Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carola schreef:
Als je voor een wp afhankelijk bent voor dat laatste puntje, dan ben je niet goed bezig. Een "echte" wp vind ik het pas vanaf 160 of hoger, van 156 tot 160 was gewoon geluk.
*duikt weg voor heel bokt die nu over mij heen komt!*
organisator schreef:oke dan kan je bv zeggen winstpunt bij 160????
carola"]
Ik ben het met veel jury's eens. Ik vind dat een jury best mag korten op de verzorgingspunten als anders een combinatie een (onverdiende) wp krijgt.
Trouwens: als je overal 6jes haalt, heb je al een wp. Dus ik vind dat het verzorgingspunt best standaart op 6 mag komen te staan.
[/quote]
Dan had hij die 6-en niet moeten geven. Als een onderdeel een 6 waard is, en stel: alles is een 6 waard, dan is het toch een winstpunt. Dan is het toch vreemd dat de proef dan opeens niet winstpuntwaardig is???
Ik hou eigelijk meer van jury's die durven te punten. Slecht gereden onderdeel: een 3, netjes gereden onderdeel: een 7 Dan heb je ook iets aan je coupon.
Ik haat trouwens jury's die een punt veranderen in een lager punt, omdat je dan net niet op een winstpunt uitkomt. Dan had je een 6 voor je middendraf (b.v.), wordt het opeens een 5. En daar maar op oefenen thuis, terwijl het eigelijk 'goed' was. En dan ook geen commentaar op je coupon erop zetten, dat je denkt van: waar heb ik die 5 dan aan verdient.
En ik vind het echt banketstaaf om te korten op je verzorging. Dat staat los van je rijden, en daar heb (ik iig) echt mijn best op gedaan.
[quote="Anya"]
Ook niet kunnen vind ik punten voor een schone schimmel wel op een 8 zetten omdat dat nu eenmaal veel werk is.
- had je maar geen schimmel moeten nemen
- zegt niets over de mate waarin niet schimmels moeilijk te toiletteren of schoon te houden zijn.
[/quote]
Ik vind het juist leuk om mijn schimmel wit te krijgen. Mijn schimmel is een hele schone. Die hoef je eigelijk niet te wassen voor de wedstrijd. Maar owe als ie gaat zweten, dan wordt ie helemaal zwart. En bovendien lijkt ie meer zilver als ie gewassen is.
Ik vind ook niet dat ze schimmels voor moeten trekken, maar ik vind gewoon dat je een combinatie moet punten voor wat ie waard is, op dat moment. Ziet een paard er echt netjes uit: een 8 Gewoon netjes: 7 Niets aan gedaan: 5
[quote="Ctal"]
Terwijl ik minstens 2 1/2 uur bezig ben, half uurtje vlechten, half uurtje benen en staart bij scheren, en hoeven schoonmaken invetten en alles, half uurtje poetsen en dan nog uurtje tuig poetsen, laarzen poetsen, sporen schoonmaken, alles.Dan zou ik iig wel een hoger cijfer willen als iemand die er duidelijk nog geen half uur mee bezig is geweest.
[/quote]
Ik ben meestal minstens 5 uur bezig met mijn paard :S
[quote="biepp schreef:zelfs mijn sporen poets ik!
Vonnie84"]
[quote="biepp schreef:zelfs mijn sporen poets ik!
Scum"]
[quote="carola schreef:Trouwens: als je overal 6jes haalt, heb je al een wp. Dus ik vind dat het verzorgingspunt best standaart op 6 mag komen te staan.
carola schreef:Ja, inderdaad. Maar krijg je dan niet combinaties die totaal verwildert de ring in komen?