Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Splash_ schreef:Kleinvosje, dat is waar... maar dat gaat allemaal net iets "vriendelijker" dan bij de Rendac. Beentjes vast gebonden, op zo'n mat gerold en dan de trailer ingetrokken. Het is gewoon een gevoelskwestie, ik heb gewoon geen goed gevoel bij de Rendac. En een paar weken geleden werd dat wel weer bevestigd toen het paard van een stalgenoot opgehaald werd, de container van de Rendac zat best vol, dus de benen staken er nog boven uit, met de grijper en handmatig moesten die naar beneden gehouden worden totdat de klep dicht kon. Mensen die daar wel voor kiezen, geen probleem, maar ik liever niet als ik de keuze heb.
Mijn vorige paard is trouwens in de kliniek overleden, en die heb ik daar wel laten ophalen door de Rendac, met de rest mee.
unamie schreef:Persoonlijk zou ik depressief worden van een huis vol urnen van overleden huisdieren
(geen grap overigens)Citaat:Sinds 1934 zet Rendac zich in om dierlijk restmateriaal op een betrouwbare manier onschadelijk te maken. In deze periode zijn Rendac's activiteiten diepgeworteld geraakt in de agrarische branche en vleesverwerkende industrie. De meer dan 75 jaar ervaring heeft geresulteerd in een dienstverlening die maximale zekerheid biedt voor alle voorkomende groepen aanbieders en afnemers.
De belangrijkste eigenschappen voor de dienstverlening, zoals tariefbepaling, het verwerkingsproces en toegestane toepassing van de eindproducten worden gewaarborgd door landelijke en/of internationale wetgeving. Binnen dat kader zorgt Rendac voor een doeltreffende dienstverlening.
Rendac haalt kadavers en slacht-bijproducten op die uit ethisch/maatschappelijke overwegingen of uit oogpunt van volksgezondheid op voorgeschreven wijze onschadelijk gemaakt moeten worden en vervolgens worden vernietigd.
Het verwerkingsproces bij Rendac is erop ingericht om op een veilige, hygiënische en betrouwbare manier het materiaal onschadelijk te maken. Hierbij staan emissiebeperkende maatregelen en procesbeheersing centraal. Dit streven blijkt onder meer uit het bezit van het ISO 9001, ISO 14001, het HACCP-certificaat en een labcode certificering (GMP B10)
Duurzame energie