rubberen rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Sarah

rubberen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 00:11

hallo,
ik heb van die rijschoenen met mini-chaps over.
maar telkens als ik op mijn paard zit doet het vreselijk veel pijn aan mijn enkels.
van mijn ouders mag ik geen zo'n dure lederen laarzen kopen,
en ze heeft gisteren rubberen rijlaarzen gezien van 34 euro 90.
er zit vanbinnen stof in dus is het vanbinnen anders dan gewone rubberen laarzen.
maar is dit niet wat de hard om mee te rijden?
want ikzelf denk dat lederen laarzen veel soepeler zijn dan rubberen.

Steeph33

Re: rubberen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:35

Leren laarzen zitten bij het begin ook voor geen meter, rubberen laarzen zijn echtw el te doen!:)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 00:54

rubber is zachter als leer :j

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 01:25

Ik gebruik zowat dagelijks rubberen rijlaarzen.
Voordeel is dat je er ook niet zo zuinig op hoeft te zijn en ze makkelijk schoon te maken zijn; daardoor kan ik ze ook aanhouden bij de klusjes in en om stal. Longeren in een blubberige paddock is ook geen probleem.

Ik snap je klachten wel over jodphurs in combinatie met mini-chaps, omdat ik deze zelf ook een poos heb gehad. Ik denk inderdaad dat een laars in jouw geval meer comfortabel kan zitten.
Let wel op de stevigheid van de (stoffen) voering, als je voor een gevoerde rubberen rijlaars gaat; hoewel dat natuurlijk ook afhangt van hoe intensief je ze gaat gebruiken. Bij mijn vorige paar laarzen was de voering al gauw kapot, namelijk (bij intensief gebruik). Ik heb nu een paar van Harry Hall waarbij de voering er om te beginnen al een stuk beter/steviger uitziet dan bij mijn vorige paar...

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:07

ik vindt dus dat rubberen laarzen echt van geen kant zitten :(
Je voet zit nooit stabiel en als je dunne beentjes hebt zwaberen je bene in de laarzen en als je al een bredere kuit hebt geraak je er niet in enz...
Chaps en de botjes zijn in het begin wat wennen maat zitten wel beter...
en aan zwakke enkels nja ik denk eerlijk gezegt dat rubberen laarzen hier iets aan zullen veranderen ( erg onstabiel)
Ik heb al alles gehad en bij chaps deden de enkels toch veel minder pijn dan bij de rubberen en lederen laarzen ( en ook nja mijn lederen waren te groot )

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:09

rubberen laarzen kan ook best, misschien moet je bij de van haren kijken? kan me herinneren dat ze ze daar goedkoop hadden..

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:31

Rubberen laarzen vind ik zelf heel fijn zitten, ik heb er nooit problemen mee gehad ofzo

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:34

Ik heb een hele tijd rubbers laarzen gehad (nu leer) met rode stof aan de binnenkant. Die zaten prima hoor :j

_Sarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 21:21

mohica schreef:
ik vindt dus dat rubberen laarzen echt van geen kant zitten :(
Je voet zit nooit stabiel en als je dunne beentjes hebt zwaberen je bene in de laarzen en als je al een bredere kuit hebt geraak je er niet in enz...
Chaps en de botjes zijn in het begin wat wennen maat zitten wel beter...
en aan zwakke enkels nja ik denk eerlijk gezegt dat rubberen laarzen hier iets aan zullen veranderen ( erg onstabiel)
Ik heb al alles gehad en bij chaps deden de enkels toch veel minder pijn dan bij de rubberen en lederen laarzen ( en ook nja mijn lederen waren te groot )

ik ben zo'n rubberen botten gaan kopen
en ik kon er mooi in, het sluit mooi aan aan mijn kuit, dus ik hoop dat het veel beter zal zijn dan mijn chaps :)

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:13

Ik heb ook jaren lang op rubberen rijlaarsjes gelopen en het zat prima!
Je hebt ze in verschillende uitvoeringen en kosten helemaal niet zoveel.

Eigen ervaring is wel, nu ik langer dan een jaartje mijn Ariat´s draag wil ik niets anders meer. Moest noodgedwongen een aantal weken terug op mijn rubberen laarzen..En dat was toch wel vreemd en het zat heel ongemakkelijk. Kwestie van gewenning.. :j

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:22

Met rubberen laarzen is niks mis, maar leer zit lekkerder, dus je wilt niet snel meer terug als je eenmaal leren hebt!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:26

rubberen laarzen kunnen prima! Het is alleen wel per persoon verschillende hoe je ze vind zitten.
ik vind het 10 keer niks en zou eerder voor ruberen jophurs gaan.

maar dat is ieder voor zich.

paardenfan21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:27

ik gebruik altijd rubberen rijlaarzen die zijn veel fijner :j maar niet altijd het glijt alijd ergens tussen door dat is niet fijn -O-

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:10

rubberen rijlaarzen zijn JUIST veel soepeler als je ze vergelijkt met de leren rijlaarzen. Maar de leren zijn weer veel mooier. In het begin zitten de leren echt vreselijk, zo stug en niet ingezakt.

maartjehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:36

Het ligt erhelemaal aan wat je zelf fijner vindt.
Maar loop je veel in de modder of worden je laarzen vies? dan vindt ik rubberen beter, die kun je afspoelen. ALs je dan leren hebt vindt ik zonde.

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:06

Ik zou alleen voor leren laarzen gaan, als je ook wedstrijden gaat rijden. Deze laarzen zijn erg prijzig en zonde om als 'stalschoenen' te gebruiken. Rubberen laarzen zijn prima om mee te rijden, weinig onderhoud, makkelijk schoon te maken en niet te duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:08

Rubber vind ik echt vreselijk bagger rijden.... Ik heb nu net kunstlederen jodphurs en chaps gekocht en die rijden heerlijk, hiervoor had ik kunstlederen laarzen. Voor 70,- heb je die al, en ze zitten echt 10x beter dan rubber. Rubber is gewoon heel erg stug, en gaat drukken op je voeten..

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:15

ik heb rubberen rijlaarzen van de Decathlon, E34.95 en ze rijden prima....

28052008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:17

ik heb ook rubberen van Aigle (dressage), zitten prima en voor de winter lekker thermoboots.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:03

Heb ook zulke laarzen met (rode) binnenkant gehad! Ging prima! Helaas kreeg ik daar juist pijn in mijn enkels van maar dat lag niet aan dat het rubberen rijlaarzen waren!

Gerlindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:38

ik heb ook rubberen laarzen, en dat zit prima!

Deianeira87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:16

Ik heb zelf lederen laarzen, wil nooit meer anders. Rubberen laarzen bieden mij geen steun, waardoor ik mijn paard steeds opfokte met wiebelende enkels, en onder rubberen laarzen zitten nooit goede zolen, dus slecht voor je voeten

sappy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:49

Van rubberen laarzen krijg je sneller zweetvoeten

ladylis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:43

Rubber is te doen, als je nog niets gewent bent qua laars. Als je al anders bent gewent, dan is het, vind ik, heel onprettig.Ook krijg je sneller zweetvoeten dan in leer, en is het natuurlijk van mindere kwaliteit.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:50

ik zag net voorbij komen dat rubberen rijlaarzen soepeler zijn dan leren??
daar ben ik niet helemaal mee eens eerlijk gezegd.
inlopen van leren laarzen gaat niet altijd even makkelijk omdat ze nog moeten vormen naar je voet, maar dat is net zo goed bij rubberen. alleen minder omdat ze los om je been/voet zitten. maar als je eenmaal leren laarzen ingelopen hebt zitten ze als pantoffels!
dit is het enige wat is nog bij Ladylis wil aanvullen!

edit: het is natuurlijk ook maar net wat je budget is en hoe zuinig je er op bent.