en inderdaad, alwéér geen winstpunten. 151 en 152 punten.
Allemaal 5en en 6en. Geen gekke dingen, keurige proef, paard gehoorzaam en aan de hulpen zeg maar 90 %.
Ik begrijp er helemaal niets van.
we zitten al zo'n lange tijd tegen de winstpunten aan, en toch willen ze in de praktijk maar niet vallen. Erg frustrerend.
Ik rijd al dik 18 jaar, waarvan zeker 10 jaar al op wedstrijd-niveau. Maar kennelijk ben ik tegenwoordig niet goed genoeg meer voor B dressuur

Het gekke is; voorheen had ik minder lopende paarden onder mijn bips en scoorde ik zonder omkijken de ene na de andere winstpunt. Tegenwoordig is mijn rijden heel veel beter, mijn zit is kompleet beter, mijn handen zijn stiller, ik begrijp het rijden beter. Mijn paard heeft wellicht niet het meeste talent (haar middendraf is op topdagen echt gewoon een zesje), maar toch, die vorigen waren nog minder.
Ik snap gewoon echt niet waarom het niet meer gaat...
het is ook zo wisselend wat die jury wil zien: rijd ik mijn paard wat langer en lager, licht aan de teugel en ontspannen - moet ik het paard meer bij mekaar rijden. Rijd ik hem kort, koppie erop, flink been eraan, helemaal inmekaar - moet ik juist weer meer de ontspanning op zoeken.
Het is zwart of wit, en kennelijk rijd ik zoals de jury een andere baan wil zien. Mijn jury vind het maar weer 5 en 6.
Het is hobby, en ik wil graag rijden met dit paard. Ik heb nog steeds plezier in het rijden op mijn paard.
Maar erg motiverend is het niet om ijzers onder je paard te laten slaan en dik startgeld te moeten betalen, om keer op keer met 150-ers thuis te komen.
Zal ik maar gaan springen? Of het lekker bij bosritjes houden?
Rotsport.