Het zit zo, ik rij op een gezond paard voor iemand, die binnenkort zijn hele bedrijf weg gaat doen, omdat hij met pensioen gaat.
Bij het stoppen zullen ook alle paarden verkocht moeten worden.
Een aantal paarden waar hij niks mee kan, gaat hij zo "opruimen", waaronder dus het paard waar ik op rij.
Het paard is dus helemaal gezond(ze heeft alleen een litteken op haar achterbeen) ,maar is alleen niet door iedereen te rijden. Door dat ze veel looplust heeft, maar ze zal nooit bokken oid.
Dit is door een rustige en goede ruiter goed onder controle te krijgen, ik rij er dus zo mee weg.
Daar komt bij dat ze ook nog eens een hele goede springer is (heeft nog nooit geweigerd en is L geklasseerd) en graag voor je aan het werk gaat.
Maarja, hij heeft haar al een keer op internet gehad en er had toen niemand gereageerd, dus hij denkt dat ze niet te verkopen is.
Ik mag haar zo meenemen, maarja ik heb al een paard en we kunnen gewoon geen 2 onderhouden.
Maar hoe kan ik nu een gezond paard met zon lief karakter naar de slager laten gaan?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo, zouden jullie dit wel laten gebeuren?
Zoniet, wat zou je dan nog doen?
. Geef het paard dan weg aan 1 van zijn werknemers ofzo.
En dan is het niet eerlijk tegenover het dier.