laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

robyboy

laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 18:02

:+ ehh vraagje aan ieder die er antwoord op weet ben dus van plan paardrijles te gaan nemen heb er trouwen weinig ervaring mee me vraag is of aigle start fijne laarzen zijn voor beginners prijs lijkt me wel goed:)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:05

Ik heb ze gehad, vond ze helemaal niet fijn. Ik kon mijn hakken niet goed uitdrukken en kreeg er blaren van als ik erop ging lopen, ook ging de binnenkant snel kapot.
Deze heb ik na een half jaar gekocht super fijne laarzen, heerlijk soepel en makkelijk schoon te maken. :)

http://www.paardrijbroekwinkel.nl/tags/ ... ijlaarzen/

Mijn moeder heeft rijlaarzen met elastiek aan de achterkant kan wel even het merk opzoeken. Zijn ook heel fijn.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:13

ik vind ze niet super. inderdaad het geval dat je je hakken niet goed kan uitdrukken. en ze lopen nou niet bepaald comfortabel.

robyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 18:16

:o dankjulliewel voor julie ervaring met die laarzen zou graag nog meer ervaringen van anderen lezen:)

xMazzel

Re: laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:28

Ik heb nergens last van met aigle.
Gebruik ze als ik gewoon het bos in ga e.d :)

robyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 20:00

:) okee ook bedankt ja ik weet allemaal niet wat nou precies goed zou zijn als beginner qua laarzen en of broek ben er tamenlijk niet ervaren mee

robyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 20:14

als er mensen zijn met tips hoor ik dat erg graag :) :j

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:19

Ik vind rubberen laarzen ook helemaal niks.
Vind je chaps niks? Met jophurs :)

Kan je kiezen tussen zachte chaps (heb je al erg goedkoop), en wat 'hardere' (die zijn iets duurder).

robyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 20:22

:) misschien ook wel een idee maar heb is gehoord als beginner zijnde beter is met laarzen te beginnen off is daar niks van waar?

robyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 20:27

ehh :o iedereen hij of zij mag reageren ;) kan wel tips gebruiken

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:33

Ik had aan het begin gewoon goedkope rubbere rijlaarzen,
Want als k toch wou stoppen en je hebt net nieuwe van 200 euro..Nee dat vonden mn ouders niks.

Ga nu verder met jodhpurs en chaps..
doe nu erg veel grondwerk nu(jonge paarden trainen/beleren ect.) dus laarzen zijn wat overbodig ;)

Later wat betere gekocht maar die koste ook wat meer hahaha

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:37

robyboy schreef:
:) misschien ook wel een idee maar heb is gehoord als beginner zijnde beter is met laarzen te beginnen off is daar niks van waar?

Geen idee, dat heb ik in ieder geval nog nooit gehoord! Haha.

Ik ben begonnen met rubberen laarzen, maar vond dat echt 3x niks.. Zit niet lekker, je kan je hakken niet goed uitdrukken, en het zweet heel erg.

En om nog gelijk leren laarzen te kopen is ook zo overdreven he ;)

Als je harde chaps neemt, heb je toch nog het 'stevige' van laarzen :j
Staan regelmatig op marktplaats, of hier op bokt.

Ik heb nu ook harde chaps (van petrie) omdat mijn nieuwe laarzen pas in mei klaar zijn.

Lijken net laarzen:

http://94.100.114.183/1280850001-128090 ... _f4TJ.jpeg
En zijn niet zo duur als leren laarzen ;) Helemaal als je ze 2e hands koopt :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:41

Ik heb vroeger met ongevoerde rubberen laarzen gereden en vond ze niet fijn. In de zomer te warm en in de winter te koud. Aigle heb ik goede verhalen over gehoord als beginnerslaars maar zelf zou ik er niet voor gaan, aangezien de gevoerde versie te warm is in de zomer, winter wel lekker warm en ongevoerd vind ik zelf niet fijn.
Laarzen hoeft niet in het begin maar ik denk dat sommige mensen dit zeggen aangezien veel mensen anders beginnen te rijden met sportschoenen en dat is niet verstandig omdat ze geen hakje hebben en te breed zijn.
Je kan er ook voor kiezen om jodphurs te nemen en chaps te gebruiken.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 15:25

Ik zou ook jodphurs en chaps kopen. Kijk eens op de site van Harry's Horse. Dat zijn best leuke spullen voor een fijne prijs :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:03

Het is heel persoonlijk of laarzen goed zitten. Wat voor de een heel fijn is, is voor de ander helemaal niet fijn. Ik zou eens wat laarzen gaan passen in een ruitersportzaak, en eens kijken hoe het voelt. Meestal kan je dan ook nog wel even op een zadel gaan zitten.
Sommige mensen vinden de laarzen geweldig, andere zijn helemaal weg van jodphurs en chaps.
Gewoon een kwestie van proberen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:50

Hehe, ik rijd (met wat onderbrekingen) al 25 jaar en rijdt nog steeds regelmatig met Aigle rubber laarzen. :D

Niks mis mee, kan prima mijn hakken uitdrukken, rijdt er gewoon goed mee. Goed rijden is echt niet afhankelijk van je laarzen. En het is heerlijk dat ik er gewoon mee door de blubber kan en ze niet hoef te onderhouden zoals leren laarzen :+

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:45

@ waves: Volgens mij zegt niemand hier ook dat je 'beter' gaat rijden met leren laarzen o.i.d...
Ik vind rubberen laarzen werkelijk verschrikkelijk :o En ik vind het niet lekker rijden, das wat anders. (Om maar niet over zweetvoeten te spreken :P Aangezien het rubber is.. In mijn leren laarzen werkelijk nooit last van :) )

Toen ik eenmaal leren laarzen had, vond ik dat echt een wereld van verschil.. Ik kon mijn hakken makkelijker uitdrukken, en ik hield mijn benen stiller. (En dan niet met van die kachelpijpen, want daarmee voelde ik het paard niet eens meer :P ) En dat heb ik ook met zachte chaps, dat vind ik ook niet lekker rijden en dan kan ik mijn benen ook veel moeilijker stil houden..
Dus nee, als je niet kan rijden en je trekt leren laarzen aan, kan je niet spontaan goed paardrijden nee :P Maar het kan wel degelijk schelen wat betreft je houding/benen stilhouden etc. :j

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:45

Ik lees in je profiel dat je 30 bent, dat maakt het voor mij wel even anders advies geven.

Ik ben zelf ook op latere leeftijd begonnen, en daardoor had ik en een wat groter budget dan iemand die alleen zakgeld krijgt, en ik heb weloverwogen voor deze sport gekozen (dus net wat minder risico dat je na twee keer al stopt).

Ik heb eerst 3 keer met chaps gereden (geleend) en nadat ik echt zeker wist ermee door te gaan, gelijk laarzen op maat laten aanmeten. De redenen voor mij waren:
-goedkoop is duurkoop (3 keer nieuwe goedkope laarzen kopen is duurder dan een keer wat duurdere)
-maatwerk vanwege afwijkende maat (heeel lang)
en toch ook om de stillere beenligging!
Verder zijn er al leren laarzen op maat voor 180euro, en met goed onderhoud kan je hier jaren mee doen en er straks zelfs ook nog wedstrijden mee rijden!
Zijn genoeg mensen die op rubberen laarzen ook heel gelukkig zijn en/of wedstrijden ermee rijden, voor mij werkt dat echter niet

Broeken koop ik overigens nog steeds van HH, ideale broeken voor goede prijs. Basis shirts koop ik bij Divoza.nl , ik rijd het liefst in trainingsshirts (lekker koel en niet zo zweterig).

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:26

Ik vond ze niet de állerbeste maar ook niet slecht.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:41

Dat een beginner beter zou kunnen leren rijden met laarzen is in ieder geval onzin :)

Mijn bijrijdster rijdt nu 3 maanden en rijdt met jophers en chaps. Gewoon de zachte, goedkoopste die ze kon vinden. En haar beenhouding word al steeds beter, is echt verbeterd door de pasvorm van haar schoenen en chaps.

Het belangrijkste is, dat je iets koopt wat goed past. Dus dat je hak inderdaad niet omhoog kan, dat het allemaal niet te wijd of te strak zit. Ik denk als je in de goedkopere prijsklassen gaat kijken, denk ik dat je vaak beter af bent met schoenen en chaps. Die kan je makkelijker passend kopen dan laarzen.

sannedevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:02

Het eerste jaar dat ik reed reed ik met rubberen laarzen van aigle, maar omdat ik toen nog niet zo druk bezig was met mijn zit heb ik nergens last van gehad. Toen ik dat na een tijdje wel ging doen merkte ik wel dat ik moeilijk mijn hakken uit kon drukken. Voor beginners is er dus niets mis met de laarzen.

Woralo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:44

Dan is er ook altijd nog zoiets als een rubber allergie... Heel vervelend

EvaaaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:52

ik was zelf niet begonnen met jophers en chaps.
vond ze super fijn en die van mij gingen ook heel lang mee.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:51

Ik had gevoerde rubberen laarzen van de Lidl. €15 en goeie prijskwaliteit verhouding. Na anderhalf jaar intensief rijden is de voering kapot, maar wat wil je ook voor dat geld ;)

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:55

Ik heb leren jodphers met chaps gehad in het begin. Toen ik na een paar jaar serieus begon te rijden heb ik leren laarzen aangeschaft.