Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Toch vond ik het idee van geen teugels vast hebben moeilijk. Een paard is een dier en stél dat hij er vandoor zou gaan, kon ik zelf niets doen om hem in te houden.

soof_87 schreef:De instructeur zei dat hij niets aan te merken had over mijn zit of andere rijtechnische dingen, maar dat mijn 'angst' het enige is dat mij belemmerd. Hij wilt volgende week nog een stapje verder gaan, op hetzelfde paard (ik denk dus galop).
Het was een confrontatie die verder gaat dan alleen paardrijden, want ik weet ook wel dat ik in meerdere aspecten van mijn leven zou moeten leren loslaten.
En het klopt ook dat het wel effect heeft gehad, want ik voel me nu zekerder dan gisteren, al twijfel ik gewoon of het wel echt veilig is. Hebben jullie wel eens eerder gehoord van deze lestechniek, of is het echt ongebruikelijk? De instructeur vertelde dat als hij politieagenten te paard les geeft, zij in de eerste maanden op deze manier moeten rijden. Er gaat er één voorop, wel met teugels etc, maar de groep er achter krijgt géén teugels of beugels. Zodat ze echt een goede, stevige zit onwikkelen. Maar ja, ik ben geen politie te paard. Ik neem liever zo min mogelijk risico's... soof_87 schreef:Hoe gevaarlijk is paardrijden nou eigenlijk? Zou ik misschien toch voorzichtiger moeten zijn dan mensen die geen ongeluk hebben gehad?
nogmaals bedankt, ik houd jullie woorden in gedachte! Lalidan schreef:Als je het met jezelf eens kan worden, zou ik je zeer zeker aan willen raden hier te blijven rijden. Sterker nog, ik zou wel willen weten waar je rijd. Want zó wil ik ook wel weer op les!