De dierenarts was toevallig op stal, dus direct na laten kijken.
Leek op 1e gezicht een verstopte sinus-holte te zijn, was Vrijdag, dus antibiotica spuit erin 3 dagen lang en afwachten tot Maandag.
Maandag naar de kliniek gegaan voor foto's, oorzaak bleek een gespleten kies te zijn, welke was gaan rotten en waar nu een abces door was ontstaan welke gesprongen was, vandaar de pus uit het neusgat.
Geen probleem zeiden ze, gewoon een kwestie van de kies trekken, probleem opgelost....
2 dagen bezig geweest, in totaal 8 uur om de kies te trekken wat niet lukte, uiteindelijk is de kies afgebroken waardoor ze er niet meer bijkonden met een tang.
Enige optie was nu nog om hem volledig onder narcose, plat op tafel te laten opereren om het restant van de kies te verwijderen.....
Dus...naar Belgie gebracht naar Dr. Tom Mariën, super goed ontvangen, alles keurig uitgelegd en dezelfde middag nog geopereerd.
De kies was eruit...hallelujah
Dr.Tom Mariën is echt een super arts, hele fijne en kundige man.
Maar goed...wel even 1250,- euro voor de operatie enkel in Belgie en die van de kliniek in Nederland moest nog komen...
Vandaag dus gekregen...ook nog eens 1285,- euro !!
Mijn Dilemma: Moet ik de rekening van de kliniek in Nederland betalen of niet ??!!
Mijn paard heeft daar in totaal 3 dagen gestaan, steeds met 1 week tussenpozes, dus ook weken pijn geleden,
ze hebben ruim 8 uur in zijn mond gerotzooit en de kies was er niet uit...door hun moest ik hem alsnog met spoed laten opereren.
De arts in Belgie zei dat het onmogelijk was om bij een 10-jarig paard een kies te trekken, omdat de tanden dan op zijn sterkst zijn en supervast zitten en helemaal omdat deze ook volledig door de midden was gebroken, dus afbreken een heel groot risico was.
In feite hadden ze mij dus direct door moeten verwijzen en niet zelf moeten gaan rommelen....
De rekening van Belgie heb ik direct betaald bij het ophalen van mijn paard, maar deze rekening ben ik het niet mee eens
wat vinden jullie ?
Hier nog wat foto's van mijn paardje na de operatie...:

.