Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
teun01 schreef:leuk om dit te volgen. Mijn fjord bijt ook. Dit heeft zeker niets met voer te maken, ik denk zelf aan wisselen... Hij is nu bijna 4.... Blijft dit volgen want ik ben ook opzoek naar een oplossing dat gedrag af te leren.....
) 
marleen_usar schreef:Negeren en nog eens negeren,als je ziet dat hij wil bijten stap opzij doen.Ik ben het bij mijn paard ook gaan negeren,ik werd nooit meer gebeten maar de mensen die het niet negeerden bleven gebeten worden.
Pluttersput schreef:In mijn kudde wordt niet gebeten. Proberen ze het, dan krijgen ze een mep. Geen tik, maar een mep. Proberen ze het nog een keertje? Nog een mep. Een derde keer proberen ze het niet meer, want ze weten dat het niet mag
Dus, ik denk dat je tik misschien niet hard genoeg is. Ik weet dat het heel zielig klinkt, maar vaak als je op het juiste moment een flinke mep geeft, leggen ze dat verband snel genoeg, en hoef jij niet als mishandelaar te boek te staan
Die tip van negeren gaat toch wel erg ver, je laat je paard toch niet meerdere keren ongestraft tot huilen toe bijten?

In het artikel staat: slaan lost niets op, en verbeterd zeker niets aan je relatie.. Waarom is het dan zo dat mijn poowns na een flinke mep niet meer bijten, maar wel nog lekker met zijn alle als een kluitje om mee heen staan te tutten?

kleinvosje schreef:Wat ook wil helpen, is terugbijten. In een oor vinden ze verschrikkelijk. Dat bijten kun je trouwens gewoon met scherpe nagels doen, als jhet maar een beet nabootst. In de kudde wordt dat ook gedaan.

Pluttersput schreef:Ik vind Pat Parelli helemaal niet zo je van hetIn het artikel staat: slaan lost niets op, en verbeterd zeker niets aan je relatie.. Waarom is het dan zo dat mijn poowns na een flinke mep niet meer bijten, maar wel nog lekker met zijn alle als een kluitje om mee heen staan te tutten?
No offence hoor, maar ik denk dat er veel meer is dan Pat Parellie