paard sloopt andermans trailer, verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arvensis

paard sloopt andermans trailer, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 16:40

De titel zegt het eigenlijk al, ik heb een vraag over als mijn paard de trailer van een ander zou slopen,
kan ik daar een verzekering voor afsluiten?

Mijn paard staat bij iemand anders en het is de bedoeling dat ik straks samen met een ander op wedstrijd ga, waarvan
die eigenaar met de trailer gaat rijden, nu wil hij dus weten of ik goed verzekerd ben. ( Logisch natuurlijk)

Ik weet dat het bij de WA verzekering in hoort te zitten, maar bij degene waar mijn vriend bij wil gaan, ( paard staat op zijn naam)
zitten dus wat haken en ogen aan als het om een anders mans trailer zou gaan. ( en ik hoor dat dus van meerdere verzekeringen)
Geen veilige verzekering dus..

Ik heb de paardenverzekering (EFO) ook gebeld en zoals verwacht hebben zij daar geen verzekering voor.

Nu ben ik benieuwd wie daarvoor wel een goede verzekering heeft?
want ik wil haar wat dat betreft wel goed verzekerd hebben, om achteraf gezeur te voorkomen.

Hoop dat iemand kan helpen..

fjordnina

Re: paard sloopt andermans trailer, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:50

Ik zou even contact opnemen met Univé. De hond van een ander heeft een tijdje geleden onze auto van binnen beschadigd. Eigenlijk dus een vergelijkbare situatie als met jouw paard in andermans trailer. Dat akkefietje werd gewoon keurig opgelost door Univé.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:52

Een ander paard heeft mijn trailer gesloopt en dit is via de verzekering gegaan van de eigenaar van dat paard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:53

Het klopt dat de WA-verzekering van Univé dit soort schades gewoon dekt.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 16:54

AaronYve schreef:
Een ander paard heeft mijn trailer gesloopt en dit is via de verzekering gegaan van de eigenaar van dat paard.

weet je dan ook welke verzekering? want niet iedere verzekering is daar zo makkelijk in namelijk.. :)

Univé kan ik dan iig eens even proberen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:55

Arvensis schreef:
AaronYve schreef:

weet je dan ook welke verzekering? want niet iedere verzekering is daar zo makkelijk in namelijk.. :)

Univé kan ik dan iig eens even proberen..

Maar je WA hoort dit gewoon te vergoeden (mits je paard als huisdier vermeldt staat).

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:57

Helaas ben ik geen ervaringsdeskundige, maar wellicht heb je wel wat aan mijn informatie:
Zelf zit ik bij *** met zo'n beetje al mijn verzekeringen. En van hen heb ik begrepen dat schade die
mijn paard toebrengt aan andermans spullen gewoon vallen onder mijn WA.

Overigens verbaast het mij niet heel erg dat verzekeringen er moeilijk over doen... het is immers niet in hun
belang om uit te keren. Een paard valt onder 'huisdieren', en voor iedere WA geldt dan dat ze zouden moeten
uitkeren. Dus ik zou je aanraden om even goed de polis erop na te lezen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:59

Mijn paard heeft ooit schade gemaakt aan de trailer van iemand anders die ik geleend had. De schade werd vergoed door mijn WA.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:01

Brainless: klopt, normaal gesproken zou dat moeten, maar er zijn dus verzekeringen die daar moeilijk over doen, zeker dus degene die wij gebeld hebben.. uiteindelijk zal er misschien wel wat uitgekeerd worden, maar daar zit dan een heel gedoe omheen..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:02

Geen idee welke maar je WA zou dit moeten vergoeden. Als jou paard schade maakt dan valt dat onder jou aansprakelijkheid. Is ook zo als je paard tegen een auto aan botst omdat ie los over de weg rent bijvoorbeeld.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:06

ja dat klopt idd..
maar uit ervaring weet dus de eigenaar die met de trailer gaat rijden ( heeft het net allemaal achter de rug na het slopen van zijn trailer door paard van een ander) dat niet iedere verzekering daar even makkelijk in is.
Daarom zoek ik een verzekering die daar niet moeilijk over gaat doen en gewoon doet wat ie moet doen ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:07

Maar dat weet je nooit voor 100%.
Ik heb goede ervaringen met Univé, maar er zullen ook vast mensen zijn die een andere ervaring hebben.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:11

dat is idd ook zo, je kunt het nooit weten, maar ik kan iig die verzekering opbellen en vragen hoe hun daar mee omgaan en van daaruit de beste kiezen voor mijn gevoel.. (hopelijk kies ik dan de goede ;) )
degene die wij gebeld hebben zijn ook heel eerlijk dat er bij hun wel haken en ogen in kunnen zitten..

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:13

Mijn paard heeft ooit de trailer van een ander gesloopt. Omdat ik niet betaald had voor de service en het dus gewoon als vriendendienst gezien werd (was een stalgenootje) is het toen gewoon vergoed door mijn toenmalige WA verzekering (kleine, onbekende verzekering weet de naam niet eens meer) Je kan paarden bij een paarden verzekering WA laten verzekeren, maar bij veel gewone verzekeringsmaatschappijen vallen ze onder de categorie huisdieren en zijn ze zo dus ook meeverzekerd en dan gewoon kijken wat de dekking is.
En anders een paardenverzekering nemen, WA is niet zo duur en neem aan dat die het sowieso wel vergoeden.

Zodra je gaat betalen voor het vervoer valt het overigens niet meer gewoon onder WA, let daar wel op.

umiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:15

Toen mijn paard andermans auto beschadigde (hij schrok en liep tegen een geparkeerde auto aan) heeft mijn verzekeraar (Interpolis) zonder problemen de schade vergoed op mijn WA-polis. Het paard is mijn huisdier wat schade veroorzaakte. Belangrijk hierbij is dus wel dat je particulier bent en geen professionele paardenhouderij hebt.

Maar dat was op dat moment nadrukkelijk geen verkeersongeval o.i.d. omdat de auto geparkeerd stond.

Ik weet niet of het anders gaat met schade aan trailers in het verkeer. Bij auto's in het verkeer is het altijd afhankelijk van de verzekering op de auto en niet de WA van de bestuurder. Bij trailers weet ik dus niet...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:19

Ze zeggen natuurlijk vantevoren zo veel mogelijk dat je bestaande verzekering het niet dekt of dat het onduidelijk is, want dan sluit je hopelijk een aanvullende of nieuwe verzekering af.

Ik houd nooit zo van verzekeringen bellen vantevoren. Dat kan soms echt vervelende gevolgen hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:45

Punt is dat een verzekeringsmaatschappij zal zeggen: de eigenaar van de trailer geeft toestemming dat andere paard daar in te vervoeren. Dat heet risico aanvaarden. Een WA verzekering kan dus minder uitkeren, zich baserend op: ja maar, je hebt het zelf toegestaan. Het is een andere situatie dan wanneer jouw paard ontsnapt en tegen een auto opbotst. Daar heeft niemand toestemming voor gegeven.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:31

Als die maatschappij die je vriend op het oog heeft op voorhand al moeilijk doet over vergoeden, dan zou ik toch heel snel bij een paar andere maatschappijen offerte aanvragen.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:50

Misschien een ander idee maar wij hebben de trailer zelf verzekerd. Dit is dus voor schade van binnen in of aangebracht als hij niet achter de auto hangt. Heb hier ook al gebruik van kunnen maken :o want een paar dagen nadat wij de verzekering hadden was onze jongste hond zo vriendelijk om de kabels onder de trailer door te bijten. :D Verzekering heeft netjes uitgekeerd.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 18:12

We hebben Unive ook gebeld en die zei hetzelfde als de andere verzekering.
De eigenaar van de trailer moet zichzelf daarvoor goed verzekeren. In de kar van een ander is het paard niet voor verzekerd, daar moet de kar voor verzekerd zijn?

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 18:13

Ibbel schreef:
Punt is dat een verzekeringsmaatschappij zal zeggen: de eigenaar van de trailer geeft toestemming dat andere paard daar in te vervoeren. Dat heet risico aanvaarden. Een WA verzekering kan dus minder uitkeren, zich baserend op: ja maar, je hebt het zelf toegestaan. Het is een andere situatie dan wanneer jouw paard ontsnapt en tegen een auto opbotst. Daar heeft niemand toestemming voor gegeven.

daar heb je een goed punt denk ik, ik denk dat ze daarmee ook bedoelen dat de eigenaar zelf verzekerd moet zijn voor zijn kar?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:07

Arvensis schreef:
We hebben Unive ook gebeld en die zei hetzelfde als de andere verzekering.
De eigenaar van de trailer moet zichzelf daarvoor goed verzekeren. In de kar van een ander is het paard niet voor verzekerd, daar moet de kar voor verzekerd zijn?

Ik denk dat er dan een misverstand is.

Het paard is niet verzekerd, daar bedoelen ze den ik het volgende mee:
Ik vervoer jouw paard in mijn trailer..
Mijn bodem blijkt rot en jouw paard zakt erdoor.... dan is helaas jouw paard niet standaard verzekerd door mijn WA (auto) verzekering.
Trapt jouw paard mijn achterklep eruit.. dan wordt dit vergoed door jouw WA verzekering.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 19:23

hmm, het was echt duidelijk dat als ons paard de trailer kapot zou maken, dat ze daarvoor niet verzekerd zou zijn.
pff, wel lastig hoor :')

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:49

Misschien een optie dat jullie de kosten van verzekering van de trailer vergoeden aan de eigenaar van de trailer? Of dat jullie die kosten delen? (aangezien de trailer dan ook verzekerd is wanneer hun eigen paard de trailer kapot maakt)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:39

Mijn trailer is all risk verzekerd bij Interpolis, kost ongeveer 6,- per maand, misschien dat je dat kunt afspreken?