Verschil laarzen met rits en zonder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie15

Verschil laarzen met rits en zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 16:15

Ik ga zaterdag nieuwe laarzen aan laten meten en nu zit ik nog steeds te twijfelen of ik laarzen zonder rits wil of met. Het zou dan een rits aan de voorkant worden. Ik heb nu zonder rits en heb daar geen klachten over. Wat is het verschil als je toch met rits neemt? Oke, ik kan me voorstellen dat je er makkelijker in en uit komt, maar daar heb ik totaal geen problemen mee, dus daarvoor hoeft het niet. Nog meer voordelen van een rits? :D En blijft een rits aan de voorkant wel langer goed dan een rits aan de achterkant? Want daar hoor ik alleen maar verhalen over dat die binnen no time kapot zijn. Brand los :D

lovey_ou

Re: Verschil laarzen met rits en zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:53

inderdaad makkelijker in en uit en aan de bovenkant sluit het beter aan. Want als ze zonder rits aansluiten kan je er niet meer in of uit. Minder beschadigingen door laarzenknecht of je moet ze nu gewoon met je hand uittrrekken :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:56

ik geloof dat ze met rits nog beter de vorm van je onderbeen en ook smaller bij de enkels kunnen gemaakt worden.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:59

petitparis schreef:
ik geloof dat ze met rits nog beter de vorm van je onderbeen en ook smaller bij de enkels kunnen gemaakt worden.

ja dit klopt!
Ik zou zeggen met rits :)
En ook nog met veter.. Vind ik mooi tenminste!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 19:41

Oke dank jullie wel! Veter neem ik sowieso niet, vind ik lelijk :P Maar als ze idd beter aansluiten, dan is dat idd wel een goede reden om wel met rits te nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:44

Ik heb een rits aan de achterkant, maar hij is nog steeds helemaal heel hoor (nu 2 jaar later).
Ik zou ook zeggen met rits, persoonlijk vind ik rits achter mooier dan voor.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:19

Ik zou gaan voor zonder.

Rits is alleen een 'broze' plek op je laars, komt vocht doorheen, kan kapotgaan, etc. en als je hem toch niet nodig hebt met aan en uitdoen. Zonder rits kunnen ze ook mooi aansluiten.

Maargoed, dat is weer een andere persoonlijke mening. :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:25

Ik kies met rits, supermakkelijk! In de zomer kunnen je voeten door de warmte wat uitzetten, daardoor is het moeilijk om de laarzen in combinatie met zweet uit te krijgen, een rits maakt dit heel wat makkelijker. Ook kan je een laars met rits veel meer aansluitend maken doordat je enkel er toch niet door hoeft te schuiven. Kies wel voor een rits aan de achterkant en niet aan de voor- of zijkant, dat ziet er minder netjes uit.

Mijn rits is na zeker 2,5 jaar nog zo goed als nieuw, hangt er gewoon van af hoe je het behandeld.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 09:01

lovey_ou schreef:
inderdaad makkelijker in en uit en aan de bovenkant sluit het beter aan. Want als ze zonder rits aansluiten kan je er niet meer in of uit. Minder beschadigingen door laarzenknecht of je moet ze nu gewoon met je hand uittrrekken :P

Dat doe ik inderdaad :D Ik heb alleen op concours laarzen aan, thuis rij ik met chaps. En gemakkelijk als ik ben laat ik ze dan altijd even uittrekken :P

Ik denk dat het toch met rits wordt. Maar wel aan de voorkant en niet aan de achterkant. Dit vind ik nu eenmaal niet zo mooi :Y)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:25

Vind je een rits aan de voorkant wel mooi dan? Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen :=

manonalberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:28

IK heb zelf een rits aan de achterkant, vind aan de voorkant ook niet zo mooi.
In principe als je geen moeite hebt met uittrekken is een rits niet noodzakelijk, je krijgt ze alleen wel iets passender/aansluitender

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:31

Met, wel achter. Vind voor niet zo mooi.

Ik vind het zelf gewoon fijner met aan/uittrekken :j
heb ook beide veters (naja, niet met van die uiteindes, maar gewoon lijntjes zegmaar dus die zijn altijd al 'gestrikt')

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 16:37

Destino schreef:
Vind je een rits aan de voorkant wel mooi dan? Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen :=

Vind ik mooier dan rits aan de achterkant ja. Rits aan de voorkant zie je ook niet als je op het paard zit.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:42

Nu ga ik me toch afvragen hoe dat er dan uitziet :')
Heb het nog nooit gezien :+

Edit heb even op google gekeken en ziet er ook wel grappig uit!
VInd het niet storend aan de voorkant.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:51

Je kan kiezen voor rits schuin voor of rits recht voor, bij de laatste spreek je over het model polo volgens mij.

Rits schuin voor en ernaast met polo model.
AfbeeldingAfbeelding
(zomaar plaatjes van google gepakt bron: www.wedstrijdruiter.nl)

Nadeel met rits achter vind ik dat ze de balijn er dan niet in hebben en je laarzen slap zijn als je ze uit hebt, dus wil je ze dan netjes hebben moet je er altijd "nepkuiten" in hebben.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:50

De pasvorm van een laars met rits is fijner. De laars zit beter, sluit beter aan rondom de enkels en onderbeen.
Nadeel van een rits achter, is dat de laarzen sneller verslappen.
De eerste keer dat bij mij een rits kapot ging was pas na ruim 2 jaar. Deze rits zat aan de achterkant. De rits aan de voorkant is nog nooit stuk gegaan. (heb de laars nu 2 jaar).

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:04

Mijn rits staat zoals op de eerste foto
Ik vind het super handig omdat je er zo makkelijk in en uit kan (maar dat is in jouw geval blijkbaar niet van toepassing)
Ik heb mijn laarzen (van petrie) nu 4 jaar en vorig jaar heb ik ze moeten binnen brengen omdat mijn rits kapot was. Ze gaan dus best wel lang mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:10

Ik vind met rits het fijnst, dan sluit de laars veel fijner om je been omdat het smaller gemaakt kan worden.

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:46

ik vind het rits achter fijner maar ieder zijn eigen toch??

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:41

Een rits achter staat altijd strak doordat je je hiel omlaag doet dus daar heb je er geen last van, maar eenmaal wanneer de laars wat gezakt is en je hebt je rits voor gaat deze erg aan de bovenkant van je voet duwen omdat de laars niet zo gemaakt is dat jij je hiel zonder plooien naar onder kan doen. Ook staat een rits achter mooier, je bekijkt het paard met ruiter meestal langs voor en niet langs achter, dus van voor zie je dan een mooie strakke laars. Het blijft natuurlijk je eigen keuze voor wat je kiest.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:54

Met rits vind ik stukke fijner.
Vooral in de zomer als het erg warm is.. zonder rits valt er amper uit je laars te komen. Mijn vorige begonnen toen heelmaal vacuum te zuigen :D

Nu heb ik die van Ariat, rits met veter. Fijne laars, hoeft niet ingelopen te worden en krijgt geen blaren _/-\o_

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:01

Ik kies ook voor laarzen met ritsen. Mijn huidige laarzen heb ik inmiddels een jaar of 10 en heb er 5 jaar geleden een rits in laten zetten aan de achterkant. Mijn nieuwe laarzen zijn in bestelling en zijn weer met rits. Een rits is een zwak punt maar het werd zo'n kriem of die dingen uberhaupt aan te krijgen dat ik er risten in heb laten zetten.

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:12

ik heb laarzen met rits.
dit sluit gewoon veel mooier aan en zit strakker.
zonder rits had ik er ook altijd last van dat ze gingen zakken!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 16:49

Het zijn laarzen met rits aan de voorkant geworden. De petrie Olympic. Hele mooie laars! Nu alleen 6 tot 8 weken wachten :Y)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:10

welcome to the world of Petrie :D
het is het wachten waard hoor!