ik rijd sinds 2011 januarie op de haflinger die bij mijn andere verzorg paard staat, ik ken het paard al 5 jaar en heb eerst alleen gepoets enzo NIET gereden.
nu rijd ik hem dus... maar het gaat egt NIET, ik heb hulp nodig?
ik rijd ruim 6 jaar en heb ervaring met dit soort poowns, maar dit gaat echt ver?
over het paard,bob:
- 21 jaar(lijkt jonger enzo!)
-stront eigewijs*
-haflinger
-kan aan de teugel, en heel laag springen
-bos ritten
-eigewijs in de bak en in het bos!
wat is het probleem?
-als ik het bos alleen met bob in wil, dan wilt hij niet! tenzij flopke, zijn weide maatje mee wilt. wat doe ik dan? ik spoor eerst aan en breng maar handen naar voren. geef tik met zweep, lusitert niet! sla ik op mijn hartst? hij gaat niet! met sporen? hij gaat niet! kortom: HIJ BLIJFT STAAN, hij loopt dan naar agter en bokt, en stijgert laag daarna geef ik tik, gaat ie nog door of blijft ie stil staan en niks doen!
-hij reageert slegt op mijn been, ik spoor aan om in draf te gaan: aan sporen handen iets naar voren en zeg''ddrrrraaf'''. hij blijft stappe -.- ik tik geven, stilstaan, op mijn hartst tik geve? stilstaan, agteruit bokke, laag stijgeren -.- wat moet ik ooit doen! zo gaat het bij alles wat we doen!
in de bak...
-hij blijft stil staan en doet niks -.- stilstaan,bokke,stijgeren -.-
komt me vriendin met longeer zweep, stil staan en kijken -.-
kortom; eigewijs! zo is hij zijn hele leven....
gallop:
in het bos gaat ie in gallop, maar dan stopt ie niet meer? maar na een paar meter wel, omdat hij dan moe is -.- wat doe ik dan? ik laat hem juist doorgalloperen als die moe is

in de bak wilt hij niet galloperen ook niet als je met ze tienen er agterna rent? of tikke geeft sporen draagt, niks helpt!
ik heb geen idee meer wat ik meot doen!
poetsen: super braaf netjes stilstaan kijken hoe je poest

wandelen: hij loopt voor je uit, dit gaat al beter, dus hier geen hulp bij nodig.
aub, pb me!/mail me! of reageer hieronder!!
dank jullie(L)
groetzz lambrini met een bijrijd eigewijse haflinger!

,en niet gelijk gillen 'bekken dicht' dat siert je totaal niet,daar word je niet serieus mee genomen en lok je enkel contra-reacties mee uit!
te schrijven en dan te kopiëren op het forum.