Vliegenmasker 24/7 oplaten?welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vliegenmasker 24/7 oplaten?welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:58

Het is weer bijna zover....
de vliegjes komen weer.
_-:(

Mijn pony had vorig jaar veel last van ontstoken ogen en ik heb hem daarom een vliegenmasker opgedaan.
Nu had ik een goedkoop maskertje,om het eens te proberen.
wil nu wel een kwalitatief beter masker kopen.

Hij staat 24/7 op de weide...
vorig jaar liet ik het masker gewoon ook 's nachts om en nu lees ik overal dat dit het zicht belemmert?
Is dit echt ernstig...of doen hier anderen het ook,gewoon oplaten?
Pony staat op pension en ik heb niet heel veel zin om elke avond speciaal terug te gaan,om het masker af te nemen.

Ook nog fijne masker tips?

01San

Re: Vliegenmasker 24/7 oplaten?welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:24

Als je het masker voor je eigen ogen doet zie je er ook gewoon door :) Moet je maar eens proberen..
Vorig jaar had ik het masker er ook snachts op gehouden. Ik had er een zonder oren en zonder neus.
Maar dit jaar neem ik er denk ik 1 met oren en dan een witte.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:06

Ik heb het field relief masker zonder oren en neus. Dat is echt een super ding. Heel zacht en sluit mooi aan. En geen bond randjes die hard worden en gaan schuren.

En natuurlijk zie je er wel wat slechter door dan gewoon met t blote oog. Maar dat valt best mee hoor. Ik denk dat je hem 's nachts ook best op kan houden. Bij mijn paard gaat hij 's nachts wel af. Maar dat is omdat hij op stal staat 's nachts.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:10

Ik heb er een van Harry's Horse en deze is vanaf vandaag weer dag en nacht om. Vorig jaar had ik een ander merk en was steeds af als ik smiddags langskwam. Ben benieuwd hoe deze het doet......
De HH heeft wel een fijne pasvorm vind ik, oja ook zonder oren en neus heb ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:56

Ik heb ook zonder oren en neus.
weet niet welk merk trouwens...koste geloof ik 10 euro.
maar mijn pony heeft hem toch weleens afgekregen,dan lag ie ergens in de weide.

Muis88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:01

Ik heb er voor mijn pony 1 gehaald bij de divoza. Met oren zonder neus. Is met een bond randje. Ze had hem 24/7 om maar ze had hem wel eens af ;) en lichte schuurplekjes maar viel reuze mee.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:43

Mijn ene paard heeft ook snel last van ontstoken ogen, dus binnenkort weer de hele dag de maskers op (bij beide). Scheelt vaak per paard wat een goede is. Heb wel twee zonder oren, die zitten met klittenband onder vast, werkt zo prima, als het goed past iig.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:48

Ik gebruikt de bug eye vliegenmaskers. Seze vind ik persoonlijk fijner dan de andere omdat het bij de ogen extra bol staat dus je niet de kans hebt dat het tegen het oog of de winpers aandrukt. Wat ik dus met alle andere vliegenmaskers wel had bij mijn paarden. Dat ze met de wimpers tegen het gaas aanzitten.
Deze blijft ook super zitten en paard heeft er totaal geen last van.
Even een plaatje voor het idee:
Afbeelding

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:08

Heb helaas mijn vliegenmasker al twee keer in de wei kunnen opzoeken :'), meneer heeft duidelijk een hele uitgesproken mening over dit masker!
Een halster kan ik ook niet omdoen (doet hij trouwens ook af), dus maar weer even maskerloos.......

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:10

ik heb het vorig jaar gekocht voor mijn paard maar was snel weer af elke keer dat ze rolde zat het vol zand en dat kwam dan in haar oog waardoor het nog eerder ontstoken raakte. eraf gedaan en in de plaats wat vaker met insectenrepelent op een doekje over eht hoofd gedaan hielp ook

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:20

mijn paard zit altijd met alles tussen 2 maten in en dus ook met de vliegenmaskers met als resultaat dat er ook altijd vliegen in het masker zitten, dus heb ik het vorig jaar met een vliegenfrontriem met kopstuk geprobeerd en dat ging super, (het was wel ff zoeken maar uiteindelijk hadden ze er bij de paardendrogist)
dan krijgen de ogen wat meer lucht en wat meer zicht 's nachts naar mijn idee.

noortjeabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:01

Je moet zorgen dat het goed aansluit en goed past, zodat het paard niet kan blijven hangen of vast komen te zitten, zodat hij zich niet kan bezeren.
Mijn pony had er vorig jaar ook een op, alleen hij bleef de hele tijd vast zitten, dus dat was niks. Een vliegenfrontriem met sliertjes werkte toen beter, en net als hierboven gezegd word, is het zicht dan ook wat beter. Heb je dat al geprobeerd? Sommige mensen vinden dat die niet goed werken, maar dat ligt er maar net aan denk ik. Dat hielp bij mijn pony beter.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:04

Ik zweer bij de Casher vliegenmaskers. Zijn wel wat duurder dan een gemiddeld vliegenmasker, maar hij is zo fijn! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:12

mijn pony heeft geen halster om,staat altijd op de weide.
dus een kopstuk moet dan zonder halster bevestigd worden...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:40

Ik heb een vliegenmasker met oren en neus. De paarden staan aan het bos en er zijn veel insecten.
Pol heeft een lichte huid en verbrand ook snel.

's nachts doe ik wel de maskers af, omdat de paarden ze op een of andere manier 's nachts bij elkaar af doen :P

Als ik ga rijden, gebruik ik een vliegenfrontriem.
Pol krijgt trouwens schuurplekken van het halster en van het masker niet.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:50

blue_kim schreef:
Ik gebruikt de bug eye vliegenmaskers. Seze vind ik persoonlijk fijner dan de andere omdat het bij de ogen extra bol staat dus je niet de kans hebt dat het tegen het oog of de winpers aandrukt. Wat ik dus met alle andere vliegenmaskers wel had bij mijn paarden. Dat ze met de wimpers tegen het gaas aanzitten.
Afbeelding

Ik vind dit een mooi masker en ik twijfel er zelf aan om hem aan te schaffen.
Die bolle ogen zijn natuurlijk erg prettig als ze goed zitten. Maar wat gebeurt er als een paard stevig gaat schuren met zijn hoofd tegen een been o.i.d.? Kan zo'n oog makkelijk naar binnen ploppen? Want dan is de ellende mogelijk niet te overzien...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:56

Er wordt inderdaad gezegd dat je de maskers bij donker moet afdoen - ik geloof dat ik dat zelfs in de gebruiksaanwijzingen bij een van de maskers die ik ooit kocht heb gelezen. Paarden kunnen weliswaar beter zien in het donker dan mensen maar ik zal inderdaad nooit een masker 's nachts op laten.
Dat je geen zin hebt om nog een keer naar je paard te gaan om dat masker eraf te halen.. tja.. dat is nu eenmaal de consequentie van een paard verzorgen.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:03

blue_kim schreef:
Afbeelding

ze zien er mooi uit maar ik heb al meerdere vriendinnen gehoord waarbij er een bromvlieg of iets anders dat geluid maakt (wesp/hommel/horsel) onder was gekomen en paard in complete paniek rondliep enfin ik zou er dus niet voor gaan.... liever iets wat beter afsluit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:03

Geen zin is nog tot daar aan toe.
Maar ik werk ook,en soms nachten,of ik werk tot 2300 waardoor ik op zn vroegst pas om 0030 bij mijn paard ben.
dat ga ik dus niet doen(pensionstal).

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:52

Jannepauli schreef:
Dat je geen zin hebt om nog een keer naar je paard te gaan om dat masker eraf te halen.. tja.. dat is nu eenmaal de consequentie van een paard verzorgen.

Dat is wel erg kort door de bocht. Misschien gaat voor sommigen "geen zin" wel op, maar jij kan niet invullen hoe dat voor een ander is.

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:57

ik heb voor mijn paard zo'n elastische zonder klitteband sluiting, dus je trek hem gewoon over ze hoofd en er zit een neusnetje aan en oren welk merk weet ik niet meer precies ik vind het ideaal. blijft prima zitten ook snachts en ze krijgen geen smet plekken wat je wel eens ziet bij die netjes waar klitteband op zit (dat het gaat irriteren)

Jkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:47

ik heb het altijd dag en nacht om, volgens mij kan het geen kwaad

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:58

ik vind zelf het field relief midi masker er goed uit zien,
sluit mooi af rond de neus zodat vliegen er niet onder kunnen komen.
en oo mooi oogvrijheid.
heb zelf geen ervaring mee maar masker ziet er goed uit.

Link naar het masker: http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... di/115045/

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:59

Hoe gaat dat bij jullie dan met spelende ruinen?
Er heeft bij mijn paard nog een masker langer dan een week of wat geleefd vanwege het gepluk aan elkaar.
Is er zoiets als een hufterproof masker?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:32

Anoniem schreef:
Geen zin is nog tot daar aan toe.
Maar ik werk ook,en soms nachten,of ik werk tot 2300 waardoor ik op zn vroegst pas om 0030 bij mijn paard ben.
dat ga ik dus niet doen(pensionstal).

Maar dan zou je toch de PH of een stalgenootje kunnen vragen je te helpen als je zelf niet kunt komen? Soms moet je gewoon oplossingen zoeken :)