Vandaag had ik concours met mijn paard, dus ik was aan het losrijden.
Ik ben mij bewust van de bak regels en ga er van uit dat je dit als wedstrijd ruiter ook hoort te weten.
Na een tijd toch een botsing gehad met een mede ruiter. Mijn fout, was even te geconcentreerd. Met een sorry ging ik weer verder.
Ik stapte in de hoek, en daar draafde diezelfde ruiter weer langs mij. We werden in de hoek gedrukt, en mijn paard kreeg een tik van haar zweep.
Goed, kan gebeuren, ik dacht dat haar paard even niet luisterde of iets.
Ze kwam nog een paar keer langs en wederom een flinke tik met de zweep. Mijn paard is daar nou niet bepaald van onder de indruk, en ik kom niet om ruzie te maken dus ben maar verder gereden.
Met dat ik verder rijd komt ze van de andere richting, en rijd echt vol tegen mij in. Was het behoorlijk zat maar ik kan enorm kwaad worden en dat doet mijn paard niet ten goede, dus heb gezegt welke kant voorrang heeft dus dat ze op moest passen, en ben verder gereden.
Maar....dit mag toch niet zomaar?!
Wat kan ik nu dan het beste doen? Laten rusten of een melding bij de knhs maken?
Ze benaderde mij trouwens na het rijden nog een aantal keer boos met wat opmerkingen, maar had haast dus ben doorgelopen.
Is ze ziek?!! Dat is echt geen paardwaardig mens! Zéker melding maken!
heeft ook iemand anders het gezien? getuigen of de ringmeester (ik had het daar zowiezo even aan gemeld
)