xxGáskixx schreef:geen idee,
denk dat je wel 75 tot 100 euro kan vragen..en dat is nog goedkoop!
Het is vaak zo dat die persoon dan gewoon vol stalgeld moet betalen..
en dat is nog duurder..
ja inderdaad net wat ik dacht.. dat is hier dus wel 200 euro.
QualityHorse schreef:Als je wéét dat het kans op ongelukken groter is (korte beentjes, megalijf?)
zou ik me wel afvragen of het slim is om haar de verleasen.
Wil je dat wel doen, maak dan duidelijke afspraken over wat er gedaan mag worden met de pony,
als springen is risico is, moet je duidelijk maken dat springen gewoon géén optie is..
Heb je een rijbak tot je beschikking? Voor dagelijks rijden en behandelen als eigen pony is 75,-
denk ik toch wel een mooi prijsje..
Ze is dus zo dik omdat ze te weinig beweging krijgt. Met een leuk passend ruitertje moet rijden geen probleem geven(ik denk dat ik gewoon een beetje angstig ben met ''andere'' mensen op mijn pony.
Mocht het wel wat worden dan zal ik ook inderdaad vermelden dan crossen en springen eerst heeel rustig gedaan moet worden tot de conditie weer wat op peil is (ik denk dat een goede verzorger dit zal begrijpen)
Ik heb inderdaad een rijbak.
d0nnaa_dan schreef:Ik denk dat je gewoon moet kijken naar de persoon, en de kosten die jij per maand maakt.
Er zijn altijd meiden met ouders die het niet kunnen (of willen) betalen, terwijl zo'n meisje zelf goud waard kan zijn voor jou. Dus ik zou gewoon via via kijken of je iemand kent en dan eventueel de kosten p.m vragen. Je klinkt namelijk niet alsof je er persé veel geld voor wilt hebben (wat een heel positief punt is natuurlijk).
Jij blij, zij blij toch?

Inderdaad , het gaat mij niet om het geld hoor! Alleen mijn vader zegt de laatste tijd wel: we kunnen haar beter wegdoen.. maarja stel dat mijn oudje wel overlijd dat staat mijn andere helemaal alleen.. dat wil ik dus ook niet.
Dus een klein bedragje zou wel kunnen. En als je kijkt wat een eigenaar zelf voor een paard moet betalen(aanschaf+spullen+stalhuur) dan is 100 nog lang niet veel!
troi schreef:Denk goed na over je verzekeringen, volgens mij ben jij als eigenaar namelijk altijd aansprakelijk voor de schade die jouw dier veroorzaakt. Qua geld, ik zou persoonlijk meer belang hechten aan de klik tussen jouw je pown en de bijrijder.Dat vind ik belangrijker dan geld.
Klopt, als je eigenaar blijft ben je volgens mij ook altijd aansprakelijk. En het is natuurlijk ook een eigen risico van mijn kant.
pien_2010 schreef:Hé Wietske,
Wij hebben een bijrijder die drie of vier keer per week mag rijden. Ze betaalt € 75,-- per maand. Is fijn en niet duur. Als ik zelf in het buitenland twee uur een pony of paard huur ben ik rond de € 60,-- kwijt. Wat me opvalt, sinds we een bijdrage vragen wordt het veel meer gewaardeerd als bij de vorige mensen en ook dat is fijn.
Bij mij is er niemand anders, pony is helemaal voor de verzorger. Ik heb nu wel eens iemand die(gratis) mag komen rijden.. maar die verprutst het bij mij ook een beetje> komt eens in de maand. Dat vind ik toch wel een beetje te weinig voor het goede.
ALs je wat geld vraagt zullen ze er inderdaad meer voor willen doen denk ik