Zoektocht naar dé perfecte rijhandschoenen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Zoektocht naar dé perfecte rijhandschoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 22:53

Hee bokkers!

Nu mijn oude handschoenen bijna overleden zijn ben ik op zoek naar een leuk paar nieuwe handschoenen.
Aangezien ik al 3 jaar met harry's horse domy suede rijd heb ik geen flauw idee wat fijn zit en lekker rijd en hoe de kwaliteit is.
Ik zoek sowiezo bruine handschoenen, budget maximaal 25/30 euro. Met zo'n gehaake bovenkant vind ik altijd wel gaaf maar heb geen flauw idee of dat lekker zit!

Hebben jullie nog aanraders? Of afraders? Ik ben benieuwd! Ook foto's & websites waar bepaald soort handschoenen verkocht worden zijn welkom :D

lovey_ou

Re: Zoektocht naar dé perfecte rijhandschoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:31

Roeckl lin! :+:

Ze gaan wel langer mee met leren teugels als met webband :j

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:35

Roeckl :D

Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:35

Ik doe mee met je zoektocht!

Zijn die van Roeckl ook nog een beetje warm?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 01:48

Roeckl zijn inderdaad erg fijne en goede handschoenen, ik heb er een stel witte van ooit cadeau gehad en ben er gigantisch blij mee!!

Met rijden zelf heb ik niet vaak handschoentjes aan eigenlijk, vaak alleen als ik echt last heb van koude handen. Ik hoef dan ook geen hele dure te hebben zo vaak gebruik ik ze toch niet, gebruik ze meer op de scooter dan op het paard, zoals nu bv. te warm voor echte winter handschoenen en te koud 's avonds om zonder handschoentjes op de scooter dan zijn rijhandschoentjes echt ideaal!! Vind het zonde om daarin dus dure te kopen, de goedkopere (Harry's Horse bv.), voldoen dan ook prima. Gaat het je echt om het rijden en gebruik je ze daar ook echt vaak voor dan raad ik echt de Roeckl aan!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 01:54

Ik ben misschien een zeur, maar na al die mooie verhalen van de verkoopster van de paardenwinkel en hier op bokt vond ik roeckl's toch wel een beetje tegenvallen...
Heb ze nu een half jaar redelijk intensief in gebruik. Ze zitten absoluut heel erg lekker, dat wel, maar ze slijten als een malle. Niet op de plekken die je verwacht, maar onder andere bij de vingertoppen en mijn handpalm... Ik denk dat ik mijn paard teveel aai onderweg :Y)
Vorige cheap-ass merkloze rijhandschoentjes met leer en gehaakte bovenkant zijn jaren meegegaan en hadden daar nooit last van.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 02:01

Dat verbaast me Raya, ik denk echt dat je teveel aait :+

Voor mij absoluut Roeckl Meredith, ik ben verslaafd en rij geen dag zonder handschoenen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:30

Roeckl heb ik ook goede ervaringen mee. Mijn Ludger Beerbaum-handschoenen gaan al zeker 5 jaar mee, misschien wel langer. Raya, met wat voor soort teugels rij je?
Sinds ik met antislipteugels rij, merk ik dat mijn handschoenen sneller slijten.

Erg jammer dat de LB niet meer gemaakt worden. De Merediths zijn wel ok. Heb nu een paar Light en Grip (?) gekocht, ben benieuwd of ze wat lang mee gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:33

Roeckl zijn fijn handschoenen, maar de levens duur en de prijs. Maakt dat ik ze niet meer koop.. Ik 3 weken waren ze helemaal versleten.. en dat voor handschoenen van 30 euro! Ik hoef ze niet meer :n

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:38

Anoniem schreef:
Roeckl zijn fijn handschoenen, maar de levens duur en de prijs. Maakt dat ik ze niet meer koop.. Ik 3 weken waren ze helemaal versleten.. en dat voor handschoenen van 30 euro! Ik hoef ze niet meer :n

Hier nog iemand die niet te spreken is over Roeckl, ze zitten echt heerlijk (de soft grip) maar na een paar weken vallen de gaatjes er al in. Ik rijd iedere dag 1 paard dus het is ook niet zo dat ze super veel gebruikt worden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:39

Roeckl vond ik zooo snel slijten (vaak na 1x al en na 3 maanden door) en duur (45 euro ofzo) dat ik op een gegeven moment van ellende eens van EJ de handschoenen pakte, nou die zijn zeker zo fijn en gaan veeeeel langer mee en kosten maar 12 euro!! Je hebt ze alleen in rare kleuren lichtblauw donkerblauw en oranje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:40

Jess schreef:
Anoniem schreef:

Hier nog iemand die niet te spreken is over Roeckl, ze zitten echt heerlijk (de soft grip) maar na een paar weken vallen de gaatjes er al in. Ik rijd iedere dag 1 paard dus het is ook niet zo dat ze super veel gebruikt worden.

Hier ook 1 paard per dag, En ik ben zeker niet grof in mijn handen. Ik gebruik alleen wel rubber teugels. Maar dan nog vond ik 3 weken wel heel kort voor zulke dure handschoentjes. Nu heb ik EJ eigen merk... Minder mooi en minder fijn. Maar ze gaan wel langer mee, en kosten de helft van de roeckls...

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:41

Ik heb leren teugels maar wel met antislip aan de binnenkant, denk dat het daar inderdaad mee te maken heeft maar dan nog verwacht ik meer voor dat geld.
Die EJ handschoenen ga ik ook maar eens proberen dan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:43

Je hebt er meer van EJ ik zal de mijne eens opzoeken. Laatst deed ik er een half jaar mee maar was het naadje bij de duim losgelaten en stak ijn duim eruit, dat was irritant maar op de vingers/ bij de teugels was nog compleet heel, ik was helemaal verbaasd!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:44

Ik pak altijd de donkerblauwe die rechtse

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:44

Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 22-03-11 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:49

Ik heb zelf ook Roeckl en die bevallen prima. De slijtplekjes heb ik ook. ze ontstaan al snel, maar na het eerste begin blijft het jaren hetzelfde. Ze zijn bij mij nog steeds niet door.
Ik heb vorig jaar een onderzoek onder ruiters (ook prof.) gelezen en ik herinner me dat de handschoenen van Harry's Horse goed uit de bus kwamen. Ik zal eens zoeken of ik het nog kan terugvinden. Het was op een site waar allerlei paardenspul getest wordt. Misschien dat iemand anders die site kent?

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:00

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:46

Ook hier roeckl fan, die van mij waren nu na 5 jaar trouwe dienst aan vervanging toe(omdat ik ze veel te heet heb gewassen :oo anders hadden ze het misschioen nog wel gedaan). Ik merk wel duidelijk trouwens dat ze met mijn leren teugels veel minder snel slijten.
Ik heb nu een nieuw set gekocht, had de light en grip en heb nu de meredits gekocht, zitten erg lekker tot nu, geen idee hoe lang die het gaan uithouden.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:40

Wow, 3 weken? Ik heb ze al 2 jaar ong. en rijd er 2 pony's op een dag mee.
Ze doen het nog prima!

Deejay_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:05

Rody01 schreef:
Roeckl :D

Kost wat, maar dan heb je ook wat!

inderdaad. heb mijn witte wedstrijdhandschoentjes daarvan. rijden heel fijn, en ze sluiten mooi aan! omdat ze vaak van echt leer zijn, kun je ze gewoon weer met zadelzeep wassen.!! *D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:20

Roeckl!

Ik ben echt een zeurder met handschoenen, maar met paardlief heb ik ze gewoon nodig en ook voor wedstrijd uiteraard. Dus dit zijn de enige soort waar ik lekker mee rijd. :j

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:21

Roeckl, Airiat en BR handschoenen vind ik erg fijn.

raya00 schreef:
Ik ben misschien een zeur, maar na al die mooie verhalen van de verkoopster van de paardenwinkel en hier op bokt vond ik roeckl's toch wel een beetje tegenvallen...
Heb ze nu een half jaar redelijk intensief in gebruik. Ze zitten absoluut heel erg lekker, dat wel, maar ze slijten als een malle. Niet op de plekken die je verwacht, maar onder andere bij de vingertoppen en mijn handpalm... Ik denk dat ik mijn paard teveel aai onderweg :Y)
Vorige cheap-ass merkloze rijhandschoentjes met leer en gehaakte bovenkant zijn jaren meegegaan en hadden daar nooit last van.

Die merkloze waar je het over hebt, heeft mountain horse ook en die zijn ook niet zo duur :)

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:26

Jess schreef:
Anoniem schreef:

dan ben ik de 3e.

vorige week gekocht! en nu al aan het slijten, ik heb bedacht dat het nog maar een weekje of 2 gaat duren

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:30

4e :+ ik had het ook al geschreven! :) niet normaal hoe snel die slijten.