En het nadeel van zo'n grote bak is dat het voor gewone ritten minder fijn rijdt, helemaal in de stad en vooral, dat zo'n bak in wegenbelasting, verzekering en brandstof enorm veel duurder is als een kleine auto.Alternatief is dus een kleine auto aanschaffen en een grote huren voor de dagen dat ik op pad moet. Dat is een keer of 20/25 op jaarbasis. Nadeel daarvan is dat als je een keer weggaat je dan in één keer een klap geld kwijt bent, tuurlijk betaal je dat geld normaal toch wel, maar het voelt toch anders
Daarnaast lijkt het me ook niet heel praktisch om altijd in een klein wagentje te rijden en dan ineens in zo'n grote bak te stappen met ook nog eens een trailer erachter. Je kent die auto tenslotte ook niet goed. Van de andere kant heb ik ook een tijd een vrachtwagentje gehad naast mijn gewone auto en dat was toch ook elke keer weer even een omschakeling waarbij je direct een paard achterin hebt en dat viel reuze mee, nooit last van gehad zeg maar. Ik heb zitten rekenen en als ik als kleine auto een renault Clio tegenover een santa Fé zet en bij de kleine natuurlijk ook huurkosten bereken van de huurauto kom ik op een verschil van ong 5000 euro op jaarbasis...
Wat zouden jullie doen? Hebben jullie ervaring met het één of het ander? Meningen, ervaringen zijn erg welkom!

Ik wil wel heel erg graag betrouwbaar rijden, vooral omdat ik toch vaak ook lange ritten maak.
En toch is het wel fijn om er even met andere mensen over te praten