B pony cross rijden met paard van 1,65 m?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zaraelle

B pony cross rijden met paard van 1,65 m?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 18:14

Hallo Bokkers,

Ik vroeg me af:
Kan ik denken jullie een B cross voor pony's rijden met mijn merrie van 6 jaar die 1.65m is?
Dat je dus niet officieel meedoet voor prijzen??

Ik wil graag laag beginnen dat ze vertrouwen krijgt. Sowieso ga ik ook op Cross training. Maar om haar vertrouwen te geven op wedstrijd... Het is nogal een heet hoofd, vandaar ;-)

Ik kan dit nergens op internet vinden, vandaar dat ik het aan jullie vraag *D

_Knofje

Re: B pony cross rijden met paard van 1,65 m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:15

je hebt oefencrossen! :j daar kun je meestal zelf beslissen welke hoogte je springt, en wat je springt.
Weet niet in welke omgeving je woont?

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:16

de afstanden zouden dan denk ik wat klein kunnen worden maar dat ligt ook aan je paard en aan het parcour

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:18

Ik denk niet dat je met een paard tussen de pony's mag meedoen, maar is een oefencross niets voor je?

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:24

xSaarSaar schreef:
Ik denk niet dat je met een paard tussen de pony's mag meedoen, maar is een oefencross niets voor je?

Ja daar dacht ik zelf ook al aan.. Maar ja zie maar eens een oefencross te vinden in de omgeving Geldermalsen - zaltbommel..

:( Heel erg bedankt voor de reactie trouwens :D

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:25

CinTwiZo schreef:
de afstanden zouden dan denk ik wat klein kunnen worden maar dat ligt ook aan je paard en aan het parcour

Over het algemeen zijn de hindernissen bij de pony's ook op een verre afstand gebouwd, daar bedoel ik mee dat er dus geen in uitjes zijn. Of nauwelijks. Maar idd. Dat zou nog eens een probleem kunnen zijn.

Dank voor je reactie :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:26

je kan ook BB paarden starten, is denk ongeveer dezelfde hoogte als B pony's.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:27

welk omgeving woon je?

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:33

leonieswenny schreef:
je hebt oefencrossen! :j daar kun je meestal zelf beslissen welke hoogte je springt, en wat je springt.
Weet niet in welke omgeving je woont?

Ja ik heb 4 mei ook al een oefencross, ik wil graag dat ze wedstrijd ervaring krijgt. Dus dat als ze aan wedstrijd denkt dat ze daar veel goede ervaringen mee heeft. Misschien is het heel erg dom en ik weet dat je ook bij een cross met minder hoogte ook ongelukken kunnen gebeuren, maar ik denk dat als de hoogte niet zo hoog is en de op en af sprongen minder diep zijn, het voor haar ook een stuk leuker is de eerste paar keer. Of zie ik dat verkeerd?? Ik weet niet goed hoe ik het moet uileggen :( Ik weet dat als je genoeg cross training hebt gehad dat het dan op b niveau paarden ook makkelijk moet lukken maar toch. Ik bedoel ik wil het liefste hebben dat ze de eerste paar keer dat we mee doen aan de cross heel de cross makkelijk kan uitlopen zonder 1 weigering..... Is misschien te hoge grepen??

dank voor reactie :D

Ik woon in omgeving Geldermalsen

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:34

Damelza schreef:
welk omgeving woon je?

Geldermalsen - Zaltbommel

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:34

Damelza schreef:
je kan ook BB paarden starten, is denk ongeveer dezelfde hoogte als B pony's.

Bestaat dat??

Ik ben nu alleen Groom van iemand die M cross rijd dus ik weet het niet ;-)

Volgens mij hebben ze alleen:

B pony's
L pony's
M pony's
Z pony's

B paarden
L paarden
M paarden
Z paarden

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:37

je hebt vaak ook nog de BB, weet van de vlietlanden dat dat hetzelfde was als B-pony's

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:37

niet alle wedstrijden hebben BB, maar sommige wedstrijden wel. Het is wel alles in het zelfde wedstrijdverband, dus 3 weigeringen op 1 hindernis is stoppen en 4 weigeringen in totaal. Maar het is wat lager en de route is korter. En meestal zit er geen dressuurproef bij, maar wel een springparcour.

Ermelo bijvoorbeeld daar kun je je voor BB inschrijven en dan kun je kiezen om ook nog een dressuurproef erbij te doen. Dus echt dat je dan alles gaat doen net zoals bij een echte cross.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:38

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:44

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:45

Damelza schreef:
niet alle wedstrijden hebben BB, maar sommige wedstrijden wel. Het is wel alles in het zelfde wedstrijdverband, dus 3 weigeringen op 1 hindernis is stoppen en 4 weigeringen in totaal. Maar het is wat lager en de route is korter. En meestal zit er geen dressuurproef bij, maar wel een springparcour.

Ermelo bijvoorbeeld daar kun je je voor BB inschrijven en dan kun je kiezen om ook nog een dressuurproef erbij te doen. Dus echt dat je dan alles gaat doen net zoals bij een echte cross.

Hardstikke bedankt! Dat is precies wat ik zoek!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:50

Ik denk trouwens dat als je een beetje spring-graag paard hebt, ze het niet erg vind om wat meer in de hoogte etc. te springen hoor.
B is nog geen meters hoog, ik geloof 80-90 cm! :)

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 20:00

xSaarSaar schreef:
Ik denk trouwens dat als je een beetje spring-graag paard hebt, ze het niet erg vind om wat meer in de hoogte etc. te springen hoor.
B is nog geen meters hoog, ik geloof 80-90 cm! :)

ze is springengefokt en vind het erg leuk.
Maar ze kan het nog niet volhouden om heel een parcours 90 cm te springen.
Ze springt nu thuis een stijltje van pas 60 cm. Maar ome en beetje afwisseling wil ik juist daarom graag een zo laag mogelijk crossje rijden ;-)

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 20:38

Heeft er iemand miss een filmpje of foto's van een BB cross paarden???

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:15

Ik heb dan eindelijk de toestemming gehad van mijn moeder,
om een trainings crossje te mogen rijden.

Hier een foto. ( het was helemaal te gek! )

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:11

Pony´s met een paard mag nooit officieel ;)
Gewoon lekker een BB cross meepakken na een paar crosslesjes, de B is echt niet veel hoger hoor, gewoon lekker lessen en komt vanzelf!

BB cross is B pony's cross dus vaak rond de 60cm/70cm.
Op startlijsten zoeken op SGW's en dan in vraagprogramma kijken of er BB bij is.
Foto's is vrij moeilijk want elke cross is anders, niet te zenuwachtig doen, stelt echt niet veel voor B pony's voor een paard. ;)

Maar je moet dan ook een springparcour van te voren doen (zo'n 70cm vaak ook). Dus ga eerst wat crosslesjes volgen voor het vertrouwen van jullie beiden, dit doe je door lessen en niet gelijk jezelf en je paard in het diepe te gooien, cross rijden is wat anders dan 1 simpele training. :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:27

Misschien kun je ook gewoon contact opnemen met de organisatie. Ik weet dat er in vrouwenpolder een BB-paarden en een BB-pony's is, die nog net iets lager staat dan de BB-paarden. Als je als hekkensluiter ervaring wilt opdoen kun je vragen of je misschien als allerlaatste achter de allerlaatste pony een rondje mag starten, geheel buiten mededinging etc. Maar het BB-paarden staat ook echt laag, en als je ergens niet overheen wilt kun je er over het algemeen gewoon langs. Gewoon vantevoren parcours lopen en al bedenken welke je wel ziet zitten en welke niet. Dan hoef je niet meer tijdens het rijden te aarzelen van "zal ik? zal ik niet?" want dat gaat je paard gewoon hardstikke merken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:40

Idd delerium, vrouwenpolder staat sowieso giga laag, zowel ponys als paarden haha, dus das misschien wel een aanrader.
En wat je niet wilt gewoon niet springen, al zou je niet bij de ponys mee mogen doen. Buite mededingen of niet, maar dan spring je gewoon niet alles :) (omdat via knhs gaat daarom mag je niet pony's) en BB paarden zijn vaak de hindernissen van B ponys

zaraelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 15:40

delerium schreef:
Misschien kun je ook gewoon contact opnemen met de organisatie. Ik weet dat er in vrouwenpolder een BB-paarden en een BB-pony's is, die nog net iets lager staat dan de BB-paarden. Als je als hekkensluiter ervaring wilt opdoen kun je vragen of je misschien als allerlaatste achter de allerlaatste pony een rondje mag starten, geheel buiten mededinging etc. Maar het BB-paarden staat ook echt laag, en als je ergens niet overheen wilt kun je er over het algemeen gewoon langs. Gewoon vantevoren parcours lopen en al bedenken welke je wel ziet zitten en welke niet. Dan hoef je niet meer tijdens het rijden te aarzelen van "zal ik? zal ik niet?" want dat gaat je paard gewoon hardstikke merken.

Ooh dat is handig te weten,

want ik ben as. weekend 21 mei in vrouwenpolder. ( als groom ) Voor een m parcours. Dan kan ik idd die ochtend kijken bij BB paarden.
Bedankt :P

Ik heb 1 juni, 19 juni sowieso ook weer een Cross training :D

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:57

In het SGW forum vind je ook een sticky met alle oefencrossen.
Daarnaast vind je in de SGW kalender die hierboven is genoemd ook een aantal BB crossen. Schrijf wel op tijd in, want de lagere klasses zitten erg snel vol!
Soms zul je wel wat verder weg moeten, als veel (oefen- en BB) crossen wilt starten. Dat hoort nou eenmaal bij SGW...