Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
soms mag mijn ene pony ook wel eens los op een afgelegen stuk zonder auto's enz.
), als we buiten gaan wandelen doe ik er altijd een longeerlijn (losjes opgerold) aan ipv halstertouw, op het moment dat ze ergens van schrikt en een sprong of sprintje neemt, hang ik tenminste niet aan d'r hoofd of ben d'r meteen kwijt
Ze is nog jong en heeft ook wel eens een spontane rodeo-bui gehad, was toen erg blij met m'n lange lijn zodat ik d'r even op afstand (maar toch 'in de buurt') kon houden tot ze weer rustig was
Ze is er gelukkig nog nooit echt vandoor gegaan, maar doe d'r voor de zekerheid altijd een lange lijn aan, zodat je genoeg afstand kan houden wanneer dat nodig is
Dilan1993 schreef:Sjors493 schreef:hoofdstel is wel veiliger!
hoezo? Als mijn paard er vandoor wil, trekt ie me ook met hoofdstel zó mee hoor. Dan heb ik ook met bit niks te vertellen
je hebt dan toch ook nog een neusriem (+ exstra neusriem)+ bit daar komt toch meer druk op te staan en bij een halster is alleen bij de neusriem.
Daarna ben ik me gaan richten op grondwerk een een touwhalster, ook met wandelen. Dan doet ie af en toe nog druk, maar heeft geen bit meer om op te hangen en kracht te zetten.urselin schreef:Ik wandel altijd met touwhalster en leadrope
Leadrope is superhandig, omdat ik mijn pony soms voorop laat lopen.
Als ze er echt vandoor willen gaan, heb je met hoofstel nog niks te zeggen.
Blijft een mens tegenover een paard van paar honderd kilo..