Blokjes bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suvan

Blokjes bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:29

Hallo, ik heb nu een bodyprotector van HKM maar ik kan er echt niet in bewegen. Ik heb hem nodig voor buitenrit en soms moet ik gewoon ff van paard kunnen springen en weer opstappen.. :j maar die van HKM zit mij niet lekker.

Die blokjesprotectors, zitten die beter of niet? iemand ervaring en tips? Merk, prijs etc.. *D

Anoniem

Re: Blokjes bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:31

Blokjes zitten veeeeeel beter! ik heb een how's race safe, Ik vond dat de aller fijnste (heb verschillende merken aan gehad) ze zijn alleen wel redelijk prijzig, hier in nederland in de 200 euro. Zelf heb ik hem uit de UK en dat scheelde zo'n 80 euro

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:55

en de veiligheid is gewoon oke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:57

suvan schreef:
en de veiligheid is gewoon oke?

Die is perfect, gewoon een level 3. How's word ook veel gebruikt in de cross. En ik ben er al meerdere keren mee gevallen en niets aan over gehouden. Dus ik ben heel tevrede :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:58

Ik had een bodyprotector van USG die uit een geheel bestond... fijn ding, zat goed. Nu heb ik een bodyprotector met van die blokjes, ook van USG, met Level 3-label en die zit ook goed. Ik merk geen verschil. De blokjes-USG is qua materiaal wel dikker, maar 't zat me niet in de weg met rijden. In tegenstelling tot wat ik had verwacht.

Eerstgenoemde komt bij Divoza weg voor een euro of 100. Nummer twee komt van de Equitana voor 99 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:59

Ik heb van een bokker ook bodyprotector met blokjes overgekocht (zij had precies dezelfde kledingmaat en lengte als ik) en die zit heel comfortabel.
Je kan het achterpaneel helemaal dubbelvouwen, en ik stap er heel makkelijk mee op en af. Toch heeft hij het hoogste veiligheidslabel. Merk is trouwens Rider Pro.
Ik heb vroeger wel eens gereden met een bodyprotector die uit een geheel bestond, en dat vond ik lang niet zo fijn zitten als deze. Maakt echt veel verschil qua bewegingsvrijheid :j

Als je je maten goed weet zou ik ook zeker eens naar tweedehands kijken, mijne had ik op deze manier voor 30 euro in huis, en hij is nog helemaal netjes en goed :j

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:05

is tweedehands wel veilig, hoe zit dat als je er eens mee gevallen bent? Een cap is niet meer veilig dan, en een bp? wie weet dat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:06

suvan schreef:
is tweedehands wel veilig, hoe zit dat als je er eens mee gevallen bent? Een cap is niet meer veilig dan, en een bp? wie weet dat? :)

bp blijft gewoon veilig bij mijn weten. Maar de maat moet wel echt goed zijn, anders kun je er beter geen aantrekken. Dus daar moet je goed op letten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:10

Je hoeft een BP niet te vervangen als je ermee gevallen bent :)

Een BP is schuimachtig materiaal dat weer "uitdeukt" na een val, een cap is keihard en kan barsten, dat komt dus niet meer goed als je ermee gevallen bent.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:14

Anoniem schreef:
suvan schreef:

bp blijft gewoon veilig bij mijn weten. Maar de maat moet wel echt goed zijn, anders kun je er beter geen aantrekken. Dus daar moet je goed op letten

met mijn vorige ben ik toen gevallen en doordat hij niet goed zat, kroop hij tijdens de val omhoog. Gevolg: bodyprotector tegen de onderkaak en veel tanden los. Vreemd want volgens de maattabel zou hij wel goed moeten zitten en hij zat heel ruim boven het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:17

suvan schreef:
Anoniem schreef:

met mijn vorige ben ik toen gevallen en doordat hij niet goed zat, kroop hij tijdens de val omhoog. Gevolg: bodyprotector tegen de onderkaak en veel tanden los. Vreemd want volgens de maattabel zou hij wel goed moeten zitten en hij zat heel ruim boven het zadel.

Bij een "harde" kan ik me dat wel voorstellen. bij een how's of een andere met blokjes, Vormt hij meer naar je lichaam waardoor hij veel beter blijft zitten.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:20

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:21

ja zou fijn zijn, is dat trouwens die wat je op je fotos in je profiel aan hebt?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:24

Maten kúnnen per type heel erg verschillen. Van mijn oude BP had ik maat S en mijn nieuwe is maat M... terwijl ik dezelfde maat heb als toen ik mijn eerste BP aanschafte.

Overigens heeft de Paardendrogist een erg goede service, is mijn ervaring.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:31

Ik heb ook een How's Racesafe en ik ben er heel tevreden over.
Hij was alleen voor de aparte dingen bedoeld, maar ik heb hem nu praktisch altijd aan.
In de winter is het namelijk best lekker warm. :+
Als ik het hoofdstel in ga doen trek ik hem aan, en tegen de tijd dat ik in de bak ben voel ik hem al niet meer zitten.

Ik heb een maat S, op zijn strakst ingesteld.
In eerste instantie besteld bij de paardendrogist, maar de standaard ruglengte was te lang.
De korte konden ze niet leveren, dus die heb ik uit de UK laten komen.

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:56

Ik wilde van t weekend de How's Racesafe aanschaffen maar er was gewoon geen standaard maat die goed zat. De medium zat bij mn taille te ruim, de small kwam niet over mn onderste ribben. Ik zou toch als ik jou was hem proberen ergens in een winkel te passen ookal ga je heb online bestellen, want niet alle maten staan in de maattabellen (zoals dus hoelang de lengte is tussen schouder en onderste rib, wat toch wel erg belangrijk is!) doordat ik hem heb kunnen passen weet ik nu dat ik er eentje op maat zou moeten laten maken. Omdat ik aankomende week een bp nodig heb voor springlessen en een buitenrit heb ik maar voor een andere gekozen. passen zegt altijd meer dan 1000 maattabellen! :-)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 14:16

ik zag dat je bij de paardendrogist gewoon terug kan sturen dus ik bestel maat m en als ie niet past dan gaat ie retour...hier in de buurt heb ik rond gebeld en nergens hebben ze die...

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:22

mail eventjes naar equip@home.nl dat is een leverancier avn de Racesafe; ik kreeg binnen een paar uur antwoord met de dichtsbijzijnde winkel waar ze ze hebben :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:41

suvan schreef:
ja zou fijn zijn, is dat trouwens die wat je op je fotos in je profiel aan hebt?

Nee dat was mijn oude, Ik heb mijn nieuwe wel aan in de topic's die in mijn profiel staan vermeld. Maar ik zal straks even meten

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:27

Ik heb net een nieuwe aangeschaft , eerder had ik een gewone zonder blokjes .
Die vond ik zelf niet echt lekker zitten .
Heb nu een bolkjes bodyprotector van Imperial Riding gekocht , nog niet gereden ... Moet nog even afwachten dus ! :)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:32

Ik heb ook een met blokjes, het voordeel is dat hij naar je lichaam gaat staan! (na paar keer rijden)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 23:37

ben benieuwd dan, heb vandaag nog mn "oude" aangehad, beter iets dan niets...maar ben echt benieuwd hoe de blokjes zitten.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:14

Harry's Horse heeft een nieuwe bodyprotector in het assortiment, mét blokjes en het allernieuwste veiligheidskeurmerk! Dat laatste is zeker een puntje van aandacht, want er zijn verder nog geen blokjes bp's op de markt met het nieuwe keurmerk. Ze hebben ook hele mooie in het bruin :j
http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .30400006/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:19

@co2: Wat is het verschil tussen het oude en het nieuwe keurmerk?