Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marise83 schreef:Daarom denk ik, dat ze misschien wel last heeft van haar rug. Er komt toch gewicht aan 1 kant van de rug, zeker als je zelf al wat zwaarder bent, dan belast dat toch extra (bedoel dat niet rot hoor!) Je kan zelf eens langs de spieren voelen of ze reageert? Zeker die langs de ruggengraat, als ze daarop reageert, dan heeft ze toch wel last van dr rug..
, ik heb een hoger krukje geprobeerd en daar heeft ze verder geen problemen mee (: alleen dat ze even wat opzij gaat maar zo belast ik haar veel minder en dan denk ik dat het vanzelf wel weer goed gaat. (ik heb namelijk een pony gehad met een zere rug, dus ik weet hoe het is zeg maar)
marise83 schreef:Ja, maar volgens mij deed het haar geen pijn hoor. Het probleem kwam namelijk pas toen ik nieuwe laarzen kreeg en ik nauwelijks er meer op kon komen :} maar ik ga nu gewoon met een hoger krukje, ook al schaam ik me dood op concours en bij les.Oke, maar het duurt even voor ze door heeft dat het nieuwe zadel geen pijn meer doet.. Ze zal denk ik wel weer blijven staan, als dat kwartje gevallen is
Mensen lekker laten denken, jij denkt aan je paard dat is veel belangrijker
Maren_Prins schreef:Oké, ja ik zie het eigenlijk niet zo heel veel. Maar mijn zelfvertrouwen stijgt haha
ik ben er echt wel voor, aangezien ik zelf ook iets aan de zware kant ben en daardoor met het opstappen toch iets minder lichtvoetig. ik doe het af en toe wel zonder krukje, maar dat is meer om mijn eigen lenigheid iets te testen :p ReadTheRulez schreef:Maren_Prins schreef:Oké, ja ik zie het eigenlijk niet zo heel veel. Maar mijn zelfvertrouwen stijgt haha
het maakt het opstappen zowiezo een stuk makkelijker en het is ook nog beter voor je paard. denk dat dat de keus al veel makkelijker maaktik ben er echt wel voor, aangezien ik zelf ook iets aan de zware kant ben en daardoor met het opstappen toch iets minder lichtvoetig. ik doe het af en toe wel zonder krukje, maar dat is meer om mijn eigen lenigheid iets te testen :p
fuego3 schreef:hoera voor het krukje je bent echt niet de enige hoor , ik ken op de manege ook meerdere mensen.
ik denk als het echt alleen aan het opsteigen ligt , en jij nu alleen nog maar een krukje gebruikt , je problemen vanzelf op lossen.
en idd mensen laten denken wat ze willen , en doe wat jij wilt doen , en voel je niet onzeker ( is nergen voor nodig)
ps , gorredijk ? ging ik altijd op ponykamp
fuego3 schreef:Maren_Prins hoe heet de manege ook al weer ? is dat geen van dijk of zoiets ?
wel een leuke manege volgensmij , waterbak ed aanwezig , en een mooi bos er achter waar je wat kunt crossen ...
te gek joh
) Het is manege dekema. 
Roomz schreef:Ja dat doe deed ik ook, maar mijn probleem is dan dat ik er niet verder op kom. Ik hang aan het zadel ipv dat ik er op spring zeg maar. Dus zo hang ik met mijn hele gewicht aan een kant van mijn paard wat hij niet erg fijn vind. Eerst doe ik gewoon met met een krukje om haar te ontlasten en haar vertrouwen te krijgen en later kan ik idd wel weer met beugelriem proberenHet is hier geloof ik nog niet genoemd. Maar ik doe de kant waar ik moet opstappen de beugelriem heel lang zodat ik daar makkelijk in kom, en de andere gewoon op normale lengte. Het opstappen gaat dan wel goed bij mij
Maren_Prins schreef:Nog even ter verduidelijking; mijn vorige zadel was niet te klein en paste prima. Voor mij was hij wel iets te klein ik paste er zelf niet echt meer op. Als mijn paard iets breder was geweest had het idd niet gepast, maar nu wel en het ligt nu op mijn andere paard
Iedereen bedankt voor de reacties enzo!