Asociale paardenkopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Asociale paardenkopers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 18:11

Zo zat wordt je ervan, al 3 zaterdagen op rij sta je klaar met je gepoetste paard voor "geinteresseerde" kopers en niet 1 komt uiteindelijk opdagen. Soms nog net een e-mailtje een uur voor de afspraak (te laf om even te bellen), een andere keer bel je zelf maar en hoor je: o sorry, net gisteren een ander gekocht en vergeten af te zeggen. Heb ik dan mijn werk voor verschoven etc. De eerst volgende komt maar lekker naar een modderpaard kijken!
Is de hele samenleving inmiddels verworden tot aso-bende of zijn paardenmensen extra asociaal?

Wie heeft ook vergelijkbare frustraties met kopers, pensionklanten etc die het even kwijt moet?

Brand maar los...

Edit: domme typo in titel :o
Laatst bijgewerkt door delerium op 03-04-11 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo titel gefixed

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:19

Voortaan dan maar een uurtje van tevoren zelf bellen. Dat bespaart je de was/poets/vlecht beurt. je paard vind het vast niet erg al die extra aandacht. :D

asociale is het trouwens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 18:24

Albert schreef:
Voortaan dan maar een uurtje van tevoren zelf bellen. Dat bespaart je de was/poets/vlecht beurt. je paard vind het vast niet erg al die extra aandacht. :D

asociale is het trouwens.

Ik had de typo zelf al gezien maar ik kan de titel zelf niet aanpassen }:0

Het is niet eens het poetsen dat ik erg vind, maar ik vind het vooral vervelend dat ik dan voor mijn bedrijf klanten niet ingepland heb bijvoorbeeld. Alsof iedereen altijd maar zeeen van tijd heeft.

annastasia

Re: Asociale paardenkopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:47

Hoor het tegenwoordig veel vaker.
Hebben mensen niet het fatsoen om dan op tijd te bellen?

Andersom vind ik het vaak ook wel aso.
Trek je een dag uit om naar een paard toe te gaan, 2 uur rijden, krijg je halverwege telefoon dat het beest net verkocht is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 18:52

Thanx delerium!

Ik snap inderdaad echt niet waarom je niet gewoon even op tijd af kan melden, dat is toch niet zo moeilijk. Het geldt idd voor beide partijen. Ik doe mijn best om er tijd voor uit te trekken zodat ze echt even goed kunnen proefrijden in de bak en in het bos, maar zo gaat mijn motivatie tot vriendelijkheid wel snel over moet ik zeggen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:54

Wel vervelend dat de mensen niet eens het fatsoen hebben om even hun afspraak af te zeggen en jij er tijd voor vrij maakt en misschien wel andere mensen hebt moeten teleurstellen, omdat je al kijkers had.

Inderdaad is het andersom vaak ook zo vandaar dat ik tegenwoordig nog even bel van te voren om zeker te weten dat ik niet voor niets op pad ga.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:01

annastasia schreef:
Trek je een dag uit om naar een paard toe te gaan, 2 uur rijden, krijg je halverwege telefoon dat het beest net verkocht is.

Toch vind ik dat toch anders.
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt vind ik daarbij meer het geval.
Er moet toch een klik zijn, dus het aantal kijkers zegt niet zoveel over hoe snel hij/zij wordt verkocht.
Als je van ver moet komen ben je in het nadeel..
Zelf wel eens gehad dat de verkoper al een optie op het paard had gegeven en ik moest ook zo'n 2 uur rijden.
Uiteindelijk heb ik haar toen toch kunnen kopen... en ik geloof niet dat de verkoper ooit nog die zelfde fout maakt (optie geven)

Maar over de kopers.. ik denk idd dat het aso- gedrag steeds meer tot het normale gedrag begint te behoren ;(
Ik zou het paard nog wel klaarzetten bij verkoop, maar dan wel op tijden dat ik gewoon kán.
Gelukkig niks te koop :Y)

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:06

superwoman schreef:
Maar over de kopers.. ik denk idd dat het aso- gedrag steeds meer tot het normale gedrag begint te behoren ;(

En niet alleen binnen de paardenverkoop natuurlijk ;)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:10

als ik naar een paard ga kijken bel ik standaard 15 min voordat ik vertrek omdat ik ook vaak zat heb gehad dat ik ergens kwam en hij er niet meer was of ik onderweg ben en ik afgebeld word.

Misschien handig om te vermelden dat ze even moeten bellen voordat ze vertrekken? Of eerst alleen je adres geven zonder huisnummer en dat ze maar bellen als ze in de auto zitten wat het huisnummer is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:16

Die van dit weekend heeft gisteren nog gemaild. Ik zou haar van de bus halen en ze vroeg om het nummer van de bus. Vandaag zou ze dus ineens al wat gekocht hebben. Ik vind dat een raar verhaal. Ik hing bijna denken dat het om een flauwe grap ging eerlijk gezegt.

Zo hoorde ik ook laatst van een kennis dat iemand belde dat ze met spoed een stal nodig had want haar paard moest accuut weg van waar hij was. Vrouw klonk echt wanhopig blijkbaar want de stalhouder heeft met wat geschuif met veulens en pony's speciaal een plekje vrijgemaakt. Desbetreffende beller komt echter nooit opdagen. Zijn dan gewoon mensen die dat soort flauwe dingen als tijdverdrijf doen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:04

Ik snap dat toch echt niet hoor. Okey dat je bij meerdere paarden gaat kijken is normaal. Maar ik zou toch zeker het andere paard waar ik al een afspraak voor heb staan ook zeker nog willen zien. Je weet maar nooit. Lijkt me inderdaad erg vervelend als je de tijd vrij maakt voor de mensen. En dat ze dan gewoon niet komen opdagen.

Andersom is ook erg vervelend en balen natuurlijk maar langs de andere kant kan ik dat een verkoper ook weer niet kwalijk nemen zeker niet al je al een paar keer bent laten zitten door een aantal potentiële kopers.

PlAsTiCtAs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:54

Heel vervelend deze situaties. Ik denk niet dat het zozeer te maken heeft met asociale paardenkopers, maar met de maatschappij in het algemeen. Zonder dat we het doorhebben, worden we met z'n allen steeds asocialer en krijgen we minder inzicht in wat ons eigen gedrag, bij een ander oproept.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:05

Wij zouden zondag gaan kijken naar een paardje voor mijn vriendin. Afgelopen vrijdag ook ergens wezen kijken liep niet helemaal goed af, dus gelijk ook twijfels over de andere. Vrijdag meteen afgebeld dat we twijfelden en de zoektocht tijdelijk staakte. Meneer was helemaal blij dat we afbelden (en wij maar denken,) dat dat normaal is. Aan jullie verhalen te horen dus niet!
Kan me voorstellen dat je dan vreselijk kwaad bent. Ik spreek zelf altijd op tijden af dat ik kan, ga er niet vrij voornemen, tenzij iemand voor een tweede of derde keer komt kijken.

Zondag zou ik ook naar een paardje voor mezelf kijken, had zich zaterdag verstapt. Keurig werd mij gemeld dat hij zich had verstapt en dat ik eventueel ook een andere dag kan komen kijken. Vond ik weer heel netjes van de eigenaar!

Lynn_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:13

Blijkbaar is dit tegenwoordig de doen van mensen. Niet alleen bij paardenverkoop!
Ik heb ook al wat dingen verkocht via marktplaats en dan sturen ze een mail met een vraag, en dan beantwoord je, hebben ze interesse en dan opeens hoor je niets meer.
Of je offert heel je vrije zondag op om te zitten wachten op een koper, die ook niet komt opdagen & als je dan vervolgens belt naar de gsm, neemt er niemand op.
Heel irritant is het inderdaad, op zen minst gezegd!

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:27

ik heb bij de verkoop van mijn fjordje ook een aantal mensen gehad die gewoon niet op kwamen dagen, dat ik zelf maar heb gebeld waar ze bleven.
vrij nemen voor kijkers zou ik dus echt niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:12

Helaas steeds vaker normaal voor veel mensen, lijken er ook niet aan te denken dat andere mensen wel rekening houden met de gemaakte afspraak.

Ik moest van de week paardje voorrijden voor de verkoop (eerdere lesklant), kom ik op stal waar paard staat, helemaal niemand. Gebeld, kreeg vriend, zou me terugbellen, maar verkoop ging niet door. Nu 5 dagen later nog niks gehoord, reageert ook niet op mijn telefoontjes of smsjes. Daar houd je dus ook tijd voor vrij......

bentheee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:13

Wij hebben dat ook gehad, zo vervelend en het gevolg was dat we op een gegeven moment gewoon geen zin meer hadden in vlechten etc. En een opmerkingen en blikken die soms op je lieve dier geworpen worden, pffff

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 19:34

Ik moet zeggen dat ik ook al hele vreemde mensen in de mail gehad heb. Eentje belde op, super enthousiast en zou op een zondag komen proefrijden. Deze belt op vrijdag op dat ze aan de hand van de foto wel kon zien dat het niet nodig was. Het zou toch wel klikken, dus of ik haar wilde komen brengen....wel met een kleine opmerking dat ze pas over 8weken zou betalen. Denken zulke lui dat je op je hoofd gevallen bent of zo 8)7

Ook een gehad die eerst heel positief was maar ineens realiseerde dat het een merrie was. Spontaan hoefde het niet meer want alle merries zijn te dominant :?

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:48

Dit hebben wij inderdaad ook ja! Gelukkig is het bij ons nog niet zo vervelend omdat we toch heel de dag op stal moeten werken maar toch nog vervelend want je zorg inderdaad wel ervoor dat het paard gewoon netjes eruit ziet en je wijzigd wel je planning ervoor!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:02

Pff zulke ken ik er ook wel.
Zondag kijkers gehad, zouden gister wat van zich laten horen.. Heb niets gehoord. Heb helaas geen nummer (had ik wel moeten vragen!) Maar ga er ook niet achteraan mailen hoor.
En ook heb ook al een aantal mailtjes gehad, dat ze komen kijken en vervolgens hoor je er niets meer van.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:06

Zo heb ik op een gegeven moment mijn ruin te koop gehad. Even een foto ter illustratie:
Afbeelding

Mensen ervoor gehad die een paar keer hadden gemaild, gebeld, uitgebreid website bekeken, etc...
Komen langs, rijden het paard een half uurtje en uiteindelijk wordt er gezegd: "Nee, hij heeft me teveel wit..."

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 14:44

Donja schreef:
"Nee, hij heeft me teveel wit..."

Tja, want dat kon je van de foto natuurlijk niet zien }:0

Ik heb afgelopen week iemand 20 minuten aan de telefoon gehad die me maar bleef vertellen dat het erg ver rijden was voor een proefrit en of ik haar over de telefoon meer zekerheid kon geven dat het echt wel een leuk paard is. Op een gegeven moment was ik het echt helemaal zat, alsof ik er wat aan kan doen dat ze niet mijn buurvrouw is. Ik heb toen duidelijk gezegt dat IK het een leuk paard vind maar dat ik niet kan beoordelen of het ook een paard voor haar zou zijn, dat zal ze toch heus zelf moeten beoordelen. Graag of niet hoor.

Ik heb gisteren gelukkig een leuke jonge meid gevonden die vandaag voor de 2e keer komt uitproberen. Hopen we maar dat het wat wordt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:56

Donja schreef:
Komen langs, rijden het paard een half uurtje en uiteindelijk wordt er gezegd: "Nee, hij heeft me teveel wit..."

Wahaha, die hadden waarschijnlijk gewoon even zin om een half uurtje gratis te rijden.
Erg flauw dat ze een paard afkeuren op de kleur of nouja het is gewoon een slecht excuus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 14:59

Ik hoorde van een vriendin dat huizen kijkers de ergste zijn. Dan krijg je allemaal mensen die gewoon nieuwsgierig zijn maar eigenlijk helemaal niet van plan zijn iets te kopen of geen middelen daarvoor hebben. Zit je ook mooi je tijd te verdoen aan aapje kijken.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:51

Best triest als je zo je tijd moet vullen, bedoel, is Funda nog niet genoeg?

Toen ik mijn haflinger te koop had staan (2004 alweer) maakte ik al hetzelfde mee.
Mensen die ruim een uur moesten rijden die ik dan zelf na een half uur te laat (en een super blinkende haf met spierwitte manen..) maar belde 'ja, het ging toch niet lukken'..
En tig mailtjes van penny meisjes die maar mailde en toch niet echt geïnteresseerd waren (of echt de middelen hadden)

Tip: vraag het nummer, en spreek af dat zij jou een uur van te voren bellen.