Welke rijlaarzen gaan mij wel passen? *zucht*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke rijlaarzen gaan mij wel passen? *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:43

Hoi bokkers,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Want tot nu toe ziet het eruit dat ik aan maat laarzen moet, maar dat ziet mijn portomonee niet zitten. Dus misschien dat jullie nog merken weten die evt. wel nog iets kunnen worden?

Tot nu toe heb ik aangehad : Deniro, Petrie, Derby, cavallo, Lipica en dat pasten allemaal niet..
De niro is te hoog, Petrie en cavallo ook. Derby te smal. En lipica laarzen heb ik nu en dat vind ik zulke verschrikkelijke laarzen dat ik die absoluut niet meer wil.

Wat zoek ik? zwarte rijlaarzen, met een veter en rits max. 400 euro. Maar helaas zijn mijn voeten en benen niet in verhouding waardoor dat ik standaard (tot nu toe) niet laarzen pas. Mijn voeten zijn breed, kuiten redelijk breed en korte onderbenen. Mijn voet maat is 39 en hoogte maat 44, kuit weet ik niet precies.

Dus misschien zijn er nog optie's die ik nog niet bedacht heb?

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:47

de De Niro laarzen zijn toch in allerlei maten verkrijgbaar, zo niet op maat gemaakt?

Ir1ne

Re: Welke rijlaarzen gaan mij wel passen? *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:48

Vlgens mij moet je voor 400 euro toch wel laarzen op maat kunnen laten maken :|

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:49

misschien is kijken bij divoza naar de mondoni laarzen ? zijn 100 euro en gaan best een tijd mee ! en ook in de bredere kuitmaten .

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:49

Ik heb lipica's maar die zijn helemaal op maat gemaakt en betaalbaar. Waarom passen ze bij jou niet dan? Heb je ze tweedehands gepast ?

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:50

Al bij emmers in hamont achel geweest?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:52

Als je van Petrie laarzen zou willen dan zou ik met maatwerk op ongeveer 439.00 uitgekomen. Dat zijn dan de Petrie Coventry's in zwart, met veter en rits en super soepel leer. Laars is 369.00 + 80.00 dan ben je klaar met half maarwerk. Voor de meeste mensen is dat voldoende. Moet je even wachten tot Divoza met kortingskaarten komt. Want die mag je ook daarvoor gebruiken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:53

@liess1: bij De Niro zat ik net tussen 2 maten in. Met de hoogte. Dus dat was het net niet. Of ik zou met een zooltje iets moeten doen, Maar dat vind ik echt te gek voor laarzen van 400 euro.. Dat moet gewoon precies passen vind ik.

@Livito: ik wil graag echte kwaliteits laarzen, Dus die van divoza gaan het niet worden.

@Shiirley: mijn laarzen waren volgens mij al slecht op gemeten(wel bij lipica zelf) en ben al minsten 5 keer terug geweest en het past nogsteeds niet lekker. Dus daar ben ik helemaal klaar mee. Als ik 100 meter loop op mijn laarzen liggen mijn voeten helemaal open en onder de blaren. Dus lipica vertrouw ik niet meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:55

muts_marijke schreef:
Als je van Petrie laarzen zou willen dan zou ik met maatwerk op ongeveer 439.00 uitgekomen. Dat zijn dan de Petrie Coventry's in zwart, met veter en rits en super soepel leer. Laars is 369.00 + 80.00 dan ben je klaar met half maarwerk. Voor de meeste mensen is dat voldoende. Moet je even wachten tot Divoza met kortingskaarten komt. Want die mag je ook daarvoor gebruiken :D

Daar had de verkoper het ook over waar ik was, Maar ik wil graag nog even verder kijken. Aangezien 400 euro eigenlijk echt het maximum is. Is er geen andere optie word het waarschijnlijk toch de petrie's.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:56

Anoniem schreef:
@liess1: bij De Niro zat ik net tussen 2 maten in. Met de hoogte. Dus dat was het net niet. Of ik zou met een zooltje iets moeten doen, Maar dat vind ik echt te gek voor laarzen van 400 euro.. Dat moet gewoon precies passen vind ik.

Dat had ik bij mijn De Niro's ook zat precies tussen 2 maten in heb wel voor een zooltje gekozen maar omdat de laarzen van erg zacht leer zijn zakken ze wat in en toen heb ik mijn zooltje eruit kunnen halen en nu passen ze perfect dus misschien toch een zooltje overwegen ?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:57

Al een keer Mountain Horse gehad? Heb een maatje 38 en kan wel kijken welke hoogtemaat daar bij staat voor je?
Ikzelf heb ook benen die behoorlijk 'uit verhouding' zijn als je kijkt hoeveel paar laarzen ik gepast heb en dat dit het enige merk was dat meteen goed zat.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:58

Oh balen zeg!! Heb ze nu al 6 jaar en nog nooit problemen mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:00

Amytj schreef:
Anoniem schreef:

Dat had ik bij mijn De Niro's ook zat precies tussen 2 maten in heb wel voor een zooltje gekozen maar omdat de laarzen van erg zacht leer zijn zakken ze wat in en toen heb ik mijn zooltje eruit kunnen halen en nu passen ze perfect dus misschien toch een zooltje overwegen ?

Helaas was dat ook niet echt een mogelijkheid. Ik had namelijk hoogte 44 en de hoogtes die ze hadden waren 45,5 of 43 en 45,5 blijft te hoog (ik spring namelijk) en 43 is toch echt te laag dat is gewoon niet mooi.

@naborah: MH heb ik ook aangehad, alleen nog niet het model dat ik graag zou willen. Dus ben nu nog opzoek naar een winkel die die verkoopt.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:02

dat had ik ook en ik spring ook je kunt ze natuurlijk ook eerst inlopen zodat ze wat zakken en het zooltje erin laten zitten of ze op maat laten maken..

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:03

jammer want De Niro's zijn wel erg mooi. Er bestaan nog wel meer Italiaanse merken met onwijs mooie laarzen, maar weet niet of die boven je budget komen, want die zijn denk ik duurder dan De Niro's.

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:03

Ik heb mijn Petri rijlaarzen ook op maat laten maken en ik was uiteindelijk voor de koop én het op maat maken maar 220,- euro kwijt! :)

Succes met je zoektoch :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:04

Amytj schreef:
dat had ik ook en ik spring ook je kunt ze natuurlijk ook eerst inlopen zodat ze wat zakken en het zooltje erin laten zitten of ze op maat laten maken..

Ik snap wat je bedoeld, Alleen op maat kom je uit op 550 euro en dat is mij echt te veel. En met een zooltje durf ik eigenlijk niet aan. Ben zo bang weer een miskoop te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:04

XNeLLeKe schreef:
Ik heb mijn Petri rijlaarzen ook op maat laten maken en ik was uiteindelijk voor de koop én het op maat maken maar 220,- euro kwijt! :)

Succes met je zoektoch :)).

Welk model heb jij dan? 220 euro is namelijk niet heel duur voor op maat!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:08

Hoe belangrijk is voor jou het 'vetertje'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:10

Naborah schreef:
Hoe belangrijk is voor jou het 'vetertje'?

Opzich niet heel belangrijk, Vind het gewoon mooier. Het model van mh dat ik mooi vind is de supreme high rider. De rest vind ik sowieso een beetje lomp, als wedstrijd laars.

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:10

Tuurlijk! :)
Petrie Perfect volgens mij of hmmm hamnogiets..
Ik weet het niet meer precies 'r komt nog iets achter maar weet niet meer wat. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:12

XNeLLeKe schreef:
Tuurlijk! :)
Petrie Perfect volgens mij of hmmm hamnogiets..
Ik weet het niet meer precies 'r komt nog iets achter maar weet niet meer wat. :o

de Petrie Hampshire ?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:12

Petrie Hamshire is dan mogelijk Xnelleke. En de Petrie Perfect is zonder rits en zonder veters..

*let wel dat deze laarzen een laagje leer hebben (deze modellen wat jij noemt ) en niet volledig leer zijn zoals eigenlijk alle andere Petrie laarzen. De petrie Glasgow is ook een laagje leer. Vandaar dat ze net iets goedkoper zijn. En de perfect gaat er bij sommige winkels uit en ligt er met korting omdat het model niet populair meer is. (bedoel het trouwens niet vervelend!!!! )

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:13

Ja die was het!
Petrie Hamshire :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:15

muts_marijke schreef:
Petrie Hamshire is dan mogelijk Xnelleke. En de Petrie Perfect is zonder rits en zonder veters..

*let wel dat deze laarzen een laagje leer hebben (deze modellen wat jij noemt ) en niet volledig leer zijn zoals eigenlijk alle andere Petrie laarzen. De petrie Glasgow is ook een laagje leer. Vandaar dat ze net iets goedkoper zijn. En de perfect gaat er bij sommige winkels uit en ligt er met korting omdat het model niet populair meer is. (bedoel het trouwens niet vervelend!!!! )

Naar de glasgow heb ik idd ook gekeken. Alleen door die coating die jij noemt. Maakt dat ik twijfels heb bij die laarzen..