Verzekering weggegooid geld of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Weggegooid geld, dus niet doen
68 (45%)
Wel doen
83 (54%)

Totaal aantal stemmen: 151

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:34

Mijn vraag aan jullie: wie gaat er voor de verzekering en wie niet? ik ben enorm aan het twijfelen en weet gewoon niet wat ik moet doen. Mijn vorige paardje was ook verzekerd maar ik moest nog 20 % zelf betalen en kreeg weinig terug bij overlijden..

Ik hoor graag waarom je kies voor een van de punten

Sorry als dit op de verkeerde plek staat!

Blabla1980

Re: Verzekering weggegooid geld of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:39

Ik heb niet gestemd voor 1 van de opties omdat dit heel erg af hangt van de situatie.
Kun jij alles betalen als er iets gebeurd? Heb je ten allertijden voldoende geld achter de hand om hoge rekeningen te betalen?

Als je uitgaat van een erg hoge rekening, is dit bedrag hoger dan de premie die je per jaar aan verzekering betaald?

Mocht ik ooit een paard kopen zou ik wel een verzekering afsluiten. Waarom? omdat ik me graag indek tegen onverwachtte dingen :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:41

Ik kan mijn paard wel verzekeren voor 2000 of 3000 euro, maar dat kan ik zelf ook nog wel ophoesten. Ik wil niet het risico lopen dat ik haar kwijtraak aan de verzekering omdat de behandeling te duur wordt. Ik hoef dan geen geld, geen nieuw paard...
En als ik haar voor meer verzeker, dan wordt de premie erg hoog, dan spaar ik dat geld liever op voor DA kosten.
Voor mij heeft het dus geen zin.

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:45

Ik had eigenlijk nooit mijn paarden verzekerd, maar toen we onze haflinger /3 kochten die al in de verzekering zat, heb ik de verzekering erbij overgenomen...en wat ben ik daar nu blij mee, want ze had een ontstoken kieswortel en de kies moest getrokken worden, opname kliniek, medicatie, controles etc. oftewel kassa !
Nu vallen alsnog bepaalde dingen niet onder verzekering/vergoedingen en daar baal ik wel van, zeker omdat het de uitgebreidste ziektekostenverzekering is en op die manier is het uiteindelijk toch veel meer dan de 25% die je zelf moet betalen, maar ow wat ben ik blij dat juist zij /3 verzekerd is, want het gaat om een behoorlijk bedrag.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:47

Hoezo paard kwijtraak aan de verzekering?? Je bepaald zelf wat er met je paard gebeurd hoor, mijn paard was niet te helpen meer, heb zelf beslist wat ik met mijn paard deed en gewoon het verzekerde bedrag terug gekregen.

Als ik weer een nieuw paard koop gaat hij resoluut de verzekering in, dat heeft me een hoop geld gescheeld met mijn vorige

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:47

Ik ben niet rijk, maar heb iets wat gespaard. Als ik zou gaan voor geen verzekering dan zet ik elke maand een bedrag op een aparte rekening om het zo op te hogen en wel die onverwachte dingen te kunnen betalen. Mijn vorige paardje was verzekerd en ik moest alsnog een deel zelf betalen, elk jaar bijna 400euro en dan nog is dat zsommige dingen niet vergoed werd... en ik kreeg mijn verzekerd bedrag niet terug bij overlijden maar minder... dan denk ik tja.. waar doe ik t voor..:)

Mijn paard moest ook naar de slacht anders kreeg ik geen deel van het verzekerd bedrag terug .. dat bedrag wordt telkens (per jaar) minder met een paar honderd euro...

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:10

Verzekeren voor het geval hij omkomt vanwege een gebrek of ongeval of veearts kosten.
Ik heb beiden nooit gedaan, maar de laatste rekening vd veearts kwam hoog uit en ik had uiteindelijk helaas geen paard meer.
Van het paard heb ik wel 14 jaar plezier gehad en behalve de laatste kosten en de jaarlijkse enting heeft hij me niets gekost mbt zijn gezondheid.
Het is jammer van het geld, maar aan de verzekering was ik het waarschijnlijk ook kwijt geweest aan premie, het is maar waar je zelf voor kiest toch?
Het geld is daarnaast fijn, maar kan mijn paard ook niet vervangen...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:56

ik kan je vertellen dat ik SUPER blij ben met de verz van mijn paard

ik heb nu weer een paard in de lappenmand en zit te wachten op een operatie
vorig jaar een rek van 2600 euro [ ruim ]
waarvan de ctscan niet vergoed werd, en ik ben ook verz voor 2000 euro
en in 2009 ong 1600 euro geclaimd en ook nu kom ik weer boven mijn 2000 euro
de verz gaat het nieuwe jaar in op 23 mei
ik betaal 360 euro p/j
en zonder verz had hij waarschijnlijk er niet meer geweest, hij was vorig jaar erg ziek en niemand wist wat hij had
doordat ik verz was kon ik veel laten onderzoeken

ook mijn appaloosa Cheyenne heeft in de 5 jr dat ik haar gehad heb elk jaar veel ziekte kosten gehad

en je mag zelf bepalen wat er met je paard gebeurd,inslapen of slacht of terug kopen.

ik kan makkelijk de premie betalen en ook de 20% eigen risico is niks vergeleken de hoge rekeningen die anders zou moeten betalen

ik zeg dus verzekeren. :D

tinne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:02

Als s paard dan wel gezond blijft verloren geld denk k

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:09

ja dat is het risico wat je voor jezelf afweegt.
Ik heb vorig jaar niets geclaimd dit jaar heb ik het er al uit.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:14

Ben ook blij met mijn verzekering al ruim 1600 euro gehad en maar 400 betaald

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:25

Die van mij gaat zodra hij naar huis komt om zadelmak te maken volledig in de ziektenkostenverzekering :j

Ik deed het voorheen nooit. Mijn laatste twee paarden hebben me zo gruwelijk veel geld gekost daardoor, dat ik het risico van niet verzekeren niet meer neem. Ik had ze wel voor de dood verzekerd en heb netjes het bedrag uitgekeerd gekregen en mocht zelf bepalen wat ik met hem deed en hem ook zelf naar de slager brengen (was mijn eigen keuze dus).

En tja ja misschien gebeurt er nooit wat met deze als ik hem verzeker. Maar als ik dat af kan kopen met die paar honderd euro per jaar dan doe ik dat graag :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:30

eilleen333 schreef:
Ik kan mijn paard wel verzekeren voor 2000 of 3000 euro, maar dat kan ik zelf ook nog wel ophoesten. Ik wil niet het risico lopen dat ik haar kwijtraak aan de verzekering omdat de behandeling te duur wordt. Ik hoef dan geen geld, geen nieuw paard...
En als ik haar voor meer verzeker, dan wordt de premie erg hoog, dan spaar ik dat geld liever op voor DA kosten.
Voor mij heeft het dus geen zin.

Inderdaad. Daarnaast wordt mijn paard dit jaar 12. Wordt hij voor de verzekeraar ook minder aantrekkelijk.

Iedere maand leg ik wat geld opzij voor VA/tandarts en onverwachte dingen. Momenteel is dat 50 euro omdat ik ook aan het sparen ben voor een nieuw zadel.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:32

Ik heb mijn paard ook verzekert en daar ben ik eigenlijk ook wel heel blij om. Hij wordt jaarlijks ingespoten in de gewrichten en dat krijg ik voor 80% vergoed. Nu staat dat ongeveer gelijk aan de premie die ik betaal, maar als er nog eens wat extra bij komt is hij wel verzekerd en krijg ik het vergoed.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:36

ik verzeker vooral voor de medische kosten, vooralsnog premie er elk jaar weer uitgehaald :=

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:48

Van mijn 2 paarden is 1 verzekerd, dit laat ik ook zo omdat ik er al 10 jaar voor betaal en er dan nog wat voor krijg als ze komt te overlijden. Mijn andere paard komt niet in de verzekering. Ik heb een zeer slechte ervaring gehad toen het er op aan kwam. Paard met koliek naar de kliniek waar we voor de keuze stonden opereren ofg inslapen. Kreeg maar 350 euro van de verzekering, ik kan je zeggen daar is een operatie en opname niet mee betaald. De verzekering vond dat ik beter naar Wolvega had kunnen gaan (stond in Emmeloord). Daarnaast werd er letterlijk gezegd dat ik haar beter had kunnen laten inslapen dan had ik meer gekregen. Makkelijk gezegd wanneer je merrie een veulen van 2 weken aan de voet heeft. Operatie was overigens het geld dubbel en dwars waard, ze is er goed door heen gekomen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:03

Als je de mogelijkheid hebt om zelf een flink bedrag te sparen voor dierenartskosten zou ik geen verzekering nemen. Een verzekering moet van alle premies die ze ontvangen, naast schades uitkeren, ook salaris betalen, een pand bezitten, reclame maken etc. en in de meeste gevallen ook nog winst maken. Statistisch gezien is de kans vrij groot dat een verzekering je meer kost dan dat hij oplevert. En medische kosten bij een paard zijn kosten die over het algemeen te overzien zijn (anders dan bv. met een wa verzekering voor je auto). Zijn de kosten wel extreem hoog dan dan heb je ook niks aan je verzekering, want een verzekering keert in de regel niet meer uit dan je paard waard is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:26

Fleurtje100 schreef:
Als je de mogelijkheid hebt om zelf een flink bedrag te sparen voor dierenartskosten zou ik geen verzekering nemen. Een verzekering moet van alle premies die ze ontvangen, naast schades uitkeren, ook salaris betalen, een pand bezitten, reclame maken etc. en in de meeste gevallen ook nog winst maken. Statistisch gezien is de kans vrij groot dat een verzekering je meer kost dan dat hij oplevert. En medische kosten bij een paard zijn kosten die over het algemeen te overzien zijn (anders dan bv. met een wa verzekering voor je auto). Zijn de kosten wel extreem hoog dan dan heb je ook niks aan je verzekering, want een verzekering keert in de regel niet meer uit dan je paard waard is.

het ligt er aan voor hoeveel jij je paard verzekerd.
ik heb de mijne voor 2000 euro verz en betaal p/j 360 euro

nu heb ik pech met mijn paard en zat vorig jaar over mijn verz geld heen en ook dit jaar kom ik te kort

maar zelf had ik geen geld gehad om alle onderzoeken die gedaan zijn te betalen
ik heb al veel zelf nog betaald
[vorig jaar zat ik ruim in de 3000 euro aan rekeningen]

achteraf had ik hem voor een hoger bedrag in de verz moeten doen, maar van te voren weet je nooit of je veel DA rekeningen krijgt.

nu staat er een operatie aan te komen ,ik ga dan over mijn `budget`heen
mocht de verz moeilijk doen dan betaal ik deze operatie zelf
ik claim genoeg :j

ik kost hun geld ipv dat ik ze wat oplever

en helaas was dat met mijn vorige paardje ook het geval daar zat ik elk jaar boven het premie bedrag.

ik blijf dus gewoon verz :j

gewone DA kosten zoals een keertje komen voor een wond ofzo is idd te overzien ,maar zodra je naar de kliniek moet is het kassa
alleen foto`s maken kost al een paar honderd euro,die 360 euro aan premie heb ik er zo uit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:36

Ik spaar zelf voor mijn paarden en kan ook aan een heel groot bedrag komen als het nodig is. Dus in mijn geval is alles wat ik wegbreng naar een verzekering en niets voor krijg weggegooid geld. Ik heb me er al lang niet meer in verdiept, maar vond de verzekeringen van toen niet aantrekkelijk, omdat toen veel uitgesloten werd na een bepaalde leeftijd en je wat veel dingen afhankelijk was van je verzekering, zoals keuze kliniek etc. Maar dat kan inmiddels wel verandert zijn.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:52

Ik denk dat verzekeren toch wel slim of je moet alle kosten van een da makkelijk zelf kunnen dragen
maar laten we eerlijk wezen die da kosten houden niet op bij een paar tienjes ,toen onze eerste merrie gekocht hadden kreeg ze een paar maanden erna een dikke bult op haar neus onstoken kieswortel wist de da te vertellen dan ben je al duizend euro verder dan ga je eens vragen wat een kies trekken kost en schrik je wel een beetje achteraf hebben we met homeopathie het helemaal goed gekregen(ze was ook nog drachtig)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:06

Hangt van je financiele draagkracht af. Wanneer je elke maand voldoende opzij kunt leggen voor mogelijke dierenartskosten of eventueel voor een ander paard bij onverhoopt overlijden, dan zou ik persoonlijk niet verzekeren. Heb je wat minder armslag, dan is verzekeren wel verstandig want medische kosten kunnen hoog oplopen. En het laatste waarmee je bij ziekte of gebreken bezig wilt zijn, is met de vraag of je de behandelingen wel kunt betalen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:00

@ Mirgino, natuurlijk zijn er ook mensen, zoals jij, die wel hun premie eruit halen. Maar de kans is altijd groter dan dat je hem er niet uit haalt, daarom is het, mits je dat kan, in de regel goedkoper om zelf een bedrag te sparen. Tenzij je dus heel veel pech hebt met je paard, maar de kans is groter dat je de 'pech' hebt dat er niks te declareren valt en je wel veel geld hebt uitgegeven aan een verzekering. Bedragen tot 5000-6000€ vallen mij bij onder de categorie te overzien. Vandaar ook het vergelijk met een WA verzekering voor je auto, als je een ongeluk veroorzaakt waardoor bv. een of meerdere personen invalide raken en nooit meer kunnen werken, dan zijn de kosten pas echt niet te overzien. Zo'n verzekering moet je dus hebben want daar kun je niet voor sparen (is daarom ook wettelijk verplicht).
Bij ziektekosten voor een paard is dat heel anders, daar kun je als je de ruimte hebt om iedere maand geld weg te zetten, prima voor sparen.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:02

wij hebben Babs niet verzekerd. We zouden wel willen, maar er worden geen ziektekosten vergoed bij harddravers (tenminste, die verzekering hebben wij nog nooit gevonden) en dan is het vrij zinloos. ik ga ze niet allleen voor de dood verzekeren

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:18

Ik heb altijd als stelregel geleerd dat je alleen de dingen "moet" verzekeren die je zelf niet kunt betalen als er iets mee gebeurd. Er is dus ook geen goed of fout, bedenk voor jezelf of je de lasten kunt dragen van een (ernstig) ziek paard en baseer daar je keuze op.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:18

Judith_W schreef:
wij hebben Babs niet verzekerd. We zouden wel willen, maar er worden geen ziektekosten vergoed bij harddravers (tenminste, die verzekering hebben wij nog nooit gevonden) en dan is het vrij zinloos. ik ga ze niet allleen voor de dood verzekeren

mijn draver heeft gewoon in de volledige verz bij toen nog interpolis gezeten
er is iemand langs geweest om hem te keuren en waarschijnlijk of niet gezien dat het een draver was of het was geen probleem

en ik ben idd een pech vogel met pech paarden :+

mijn paard gaat as donderdag naar de kliniek en as vrijdag onder het mes

enne...dit is paard 5 waar ik mee tob

en toch bij aankoop laten keuren en ben erbij geweest alles op film gezet,en toch mankeert hij vanalles.