Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aafje87 schreef:Ik zou me vóór de eerste paar lessen nog niet naar de winkel hollen en me in het nieuw steken, kijk eerst eens of je het echt zo leuk vind als het nu lijkt.
Een Cap is vaak te leen op de manege, een rijbroek kan prettig zijn maar een goede stevige legging kan voor de eerste keren ook nog wel. Laarzen/schoenen is wat de manege verplicht stelt en soms zijn ook die te huur/leen op een manege.
Vraag dit dus wel even goed na als je je eerste les boekt.
Na die lessen kan je de ruitersport zaak in(als je het uiteraard dan nog leuk vind). Bij heel veel zaken kennen ze starterspakketten, een broek, cap en laarzen. Dan ben je vaak voor ongeveer 70€ klaar.
Internet(marktplaats oid) wil vaak ook nog wel uitkomst bieden om voor leuk geld laarzen of jodpher en chaps en een rijbroek aan te schaffen.
Een cap zou ik persoonlijk ten alle tijden nieuw aanschaffen
).SufferBear schreef:dat zal ook wel heel persoonlijk zijn
SufferBear schreef:Oh - en laatste vraagje (schijnbaar kan ik mijn bericht niet aanpassen dus dan maar zo):
kan ik dit ook in echte winkels kopen ipv op internet? Zo ja, waar? Want dat lijkt me toch wel prettig, dat ik even kan passen/kijken/voelen, enzo.

http://www.vrielinkruitersport.nl/
. Je kunt ook nog tweedehands kopen he, dan ben je vaak maar een tientje kwijt
. Voor het begin is dat wel prettig. 

.