Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:Gaan spelen met een dier dat aan de dominante kant is moet je alleen doen als je goed weet hoe je hem kan laten weten dat jij de baas bent. Anders gaat hij jou behandelen als een gelijkwaardig speelmaatje. Heb je wel eens gezien hoe ruig jongen hengsten/ruinen met elkaar spelen? Dat wil je echt niet geloof me..
Verder zal ik trouwens niet meer reageren want ik heb geloof ik voldoende gewaarschuwd. Het is uiteindelijk jouw keuze.. Hoe dan ook wens ik je veel succes!
olafgek schreef:dat is het probleem
hij is niet van mij, hij staad bij mijn paard (die15 is).
ze staan op een weiland.
hij sjokt wel achter me aan , tot ik de leider wil zijn
ik snap best dat ik hem niet kan echt beleren nu, maar hij zou aan de hand geleid moeten kunnen worden voor practische dingen( bv. dierenarts en hoefsmid)
maar dit lukt echt niet en als hij op hol slaat doet mijne dat ook, dus we vrezen dat ze uit zullen breken als dit vaak gebeurt
caaramel schreef:waarom niet zolang je maar speelt niet echt om het iets te leren
Cowgirl schreef:Met veulens moet je niet spelen. Veulens moet je opvoeden.
zo is het maar net , naar mijn mening.
fuego3 schreef:ik zou hem in de opfok doen en hem eerst lekker laten spelen met leeftijdsgenootjes , en het liefst ook wat oudere paarden er tussen ,,
hem eerst volwassen tussen de oren laten worden , en dan met een jaar of 3 beleren en andere dingen doen ,,
ellepel schreef:fuego3 schreef:ik zou hem in de opfok doen en hem eerst lekker laten spelen met leeftijdsgenootjes , en het liefst ook wat oudere paarden er tussen ,,
hem eerst volwassen tussen de oren laten worden , en dan met een jaar of 3 beleren en andere dingen doen ,,
en dan straks met een sterke 3 jarige aan de gang gaan om die te leren mee lopen en voetjes geven?
beter nu, hoe jonger hoe beter![]()
olafgek:
dit is een veulen wat nog niks kent en ook al is het 10 maanden je moet het benaderen alsof het pasgeboren is.
dus stapje voor stapje,beste is als je iemand mee krijgt die je een en ander voordoet en uitlegt want via bokt kan niemand je het uitleggen hoe het moet.
olafgek schreef:hij sjokt wel achter me aan , tot ik de leider wil zijn