Problemen met dierenarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Problemen met dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:33

Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, hoop dat het hier goed staat.

IK heb mijn paard in 2009 laten behandelen door een dierenarts omdat ze koliek had. Ze heeft hiervoor een spuitje gehad. Ik kwam een kwartier later op stal, en toen stond ze alweer te eten. Koliek was helemaal weg.

Nu kreeg ik in januari 2010 (en een paar maanden later weer) een betalingsherinnering hier voor terwijl de rekening al betaald was. Ik heb toen via de mail gereageerd met bewijs van m'n internetbankieren erbij zodat hij kon zien dat de rekening betaald was. Ik heb een jaar niks meer van hem gehoord na mijn mail. Januari 2011 kreeg ik weer een brief, en dat als ik niet betaalde dat ze de deurwaarder zouden sturen. Ik begin het nu wel zat te worden. Het gaat om een rekening van februari 2009, en we zitten nu in 2011!!!.

Vandaag heb ik gebeld. De dierenarts heeft in zijn computer gekeken, en beweerd nu dat hij 2x is geweest in februari! Ook weer voor koliek. Ik heb maar 1 paard, en weet 100% zeker dat ze maar 1 koliek aanval gehad heeft. Op die stal had ik afgesproken dat de staleigenaresse mij altijd zou bellen als er wat mis was. Dat deed ze, en ik heb zelf een afspraak gemaakt met de dierenarts. Dus het kan ook niet zo zijn dat de staleigenaresse zonder over leg de dierenarts heeft laten komen. Nu gaan ze die staleigenaresse bellen om het na te vragen. Ik heb er 2 jaar geleden gestaan (mijn paard staat inmiddels al een jaar op een andere stal), en ondertussen heeft ze nu een stal met meer dan 40 paarden. Hoe kan ze ooit nog weten wat mijn paard allemaal gehad heeft??.

Heeft iemand zoiets wel eens mee gemaakt? Weet niet meer zo goed wat ik ermee aan moet, ben ook bang dat ze blijven beweren dat ze 2x geweest zijn. Via een kennis heb ik hele slechte dingen over deze dierenarts gehoord, dus ik ben al opzoek naar een andere.

nine1987

Re: Problemen met dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:34

Denk niet dat je er wat aan kunt doen.. Balen zeg.. Volgende keer miss bewijs van betaling (van hem persoonlijk) vragen??

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:38

Ik blijf het toch raar vinden.. het is volgens hun een rekening van 2009... en dan komen ze er in 2011 nog even mee aanzetten. Het komt bij mij over alsof ze nog even geld ergens vandaan willen halen ofzo.

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:40

Staat op de faktuur die hij je nu heeft gestuurd een datum van behandeling? En heb je de faktuur nog van de keer dat je betaald hebt? Welke datum staat daar op genoemd? Staat er alleen een consult op of ook de behandeling, injecties en dergelijke?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:48

Hij stuurde alleen een faktuur met het bedrag, niet om welke behandeling het ging.

Ik heb nog even in mijn mailbox gekeken. Ik had in mijn mail het bewijs van de betaling verstuurd van de koliek behandeling. Toen had hij een mail gestuurd dat het een betalingsherinnering was van 6 maanden geleden (2010) dus dat ging om een andere rekening. Deze had ik ookal lang betaald!!!! Dus het gaat niet iedere keer om dezelfde rekening.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:50

Dan zou ik idd wel nog een faktuur met datum en behandeling EISEN, en anders idd niet betalen.. Deurwaarder kan ook niks, als je DA geen bewijzen heeft (ik ging ervanuit dat je een faktuur met alles rop en eraan had)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:54

Ik zou nog 1 keer energie erin stoppen en een brief sturen met het totale verhaal. Zeker ook dat hij wisselende berichten heeft gedaan over om welke datum het nou eigenlijk ging...

Niet bang zijn voor een deurwaarder, laat de veearts maar bewijzen dat hij langs is geweest. De deurwaarder gewoon het verhaal vertellen. Mijn dierenarts stuurt vlot zijn rekeningen, snel zijn herinneringen, zodat het iedereen vers nog in het geheugen staat :-). Hij zal gewoon een fout maken, misschien had hij al een herhalingsbezoek ingepland voor zijn eigen agenda...? Hoewel dat bij koliek niet gebruikelijk is, als het daarna goed gaat, gaat het gewoon goed, bij 'reguliere' kolieken.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:17

Het gaat dus niet meer om de rekening van 2009, maar om een rekening van 2010? Betalingsbewijs van de rekening van 2010 naar hem toe mailen en daar is de kous dan mee af! Als hij dan blijft dreigen met een deurwaarder, laat die dan maar komen. Jij kunt tenslotte bewijzen dat jij netjes hebt betaald.
Wel vervelend hoor, sterkte ermee.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:21

Even je rechtsbijstand benaderen situatie uitleggen en aanhoren wat zij je te vertellen hebben!
Sucses.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 22:53

santie schreef:
Het gaat dus niet meer om de rekening van 2009, maar om een rekening van 2010? Betalingsbewijs van de rekening van 2010 naar hem toe mailen en daar is de kous dan mee af! Als hij dan blijft dreigen met een deurwaarder, laat die dan maar komen. Jij kunt tenslotte bewijzen dat jij netjes hebt betaald.
Wel vervelend hoor, sterkte ermee.

1ste betalingsherinnering ging over 2009. Daarna kreeg ik weer een betalingsherinnering, toen ik m'n betalingsbewijs liet zien stuurde hij dat het om een rekening ging van 6 maanden geleden dus van 2010. Aan de telefoon zei ik dat ik ze bijde betaald heb, en nu beweren ze dus ineens dat ze 2x zijn geweest in 2009. Allemaal erg vreemd, wat ik ook zeg of doe het gaat steeds weer over een andere behandeling. Word hier zo moe van, heb zat andere dingen aan m'n hoofd. Gelukkig ga ik verhuizen, en ik zoek mooi een andere dierenarts.

Rechtsbijstand heb ik helaas niet. Maar weet wel dat ik ze dit absoluut niet laat winnen! De rekening is 95 euro (voor een bezoekje dus volgens hun.. ).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:56

Dan hebben ze toch ook 2 facturen nodig met 2 kenmerken?
Hebben ze die overlegd?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:42

Voor de zekerheid even met de vorige stalbaas contact opnemen, misschien ka zij het zich nog wel herrinneren en dan sta je nog sterker.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 23:50

Ja ik hoop het wel. Ik ga haar morgen even bellen. Mijn paard is bijna nooit ziek.

Factuurnummers heb ik bij 2 betalingen niet vermeld helaas... dus ik zou zo zelf de juiste nummers ook niet meer weten. Bij m'n laatste betaling heb ik die er wel bij gezet omdat ik daar anders ook gezeur mee krijg.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 01:21

Vervelend voor je, kom er maar eens achter hoe het gegaan is...
Toch vrees ik dat je moet betalen, kijk maar eens hier: [TAO] Dierenarts contant betalen .

Geen idee of je bij deze persoon in de buurt woont, maar het is wel een soortgelijk verhaal als dat van jou...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:55

Heeft hij een kopie van die rekening naar je opgestuurd? Hij moet aan kunnen tonen dat er idd aan jou gefaktureerd is. Hoe lang is die nota verstuurd (faktuurdatum) na de behandelingsdatum? In principe is men verplicht om binnen 14 dagen na 'levering' te faktureren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:04

De verjaringstermijn van een vordering is echt wel langer dan 14 dagen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:08

Er staat als het goed is toch duidelijk op de factuur vermeld wanneer en waarom hij geweest is?
Klopt je factuurnummer wel met wat je bij de betaling heb vermeld?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 09:22

Jet schreef:
Vervelend voor je, kom er maar eens achter hoe het gegaan is...
Toch vrees ik dat je moet betalen, kijk maar eens hier: [TAO] Dierenarts contant betalen .

Geen idee of je bij deze persoon in de buurt woont, maar het is wel een soortgelijk verhaal als dat van jou...

Tsja maar zij heeft contant betaald, en bij mij kun je zien dat het van m'n rekening afgeschreven is.Toen ik met bewijs aan kwam zeiden ze ineens dat ze nog een keer geweest waren.. nou daar trap ik dus echt niet in. Ik ga niet 95 euro voor niks betalen :(. Ik hoop maar dat de vorige staleigenaresse het nog weet & ze er dan mee ophouden.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:55

Waarom lijkt het steeds vaker te gebeuren dat dierenartsen hun klanten proberen te belazeren??

Bewust of onbewust.
Rommelige administratie waarin ze zelf het bos door de bomen niet meer kunnen overzien, maar wel dreigbrieven naar hun klanten sturen over onbetaalde rekeningen welke wel betaald zijn. En maar volhouden dat er niet betaald is.
Torenhoge rekeningen sturen terwijl ze toegegeven hebben grove fouten gemaakt te hebben en eigenlijk direct door hadden moeten sturen naar een kliniek. En dan met veel pijn en moeite 10% van de rekening crediteren.
En dan nog de grove fouten in diagnoses en behandelingen!!

Hier hebben we een nieuwe DA waarmee ikzelf 1 nare ervaring heb en hem dus NIET meer bij mijn dieren wil hebben.
En de nare ervaringen over deze DA van andere mensen welke je steeds meer hoort is echt shocking!!

Beetje heel negatief, maar ik vind het echt schandalig wat je allemaal ziet en hoort over Dierenartsen!!
Als paardeneigenaar leg je het lot van je dier bij de DA en mag je verwachten dat deze kundig en eerlijk handeld.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:24

[/quote Tsja maar zij heeft contant betaald, en bij mij kun je zien dat het van m'n rekening afgeschreven is.Toen ik met bewijs aan kwam zeiden ze ineens dat ze nog een keer geweest waren.. nou daar trap ik dus echt niet in. Ik ga niet 95 euro voor niks betalen :(. Ik hoop maar dat de vorige staleigenaresse het nog weet & ze er dan mee ophouden.[/quote

Als de bezoeken/behandelingen 1 dag na elkaar zijn, staat dit meestal op 1 rekening. Daar gaat een da geen 2 rekeningen voor maken. De originele rekening heb je zeker niet meer?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:34

Dan vind ik het nog wel vreemd dat als het een herhalingsconsult is dat beide facturen toevallig hetzelfde eindbedrag hebben. Een herhalingsconsult is vaak toch lager dan het eerste consult.

Ik betaal altijd direct per pin bij de dierenarts, krijg dan altijd een factuur mee met daar aan de pinbon vast geniet en nog met de hand erop geschreven dat deze voldaan is met een paraaf en datum. Nog nooit problemen mee gehad.
Stop deze factuur dan ook achter het bankafschrift, kan ik m niet kwijtraken en is hij weer makkelijk op te zoeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:43

elmiran schreef:
Ja ik hoop het wel. Ik ga haar morgen even bellen. Mijn paard is bijna nooit ziek.

Factuurnummers heb ik bij 2 betalingen niet vermeld helaas... dus ik zou zo zelf de juiste nummers ook niet meer weten. Bij m'n laatste betaling heb ik die er wel bij gezet omdat ik daar anders ook gezeur mee krijg.

Ik vrees dat het daar is misgegaan. Je moet altijd factuurnummers vermelden bij een betaling, anders weten ze niet over welke factuur het gaat. Staat eigenlijk ook altijd op de factuur, factuurnummer vermelden.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:45

meggiemeg schreef:
Dan vind ik het nog wel vreemd dat als het een herhalingsconsult is dat beide facturen toevallig hetzelfde eindbedrag hebben. Een herhalingsconsult is vaak toch lager dan het eerste consult.

Ik betaal altijd direct per pin bij de dierenarts, krijg dan altijd een factuur mee met daar aan de pinbon vast geniet en nog met de hand erop geschreven dat deze voldaan is met een paraaf en datum. Nog nooit problemen mee gehad.
Stop deze factuur dan ook achter het bankafschrift, kan ik m niet kwijtraken en is hij weer makkelijk op te zoeken.

Nounou... Jij ben echt secuur zeg, een pinbon met paraaf, datum en voldaan erop. Op de pinbon staat het bedrag, dat de transactie geslaagd is en de datum, dat zou toch genoeg moeten zijn. Toch is het erg dat men zich zo dubbel moet indekken, om dit soort problemen te voorkomen. Maar blijkbaar is het wel nodig...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:47

Gewoon niet betalen! je hoeft toch zeker niet iets te betalen wat je nooit gehad hebt?[in dit geval een 2de x DA].Als ze idd. 2 x zijn geweest dan moet jij dat op een factuur hebben staan met datum! en ook waarvoor ze zijn geweest.Anders kan elke DA wel zeggen dat ze geweest zijn,al gebeurt dit zelden hoor.
Ik moest een keer een DA rekening betalen voor iemand anders haar paard omdat ik de DA had gebelt voor haar,ze vroeg mij dat toen.Ze zeiden: de beller betaald,naja zeg,echt niet dus.
Na enkele herinnerings brieven,ik betaalde dus echt niet he,hield het op en hoorde ik nooit meer iets.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:56

gohya schreef:
Gewoon niet betalen! je hoeft toch zeker niet iets te betalen wat je nooit gehad hebt?[in dit geval een 2de x DA].Als ze idd. 2 x zijn geweest dan moet jij dat op een factuur hebben staan met datum! en ook waarvoor ze zijn geweest.Anders kan elke DA wel zeggen dat ze geweest zijn,al gebeurt dit zelden hoor.
Ik moest een keer een DA rekening betalen voor iemand anders haar paard omdat ik de DA had gebelt voor haar,ze vroeg mij dat toen.Ze zeiden: de beller betaald,naja zeg,echt niet dus.
Na enkele herinnerings brieven,ik betaalde dus echt niet he,hield het op en hoorde ik nooit meer iets.

Dat is helemaal mooi, als je bij de ene je geld niet krijgt, probeer je het gewoon bij de ander. _O- Nota gaat naar diegene die de dienst heeft ontvangen, tenzij anders afgesproken. Anders kan ik ook nog wel ff bij mijn stalbaas gaan innen. (heeft 3 x da gebeld voor mijn paard)