Sport BH grotere maat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley84

Sport BH grotere maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 21:08

Hallo!

Ik ben al een tijd op zoek naar een goede sport bh in de wat grotere maat :o
Hebben jullie tips voor een goede stevige sport bh? Waarvan de bandjes niet afzakken? Eigenlijk het liefste een model wat je over je hoofd moet trekken :D
Ik kan tot nu toe niet slagen :(

Groetjes Kimberley

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:11

Ik ben verslaafd aan mijn shock absorber sport bh's. Idd één die je over je hoofd aantrekt en de boel eens goed bij elkaar houdt tijden paardrijden, hardlopen en stepslessen enz. Wel level 4 nemen! Gewoon te koop bij de sportwinkel of bij de wehkamp. Succes!

Princesspres

Re: Sport BH grotere maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:29

ik ( werk bij een lingerie speciaalzaak) zou je een sportbh met achtersluiting aanbevelen.
Juist omdat de stevigheid van een bh vanuit de band komt. Een band die niet open kan moet je over een breder deel van je lichaam'trekken' waadoor je snel een te wijde maat neemt.
Vaak zie je ook dat de bh te hoog op de rug gedragen word, dit komt omdat de band dan te wijd is en dus naar boven kan verschuiven.
Als de band strak genoeg RECHT van voor naar achteren loopt heb je ong. De goede maat te pakken (omvang dan)
het achterpand hoort NOOIT hoger te zitten dan de band onder de borsten.

Ook het fenomeen afzakkende bandjes komt bij jonge vrouwen vaak door de te wijde omvangsmaat. (achterkant komt bij bewegen omhoog dus de banden langer en kunnen afglijden)
bij oudere dames zie je vaak dat de banden afzakken door wat afhangende schouders.
Dit kan natuurlijk ook gebeuren als je van nature afhangende schouders hebt.

Ik weet niet welke confectie maat je hebt? En welke bh maat je nu neemt?
Laat je in ieder geval goed adviseren en ga evt. Naar een speciaalzaak, waar ze je kunnen adviseren.
Je betaald hetzelfde als bij bestellen, maar dan kijkt er iemand mee en kan je helpen met het vinden van de juiste maat.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:30

de shockabsorber is idd een hele fijne . Zo even uit mn hood tot en met H cup.
Wel voor hardlopen en paardrijden een level 4 nemen.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:10

Liddl!! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:12

Ik heb ook een shock absorber, en mijn borsten zijn er heel blij mee. :D

j0ytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:23

mijn schoonmoeder zei dat die bhs van teleshoppen op tv erg goed zitten en ook erg goed zijn om mee paard te rijden. ik ga er ook een aanschaffen. ik heb zelf geen sport bh maar met een gewone bh vind ik het tog niet zo lekker rijden:P misschien is het wat:P

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:38

Hmm de shock absorber met 2 sluitingen (Hoge voor de kruislingese banden en een lage voor de normale band) hebben ze van level 4 niet groter dan cupmaat E zeiden ze in de sportwinkel en was ook niet groter te bestellen. :?
Vind ik maar raar hoor alsof er geen grotere borsten bestaan. 8)7

Voor mij is het dus ook een eeuwige strijd om een BH te vinden die goed zit voor paardrijden. Want grote cupmaten hebben ze wel maar dan met een giga-omvang terwijl ik maar klein ben....

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:39

ze hebben verschillende soorten shock absorber in grote maten, alleen de minder schok absorberende (voor de minder actieve sporten) zijn alleen in 'kleine' maten te krijgen! zijn voor de helft van de winkelprijs op ebay te scoren en zitten super. Ik heb zelf 75E en deze zit strak maar comfortabel, zorgt echt voor stevigheid en is het hoogste niveau (level 4) qua schok absorberen. Ik heb deze: http://www.wehkamp.nl/damesmode/lingeri ... 17,22&SM=0

Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:50

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:51

Twitchy: ik heb de link bekeken en ja ze hebben wel een 75F maar die moet over je hoofd, ik zoek dan juist weer 1 met 2 sluitinen zodat hij helemaal open kan. Die heb ik nu inmaat 75E zoals die daar staat (maar dus met 2 aparte sluitingen) en hebben ze dus niet voor de F-cups....

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:57

Milord schreef:
Twitchy: ik heb de link bekeken en ja ze hebben wel een 75F maar die moet over je hoofd, ik zoek dan juist weer 1 met 2 sluitinen zodat hij helemaal open kan. Die heb ik nu inmaat 75E zoals die daar staat (maar dus met 2 aparte sluitingen) en hebben ze dus niet voor de F-cups....

http://www.wehkamp.nl/damesmode/lingeri ... 17,22&SM=0 deze dan? ook 2 sluitingen en ook cup f, eigenlijk speciaal voor hardlopen maar denk dat paardrijden ook prima kan.
edit, 1 van de reviewers gebruikt hem ook voor paardrijden :+
Laatst bijgewerkt door Rintah op 21-03-11 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:00

Rintah schreef:
Milord schreef:

http://www.wehkamp.nl/damesmode/lingeri ... 17,22&SM=0 deze dan? ook 2 sluitingen en ook cup f, eigenlijk speciaal voor hardlopen maar denk dat paardrijden ook prima kan.

Ja die kan ook prima, dit is ook een level 4 dus minimale 'bounce' :-) super geschikt voor paardrijden! Volgens mij heeft Perry Sport ze in de winkel hangen trouwens

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:02

Milord schreef:
Hmm de shock absorber met 2 sluitingen (Hoge voor de kruislingese banden en een lage voor de normale band) hebben ze van level 4 niet groter dan cupmaat E zeiden ze in de sportwinkel en was ook niet groter te bestellen. :?
Vind ik maar raar hoor alsof er geen grotere borsten bestaan. 8)7

Ik heb F en ik heb wel een Shock absorber level 4 :j Ik vind alleen het nieuwe model niet fijn, weet iemand of de oude modellen nog ergens verkrijgbaar zijn?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:05

Zakynthos schreef:
Kijk ook eens op http://www.kiesdejuistesportbh.nl/
Daar kan je ook een test doen. Is mij prima bevallen en heb een heel fijne sport BH

Daar zijn helaas de meningen zeer over verdeeld.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:07

Hier ook shockabsorber!
paardrijden = level 4

Heb zelf 70F/70G en droeg met cup 75B al sportbh's omdat het anders teveel pijn deed, heb vrij zware borsten voor hun maat.
Heb ook een model met twee sluitingen, 1 op tussen de schouderbladen en de ander gewoon normale op de rug zegmaar. heb al meerdere bh's gehad en ben altijd het meest tevreden geweest met shockabsorber.
Die van anita waar lotje schoots reclame voor maakt(e) vind ik bijvoorbeeld echt heel erg slap, zulke dingen verschillen natuurlijk wel van persoon tot persoon.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:07

Heb je een voorbeeldfoto van dat model Ilsemarie? Die met 2 sluitingen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:20

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:23

Ik heb Anita - Anita Rosa Faia Sport BH 5527 - High Level, kost wat maar dan heb je ook wat :D Super stevig, bandjes zakken bij mij altijd af behalve bij deze... En ik heb cup F.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:35

Die ziet er wel stevig uit idd :j Eens kijken of ik die ergens kan vinden want ik ben dringend aan nieuwe toe!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:55

Ilsemarie schreef:
Het is style B4490, heb even op internet geozcht en denk dat het het oude model is van deze:
http://www.boobydoo.co.uk/products/prod ... oductid=65
Maar mijne had dus op dat bovenste plekje gewoon een haakjessluiting maar daar kan ik geen foto van vinden!

Dat tweede haakje zit volgens mij standaard wel bij de grotere cupmaten. De kleinere cupmaten hebben deze niet en die staan dan weer vaak op de foto's.
Dit is ook mijn favoriet en ik heb laatst nog een paar nieuwe gehaald met dubbele sluiting.

j0ytjee schreef:
mijn schoonmoeder zei dat die bhs van teleshoppen op tv erg goed zitten en ook erg goed zijn om mee paard te rijden. ik ga er ook een aanschaffen. ik heb zelf geen sport bh maar met een gewone bh vind ik het tog niet zo lekker rijden:P misschien is het wat:P

Die aah bra? Ik betwijfel of die sowieso enige steun geeft, laat staan voldoende voor paardrijden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:00

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:05

Ik heb mijn sportbeha ook via kies de juiste sport bh.
Zij zit in Almere, daar kan je ook naar toe om te passen.
Ze hebben daar heel veel verschillende bh's, ook voor grotere borsten.
Ze helpt er goed, tenminste dat is mijn mening.
zou het toch even proberen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:09

@falona: jaaaa dat is 'm! ik kon 'm maar niet vinden.. maar die heb ik (alleen dan wel gewoon helemaal wit)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:27

j0ytjee schreef:

Niet doen, heeft geen zin.
Ik heb er 2 op de huishoudbeurs gekocht.... zelfs 2 overelkaar (zoals aangeraden) geeft geen steun.