Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Leen_ schreef:Als je de weg op wil, dus geen privé terrein, heb je een ruiterbewijs nodig. Dit geldt eigenlijk als bewijs dat je bekwaam genoeg bent om buiten te rijden.
) Leen_ schreef:Als je de weg op wil, dus geen privé terrein, heb je een ruiterbewijs nodig. Dit geldt eigenlijk als bewijs dat je bekwaam genoeg bent om buiten te rijden.
Anoeska schreef:Leen_ schreef:Als je de weg op wil, dus geen privé terrein, heb je een ruiterbewijs nodig. Dit geldt eigenlijk als bewijs dat je bekwaam genoeg bent om buiten te rijden.
Dit is dus echt onzin! De enige plek die ik in NH kan bedenken is het Waterleidingduin bij Zandvoort/Bentveld. Voor de rest kan je vrij rondrijden zonder ruiterbewijs.
Snadra schreef:Ik rij alleen maar buiten en heb ook geen ruiterbewijs, t zou kunnen dat ze op sommige plaatsen er wel om vragen maar ik heb dat nog nooit mee gemaakt. Officieel moet je volgens mij wel het paspoort van je paard mee hebben zodra je van privé terrein af gaat. Maar ik ben nog nooit aangehouden terwijl ik een buitenritje aan het maken was om het paspoort van mijn paard te laten zien...
Citaat:Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
Leen_ schreef:Hmm ... oké dan, in België mag je niet zomaar de weg op, en maar goed ook ...