetekend) gekregen van dhr. Dat ik zou met zijn echtgenoot een overeenkomst hebben afgesloten dat de koop wordt geannuleerd en dat mijn man het geld heeft geweigerd aantenemen en daarin staat vermeld daar mijn man en schoonvader hebben gedreigd met een advocaat en dat daarom hun niet meer met mevr. mogen communiceren en als ze wat willen weten dat ze bij hem moeten wezen.
Tevens heb ik vandaag een aangetekende brief ontvangen van de familie heb hem helaas niet ontvangen daar ik niet thuis was maar haal hem dinsdag op.
Nu vraag ik jullie : wat zouden jullie doen?

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:29

Als ik het goed begrijp hebben jullie een koopcontract opgesteld? Als beide partijen daarop getekend hebben, het geld overgemaakt is.. Zijn jullie volgens mij de winnende partij.
Hij kan wel ZEGGEN dat er overeenkomst is in annuleren, maar dat wil niet zeggen dat het echt zo is.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:30

Jeetje voortaan even alinea's maken hoor, heeft mevrouw het contract nou ondertekent of niet?
ik zou zelf rechtbijstand inschakelen ( of de rijdende rechter :+ )

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:33

Neem eens contact op met het juridisch loket/rechtsbijstand. Zij kunnen je vast verder helpen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:35

Hebben hun het contract ook ondertekend of alleen jullie?

Als alleen jullie getekend hebben heb je geen overeenkomst lijkt mij want dan moeten hun het ook getekend hebben.

In hoeverre is het jullie waard om zo te gaan rellen om een pony.
Er staan 1000de pony's te koop. Is het zo een enorme ruzie en aankomende lange strijd weg waard wat waarschijnlijk nog meer gaat kosten dat die hele pony.

Ik zelf persoonlijk zou woest zijn.. maar nuchter.
Mijn dochter vertellen dat we meteen voor een nieuwe gaan zoeken en het geld aan nemen gezien ik een pony het niet waard vind om daar hele rechtzaken voor te beginnen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:35

naar de rechtsbijstand gaan met het contract en het verhaal en het hun lekker uit laten zoeken wat je rechten zijn, dat zou ik doen.

Wat ik nooit zou hebben gedaan is het geld betalen en geen pony krijgen.....

Aan beide kanten zit dus nu een kind wat niet zonder pony kan, lastig. Maar heeft jouw dochter ooit die pony gezien en er een band mee kunnen opbouwen? Zo nee, dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen en een andere pony gaan kopen en niet weer in zo'n contractsconstructie stappen. Kind komt er wel overheen, je kunt nou eenmaal niet alles willen in het leven, het is nu even sneu maar als ze een andere pony krijgt is het leed zo over....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:36

Inderdaad. Als jullie een contract hebben, wat getekend is door allebei de partijen, winnen jullie het, lijkt mij. Erg vervelende situatie, ook erg sneu voor je dochter. Ben benieuwd hoe het af loopt!

Hoe oud is je dochter?
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 22-04-11 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:36

Welkom op Bokt trouwens! :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:37

Neem als de sodemieter je geld terug en koop een andere pony voor je dochter!
ga niet in discussie met dit soort mensen dat word alleen maar ellende en narigheid.
Er zijn zoveel leuke pony's te koop momenteel, dat je jezelf deze ellende niet op de hals wil halen!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:37

Maak je het jezelf niet veel makkelijker door heel snel op zoek te gaan naar een andere pony voor je dochter, en deze pony te laten voor wat het is? Je dochter heeft nog geen band met de pony, die komt er echt wel overheen als ze een andere pony krijgt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:41

ik zou ook op zoek gaan naar een andere pony
Ik denk dat je dochter gewoon graag een pony heeft en ook met een ander beestje gelukkig wordt.

Maar, als jullie beiden de koopovereenkomst hebben getekend en je betaald hebt, is het jullie ponny.
Dan kan nu niet ineens het geld terug gegeven worden en de pony teruggeist worden
Je kan in princiepe de pony inladen en verplaatsen, maar is al dat gedoe het waard?

jacky15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 17:44

Hallo, bedankt voor jullie reacties
ja we hebben beide het contract ondertekend
ja mijn dochter heeft er al meerdere malen op gereden om te kijken of het klikt
sorry dat alles aan 1 is maar als je met emoties schrijft dan vergeet je soms wel wat
het is eigenlijk niet de bedoeling om een andere te kopen dit pony is zo lief en betrouwbaar mijn dochter loopt er zo mee weg
en ze volgt gewoon mijn dochter en zo wouden we het eigenlijk hebben.
Dus hebben we er een heleboel voor over.
En betaald hebben we omdat ze een groot paard voor hun dochter gingen kopen en het geld nodig hadden
Ik zal jullie op de hoogte houden

groetjes

Joscaa

Re: hallo ben nieuw, en heb nu al een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:45

Leestekens zijn ook wel makkelijk lezen :)

Hmmm vervelende kwestie, maar hoe oud was je dochter nu?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:46

Heb je een rechtsbijstandverzekering?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:49

Natuurlijk kan je er een rechtzaak van maken en de kans om te winnen zou ook best groot kunnen zijn, maar daar gaat wel flink wat tijd en onzekerheid inzitten. Dat is echt een vervelende periode en als je wel zou verliezen, zit er ook nog een behoorlijk kostenplaatje aan.
Maar... Jou kind heeft al verdriet over een pony die zij niet eens goed kent, dan kan jij je vast wel voorstellen hoeveel verdiet het meisje heeft waar de pony nu van is. Ik zou het geld terug nemen en opzoek gaan naar een pony die wel gelijk naar jou dochter kan komen, dan heeft zij lekker de hele zomer plezier met de pony ipv nog maanden te moeten wachten. Dit zal het verdriet van jou dochter echt wel verzachten en daarbij hoeft ze ook niet meer bang te zijn dat die "boze meneer" weer aan de deur zal komen.

Er zijn echt wel meer geschikte en leuke pony's te koop, zonder deze ellende erbij te krijgen. Hoeveel pony hebben julie al bekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:55

Nou ben benieuw hoe dit afloopt, volgens mij hebben hun geen poot om op te staan.
Tenzij er niet in het contract staat vermeld dat jullie hebben betaald.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:56

Ik zou toch voor een andere pony gaan kijken. Als deze mensen de pony niet willen verkopen dan houd het toch helemaal op lijkt me. Er zijn genoeg andere leuke betrouwbare pony's te koop. Gewoon even goed rondkijken.

jacky15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 17:56

mijn dochter is 9 jaar
en we zijn al bij meerdere wezen kijken maar daar klikte het niet
en deze hebben we via via gehoord dat zei te koop stond en dat ze heel betrouwbaar is

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:57

aerdenhout1 schreef:
Neem als de sodemieter je geld terug en koop een andere pony voor je dochter!
ga niet in discussie met dit soort mensen dat word alleen maar ellende en narigheid.
Er zijn zoveel leuke pony's te koop momenteel, dat je jezelf deze ellende niet op de hals wil halen!

helemaal mee eens

Blablabla11

Re: hallo ben nieuw, en heb nu al een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:59

maar er zijn zoveel betrouwbare pony's
die wel door eerlijke mensen aangeboden worden..

Ikzelf persoonlijk had alleen nooit het geld gegeven voor ik de pony in mijn trailer had staan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:59

aisie schreef:
Ik zou toch voor een andere pony gaan kijken. Als deze mensen de pony niet willen verkopen dan houd het toch helemaal op lijkt me. Er zijn genoeg andere leuke betrouwbare pony's te koop. Gewoon even goed rondkijken.

nou, technisch gezien IS de pony al verkocht

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:00

Nouja, er zijn genoeg betrouwbare paarden, maar dochter + ouders moeten wel allemaal een klik met de pony hebben, anders kom je niet ver. En dan word het al lastiger hoor.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:00

jacky15 schreef:
Hallo, bedankt voor jullie reacties
ja we hebben beide het contract ondertekend
ja mijn dochter heeft er al meerdere malen op gereden om te kijken of het klikt
sorry dat alles aan 1 is maar als je met emoties schrijft dan vergeet je soms wel wat
het is eigenlijk niet de bedoeling om een andere te kopen dit pony is zo lief en betrouwbaar mijn dochter loopt er zo mee weg
en ze volgt gewoon mijn dochter en zo wouden we het eigenlijk hebben.
Dus hebben we er een heleboel voor over.
En betaald hebben we omdat ze een groot paard voor hun dochter gingen kopen en het geld nodig hadden
Ik zal jullie op de hoogte houden

groetjes

Er zijn echt veel meer pony's te koop die aan dit ideaal beeld voldoen......Hoe oud is je dochter?
Ik denk nog vrij jong en elke pony is dan leuk natuurlijk!
Ga jezelf niet al deze ellende op de hals halen met alle stress en kosten die er aan vast zitten.
Neem je geld terug en ga op zoek naar een ander leuk dier!
Geloof een oude rot in het vak, de stress gaat niet op wegen tegen het gevoel van recht vaardigheid!
Want natuurlijk sta je in je recht, mits je kan aan tonen dat je hebt betaald??

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:02

Joscaa schreef:
Nouja, er zijn genoeg betrouwbare paarden, maar dochter + ouders moeten wel allemaal een klik met de pony hebben, anders kom je niet ver. En dan word het al lastiger hoor.

ja maar is er door beide partijen getekend want als hun alleen hebben getekend en het contract hebben gegeven en het geld zonder dat hun hebben getekend hebben ze geen poot om op te staan want de tegen paartij heeft niet getekend voor akkoord kan er namelijk niet in opmaken dat hun ook hebben getekend..
ze heeft zelf een contract gemaakt, getekend en gegeven samen met het geld

edit zie nu dat ze het beide heben getekend..

ikzelf zou opzoek gaan naar een andere pony bij wel eerlijke mensen

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:31

Ik zou mijn verlies nemen en een andere pony kopen.

Het is vervelend voor je dochter maar het is ook een waardevolle les; het gaat niet altijd zoals je wilt.

Wat is de meerwaarde van een rechtzaak? Het kost jullie als ouders veel stress en energie. Dochterlief heeft met een beetje pech volgend jaar pas een pony (wie weet wat er in de tussentijd mee gebeurt terwijl de vorige eigenaren hun eigen frustraties hebben om die pony).

Heel jammer en vervelend, maar volgens mij maak je het alleen maar dramatischer als je er een rechtzaak van maakt, ook voor je dochter.