Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KarinvdM schreef:Waarschijnlijk ga jij onbewust anders rijden dan thuis en met losrijden omdat je te graag goed wilt presteren. Het probleem ligt niet bij je paard maar bij jou zelf.

de wil is er zeker oplossing wordt nog even uitdoktoren maar gaat ook goedkomen
. Daarbij kan ik geen normale hulpen meer geven omdat het lijkt dat hij iedere hulp ziet als stil staan. (bv in mn kwart pirouette) Of ik geef een halve ophouding of een attentie sein dat er wat gaat komen en hij voert vervolgens heel afgeraffeld de oefening uit(keertwending, sta in 1 pas de andere kant op) Diagonaal uitgestrekte galop.. Hij maakt altijd zelf een wissel aan het einde ook als dit niet nodig is
En dan de laatste middenlijn... Ik heb mazzel als we bij x mogen afgroeten maar zelf die halen we meestal niet omdat er ver voor x het anker alweer wordt uitgegooid.( ja het is een wonder dat we dit niveau nog hebben gehaald) raizarobin schreef:Heeel bekend probleen. Die van mij heeft precies het zelfde. Zodra ik binnen kom sta ik meestal voor x met 4 benen aan de grond. Die van mij heeft het zelfs zo erg dat ik een periode heb gehad dat ik midden in een oefening zat(bv. appuyeren en dat we dan over x gaan) dat hij dat op x weer helemaal blokeerd en gewoon gaat stil staan alsof hij denkt dat we moeten afgroeten. Daarbij kan ik geen normale hulpen meer geven omdat het lijkt dat hij iedere hulp ziet als stil staan. (bv in mn kwart pirouette) Of ik geef een halve ophouding of een attentie sein dat er wat gaat komen en hij voert vervolgens heel afgeraffeld de oefening uit(keertwending, sta in 1 pas de andere kant op) Diagonaal uitgestrekte galop.. Hij maakt altijd zelf een wissel aan het einde ook als dit niet nodig is
En dan de laatste middenlijn... Ik heb mazzel als we bij x mogen afgroeten maar zelf die halen we meestal niet omdat er ver voor x het anker alweer wordt uitgegooid.( ja het is een wonder dat we dit niveau nog hebben gehaald)
Heb misschien al die jaren 4 wedstrijden gehad dat hij echt liep. Ik zeg ook altijd hij is fysiek mee op wedstrijd maar mentaal staat hij nog op stal...
Maar ik ga eens goed op mn ademhaling letten. Misschien kan ik er wat mee..
)! Mijn laatste wedstrijd stond ik ook vanuit middendraf ineens op X stil in plaats van op G, met moeite kreeg ik hem weer naar voren. Wel knap dat je op dat niveau bent gekomen, er is dus nog hoop idd
. Met die van mij ben ik in een jaar naar het Z gereden met ook wel vaak goede punten/ prijzen, alleen het is zo jammer omdat je weet dat er veel meer in zit
En hoe hoger je komt hoe moeilijker dat toch gaat worden lijkt me, maar ja we shall see

Tes82 schreef:raizarobin schreef:Heeel bekend probleen. Die van mij heeft precies het zelfde. Zodra ik binnen kom sta ik meestal voor x met 4 benen aan de grond. Die van mij heeft het zelfs zo erg dat ik een periode heb gehad dat ik midden in een oefening zat(bv. appuyeren en dat we dan over x gaan) dat hij dat op x weer helemaal blokeerd en gewoon gaat stil staan alsof hij denkt dat we moeten afgroeten. Daarbij kan ik geen normale hulpen meer geven omdat het lijkt dat hij iedere hulp ziet als stil staan. (bv in mn kwart pirouette) Of ik geef een halve ophouding of een attentie sein dat er wat gaat komen en hij voert vervolgens heel afgeraffeld de oefening uit(keertwending, sta in 1 pas de andere kant op) Diagonaal uitgestrekte galop.. Hij maakt altijd zelf een wissel aan het einde ook als dit niet nodig is
En dan de laatste middenlijn... Ik heb mazzel als we bij x mogen afgroeten maar zelf die halen we meestal niet omdat er ver voor x het anker alweer wordt uitgegooid.( ja het is een wonder dat we dit niveau nog hebben gehaald)
Heb misschien al die jaren 4 wedstrijden gehad dat hij echt liep. Ik zeg ook altijd hij is fysiek mee op wedstrijd maar mentaal staat hij nog op stal...
Maar ik ga eens goed op mn ademhaling letten. Misschien kan ik er wat mee..
Haha echt herkenbaar dit (zie dat jij ook een Cabochon hebt)! Mijn laatste wedstrijd stond ik ook vanuit middendraf ineens op X stil in plaats van op G, met moeite kreeg ik hem weer naar voren. Wel knap dat je op dat niveau bent gekomen, er is dus nog hoop idd
. Met die van mij ben ik in een jaar naar het Z gereden met ook wel vaak goede punten/ prijzen, alleen het is zo jammer omdat je weet dat er veel meer in zit
En hoe hoger je komt hoe moeilijker dat toch gaat worden lijkt me, maar ja we shall see