.Ik ben dus op zoek naar een dressuurlaars voor de smallere kuit. Ik heb nu Petrie Perfect laarzen, maar die vind ik te wijd bij de enkel waardoor ik mijn paard niet goed kan voelen. De maten uit die laars zijn:
Schoenmaat 39
Kuitmaat 36
Hoogte 46 (denk dat ik met iets hoger ook wel wegkom. De Petries zitten goed bij mijn knieholte, maar die zijn ook nog niet ingezakt)
Ik heb enkele modellen van de Epplejeck aangeprobeerd, en er paste er maar eentje, de Petrie Coventry. Jammer is alleen dat die 350 euro waren. Ik rijdt gewoon recreatief, en dan vind ik 350 euro voor een paar laarzen wel heel erg veel. Ik hoef ze ook niet voor 50 euro, maar 350 vind ik toch wel erg veel. En het model was ook niet helemaal naar mijn zin, dus dan vertik ik het om er zoveel geld voor neer te leggen.
Het liefst wil ik wel een laars met rits en veter, en soepel leer. Ik weet dat ik niet voor een duppie op de eerste rij kan zitten, maar je weet maar nooit wat bokt weet
.Weten jullie een winkel (in de buurt van Zwolle en eventueel in de buurt van Utrecht) waar ze veel verschillende modellen laarzen hebben voor een redelijke prijs? Of welk model laars hebben jullie?
Waar ik naar op zoek ben:
- Laars met rits en veter
- Dressuurboog
- Smalle pasvorm bij de enkel, zodat ik over de hele lengte van mijn been mijn paard kan voelen, dat gaat nu met de kachelpijp van de Petrie Perfect dus mis
- Fatsoenlijk leer, de Petrie Perfect is een soort geperst leer? In elk geval voelt het veel meer kartonnig aan dan de Petrie Coventry die ik in de winkel aanhad.
- Prijs (als het even kan) rond de 200 euro, max 300 (maar schroom niet om suggesties te plaatsen buiten deze prijsklasse. Als het wat is, kan ik altijd nog tweedehands zoeken op het desbetreffende model
)Bedankt!
maar misschien kan je anders ook leren chaps proberen?
(maar is heel erg klein)