Lessen bekende ruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sarcasm

Lessen bekende ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 10:44

Hoi allemaal,

ik zoek een instructrice en zou graag wel iemand 'bekends' willen.
Vroeg me dus af van wie jullie les hebben (bekend) en hoe duur dat is.

Ik heb een mail gestuurd naar Emmelie Scholtens, maar weet niet hoe duur het is.
Weet iemand dat misschien? En zijn er ervaringen?

Alvast bedankt,

groetjes Emily

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:45

Wil je dat omdat 'bekend' in jouw ogen staat voor 'goed'?

Anoniem

Re: Lessen bekende ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:47

Een vriendin vertelde mij laatst dat Emmelie Scholtens zo'n 60 euro was, voor hoelang weet ik niet..

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 10:49

Suzanne F. schreef:
Wil je dat omdat 'bekend' in jouw ogen staat voor 'goed'?

Precies, hier in de buurt kan ik niemand vinden en ik zou graag wel eens les willen van een bekende ruiter.
Maar de vraag is niet wáarom ik dat wil, maar ik vraag om ervaringen.
Ik heb al 1 keer in de week les, maar zou graag nog 1x erbij willen.

Dankjewel Anthea, dat is wel heel duur.
Dan hoop ik dat dat voor 'n uur is! :=

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:05

60 euro voor een bekende ruiter is nog niet eens zoveel hoor, hoe bekender hoe hoger het bedrag, maar je moet wel bedenken ben jij goed genoeg om zulk geld uit te willen geven

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 11:12

sjorsie schreef:
60 euro voor een bekende ruiter is nog niet eens zoveel hoor, hoe bekender hoe hoger het bedrag, maar je moet wel bedenken ben jij goed genoeg om zulk geld uit te willen geven

Als ik niet hoger zou willen komen zouden we dat geld niet uitgeven.
Ik heb een jong paard, daar wil ik graag hoger mee komen.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:41

Voor de grote bekenden zijn er vaak strenge selectiecriteria en een minimumniveau dat je al moet zijn. Wat ik soms hoor in mijn omgeving zijn bedragen van 100-150+
Ik zie dat je een jong paardje hebt. Is het geen idee om eerst daarmee tot M-Z niveau te gaan en de kans te geven goed te ontwikkelen en daarna een overstap te maken naar een 'bekende'?

Helaas vind ik wel dat als ik om me heen kijk bekend niet altijd goed betekend. Ik ben ooit meegeweest naar een les van een topruiter maar die stond alleen maar te kletsen en zei soms maar iets en dan ook nog dingen die ik zelfs zag. Ik werk liever met iemand die niet bekend is maar zich vol op mij concentreerd.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:46

adeline is 100 euro per uur :)
geeft wel heel goed les trouwens, echt heel goed :)

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:48

Hallo,

Ik train 1 x in de maand bij adelinde cornelissen, en bevalt me super goed!
Ze is heel rustig en leert mij echt dingen die mijn wekelijkse instructeur niet kan vertellen.
Het kost wat, maar dat is het 100% waard!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:53

Bekend wil niet zeggen goed of beter ;)

je kan beter bij iemand lessen waarvan de lesklanten ook goed in de ring presteren, meestal hoeft dat nog niet eens veel te kosten!

Waarom ga je niet lessen bij Petra van Esch in Gemonde, dat is voor je in de buurt....
leuke meid, heeft zelf GP gereden en diverse KNHS titels behaald,
veel ervaring met lesgeven, lesklanten doen het goed en kost volgens mij ook niet zoveel....

Idem Jenny Schreven (Weert) kost volgens mij € 30,- per uur.....edit* zie dat het tegenwoordig € 40,- is :)

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:00

Ik heb een keer les gehad van emmelie, was heel leuk! Wat het kost weet ik niet want ik had de les gehad van mijn oom.. Wel vind ik ook dat bekend niet goed hoeft te betekenen. Bij iets minder bekend kan je best net zoveel leren voor wat minder euro's. Het is denk ik helemaal afhankelijk van wat je uit wilt geven en in welke omgeving je wilt lessen.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:09

Sander marijnissen 60,- voor een uur volgens mij. MAar je komt er niet tussen hij heeft heel veel lesklanten. Ik ga meestal mee rijden als hij ergens in de buurt een clinic geeft.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:16

Zoek iemand die bij jou en je paard past, niet iemand die een bekende naam heeft want daar schiet je niets mee op! En ze geven ook geen garantie hoor, dat het bij hen sneller/beter etc. gaat dan bij iemand zonder "naam".....

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:18

TS: misschien eens een idee of ipv bij een bekende ruiter bij een goed jurylid te lessen. Die zijn vaak wat regelmatiger beschikbaar dan de professionele ruiters.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:57

Ik heb een tussenstapje genomen, lessen bij een LT-ruiter die op dat moment zelf in training bij Anky was :) betaalde 35 euro per uur, en heb er erg veel van geleerd!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:02

Ik heb les gehad van Dennis Ausma, die kost 30 euro per half uur. Geeft heel fijn les en bij mij werkte het super!
Nu heb ik les van Ronald Havik, kost 15 euro per half uur, ook heeel fijn!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 11:03

listiglistje schreef:
Waarom ga je niet lessen bij Petra van Esch in Gemonde, dat is voor je in de buurt....
leuke meid, heeft zelf GP gereden en diverse KNHS titels behaald,
veel ervaring met lesgeven, lesklanten doen het goed en kost volgens mij ook niet zoveel....

Grappig dat je dat zegt, heb twee maanden met mn paard bij haar in training gestaan.
En daar zijn de meningen erg over verdeeld. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:17

Ik les, als paard tenminste goed is ;) , bij Hans Bernoski, 60 euro per les en wij zijn heel hard vooruit gegaan met de paar lessen die we nog maar gehad hebben. Niks dan lof.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:21

Zie in je profiel dat het om een 6 jarige gaat die je al 2 jaar hebt, wat start je ermee?
En waarom heeft je paard dan in training bij haar gestaan?

Voor een goede degelijke basis zitten er toch genoeg in deze regio....
Pas als je M/Z rijdt met ambities voor hoger, zou ik het hogerop zoeken (meestal ook veel verder weg en een stuk duurder)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 19-03-11 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:22

Ik les bij Jenny Schreven (al liggen we er op dit moment even uit), misschien nog niet zo bekend als de anderen wat hier genoemd worden, maar denk dat ze er wel tussen hoort.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo goed les heb gehad en zou ook echt niet anders meer willen!
mijn paard en ik zijn echt met sprongen vooruit gegaan. Ben ook echt blij als ik weer kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:44

Er zijn ook mensen die heel goed zijn en niet bekend zijn i.v.m geen tijd of geen zin in dat soort dingen, maar die wel les geven. Bovendien zijn ze een hoop goedkoper.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:47

Ik heb eens lessen gehad van Diederik en Alex, waren echt super. Al kan ik me voorstellen dat dat niet voor iedereen past. Kosten weet ik niet meer omdat die tussen beiden nogal verschilden, maar 50-80€.

Als ik geld te veel zou hebben zou ik lessen bij Edward, voor hij bekend werd als ruiter trainde mijn moeder bij hem en trainde hij onze paarden. Tot de dag van vandaag vind ik hem echt geweldig. Maar toen was hij nog betaalbaar. :')

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:54

Emilie Scholtens vraagt volgens mij 45 euro voor 3 kwartier, 30 euro voor een half uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:08

Bij iemand bekend lessen kost een hoop geld en vaak zijn er ook wachtlijsten of is de les overdag. Dan moet je ook zorgen dat je je kan vrijmaken van school/werk.
Je betaalt immers ook voor hun naam, maar daarom klikt het nog niet tussen jou, je paard en de lesgever.

Ik heb de keuze uit een PSG ruiter, of iemand die regionaal/provinciaal wedstrijd rijdt. Beiden vragen evenveel.
Ik ga weer lessen bij die 2e persoon omdat ik daar al een aantal keer les van heb gehad en mijn paard ging met ontzettende sprongen vooruit, en ik ook. Dat klikt gewoon, krijg er hoop meer zelfvertrouwen door. Bij die andere persoon kan ik waarschijnlijk ook ontzettend veel leren, zal ik ook veel vooruitgang boeken, maar het zal iets afstandelijker zijn en de klik lesgever-paard zal ook veel minder zijn omdat ik al weet na enkele gesprekjes dat mijn paard niet al te hoog wordt ingeschat en die PSG-ruiter verwacht er dan ook niet al te veel van. De andere heeft intussen wel al door dat je verder moet kijken dan je neus lang is, en geeft aan dat er toch wel wat uit te halen valt.

Vind het us ook heel erg belangrijk hoe ze daar mee omgaan. Je hebt niks aan lessen bij een dure bekende vogel als die je paard op voorhand al afschrijft vanuit zijn eigen eisen aan een paard...

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:00

listiglistje schreef:
Zie in je profiel dat het om een 6 jarige gaat die je al 2 jaar hebt, wat start je ermee?
En waarom heeft je paard dan in training bij haar gestaan?

Voor een goede degelijke basis zitten er toch genoeg in deze regio....
Pas als je M/Z rijdt met ambities voor hoger, zou ik het hogerop zoeken (meestal ook veel verder weg en een stuk duurder)

Mijn paard heeft daar gestaan op pensionstalling en ik kreeg les van haar.
En Ik start van de zomer L2.

MyWishMax: Ik ken hem niet. Mijn paard is zeker goed, komt ook van gp ruiter Hans v Bedaf af.