kosten startgeld verschuldigd????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anonymous1

kosten startgeld verschuldigd????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 14:54

Hallo,

even een vraagje: ik heb mij ongeveer 5 maanden geleden opgegeven voor een wedstrijd via de mail. Ik heb toendertijd een tijdje gewacht of ik een bevestiging kreeg, maar heb die nooit gekregen. Dus heb ook nooit mijn coupons opgestuurd omdat ik geen reactie terug had gekregen. Dus eigenlijk heb ik het daar toen bij laten zitten. Ik kon ook geen enkele startlijst meer vinden.

Toen kreeg ik een aantal weken geleden een enveloppe opgestuurd van mijn vereniging waar ik voor start, dat ik startgeld verschuldigd was omdat ik niet was opkomen dagen. Bij onze vereniging regelen we altijd de wedstrijden zelf, dus de vereniging vond het raar dat zij die enveloppe kregen. Ik begreep dat wel omdat ze verder geen enkele gegevens van mijn hadden omdat ik geen startcoupon o.i.d. opgestuurd had.

Ben ik nu het startgeld verschuldigd?

Vind het een beetje raar. Ze hadden me toendertijd toch een bevestigingsmailtje kunnen sturen??? Meestal krijg ik altijd een bevestigingsmailtje met daarin de vraag om de coupons op te sturen. En mocht de vereniging geen coupons hebben gekregen o.i.d. dan krijg je altijd een mailtje van: waar zijn je coupons, na ja je kent het wel. Ik heb nooit wat van kun gehoord. Dus ben ik het geld verschuldigd als hun mij nooit een bevestiging hebben gestuurd???

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:00

ik krijg bijna nooit een bevestiging :n behalve via inschrijfsysteem.nl

Maar je hebt je wel opgegeven....en dus niet op komen dagen.
Secretariaat is niet verantwoordelijk, voor hetzelfde geld lever je je coupons in op de dag van de wedstrijd zelf (dat zie ik hier regelmatig)
Waarschijnlijk heb je ook op de startlijst gestaan, ik check dat altijd en ad daarvan had je jezelf af kunnen melden.

kleinvosje

Re: kosten startgeld verschuldigd????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:04

Ja, e bent startgeld verschuldigd. Zeker bij grote concoursen is het voor het secretariaat echt geen doen om ieder mailtje met aanmelding een bevestiging te beantwoorden. Opgeven is starten of betalen, tenzij je voor de sluitingsdatum weer afmeldt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:05

Ik krijg ook altijd bevestiging, maar daar vraag ik ook specifiek om in mijn mailtje. Als ik dat niks hoor sta ik dus niet ingeschreven.

En liefst schrijf ik mij in via inschrijfsysteem of digitaal inschrijven via wedstrijdplatform. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:06

Zooist schreef:
En liefst schrijf ik mij in via inschrijfsysteem of digitaal inschrijven via wedstrijdplatform. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Maar lang niet elke vereniging werkt met inschrijfsysteem of digitaal inschrijven via wedstrijdplatform.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:08

Nee? Ik heb werkelijk nog geen wedstrijd ingeschreven voor komende zomer waarbij ik zelf iets moest regelen. Heb er 2 via knhsinschrijfsysteem, 5 via wedstrijdplatform, 1 via inschrijfsysteem en 1 via eigen programma op de site. Dan werkt het hier in de regio dus prima :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:10

Hier in de buurt weet ik er 2 die via wedstrijdplatform digitaal inschrijven, verder allemaal helemaal niet. Allee inschrijven dmv coupons opsturen, of na bevestiging van de mail.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:12

Maar is het dan niet zo dat als ze geen coupons hebben, dat je dan niet ingeschreven staat? Dan kan je wel leuke geintjes gaan uithalen. :+

Neem een willekeurig emailadres en ga gewoon allerlei mensen inschijven..... }:)

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 15:12

Ik heb geen startlijst kunnen vinden toen, heb later wel terug gezocht naar een uitslag en die was er wel, daar stond ik dus ook tussen. Na ja, dan wordt het betalen. Hier in de regio krijg je eigenlijk altijd een bevestiging, ik heb dit nog nooit meegemaakt en start toch al heel wat jaartjes!!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 15:14

Zooist schreef:
Maar is het dan niet zo dat als ze geen coupons hebben, dat je dan niet ingeschreven staat? Dan kan je wel leuke geintjes gaan uithalen. :+

Neem een willekeurig emailadres en ga gewoon allerlei mensen inschijven..... }:)

Inderdaad!! Ik vind het niet meer dan netjes om even bevestiging te sturen met daarin adres voor opsturen coupons etc.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:16

anonymous1 schreef:
Zooist schreef:

Inderdaad!! Ik vind het niet meer dan netjes om even bevestiging te sturen met daarin adres voor opsturen coupons etc.

dat is leuk, maar hier in de regio zijn vaak 20 tot 30 ringen met gemiddeld 35 starts...ga er maar aan beginnen als secretariaat zijnde :+

Zooist

Maar dan nog.... dan kan het nog steeds buiten je om.... :n

Nee, ik schrijf me alleen in via coupons en anders niet....

Zooist

Als ze al die losse mailtjes moeten lezen kunnen ze er ook een automatische beantwoorder op gooien :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:18

Als je na bevestiging coupons op moet sturen en je doet dat niet, dan is de inschrijving mislukt, wordt hier ook vaak gedaan!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:18

kleinvosje schreef:
Als je na bevestiging coupons op moet sturen en je doet dat niet, dan is de inschrijving mislukt, wordt hier ook vaak gedaan!

Ja precies... want zonder coupons ben je toch niet ingeschreven?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:19

Nee!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:20

Dus dan is TS niet ingeschreven geweest. Ze heeft mailtje gestuurd, geen reactie gehad dus geen coupons verstuurd dus niet ingeschreven..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:22

Nee, dat ligt aan het beleid van de vereniging. Als ze duidelijk neerzetten dat de inschrijving pas verwerkt is na opsturen van de coupons, is het zo ja, maar als ze dat niet vermelden, word je zo op de startlijst geplaatst.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:24

Zo gaat het bij ons, zonder coupons ben je officieel niet ingeschreven en dus ook geen startgeld verschuldigd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:34

Bij ons meld je je aan via een mail. Waarna ik bevestig en binnen 10 dagen de coupons wens te ontvangen.
Geen coupons betekent bij ons dat je niet op de startlijst komt! Ik zet namelijk geen mensen meer op de startlijst zonder coupons omdat we dan geen poot hebben om op te staan!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:54

listiglistje schreef:
anonymous1 schreef:

dat is leuk, maar hier in de regio zijn vaak 20 tot 30 ringen met gemiddeld 35 starts...ga er maar aan beginnen als secretariaat zijnde :+

Dat is hier ook wel hoor. Maar als ik een mail stuur met de vraag of ik me in kan schrijven (een vraag dus, waar je graag antwoord op wilt), dan krijg ik altijd reactie en vervolgens stuur ik mijn coupons op. Als ik geen reactie krijg, ga ik nog een keer mailen en anders ben ik gewoon niet ingeschreven. En dan ga ik het ook niet betalen. Heb het nog nooit meegemaakt dat ze je dan wel lieten betalen hoor.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:03

normaal schrijf je, je in door je coupons op te sturen,
en krijg je meestal geen bevestiging maar moet je gewoon de startlijst in de gaten houden.
de wedstrijden staan op www.wedstrijdplatform.nl en de startlijsten ook

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:44

Ik zou gewoon even de betreffende vereniging benaderen en jou verhaal uitleggen. Waarom jij toen niet op concours bent gegaan en dat dit niet jou bedoeling is geweest. Wie weet tonen ze begrip en anders zit er niets anders op dan betalen.

Zelf schrijf ik ook vrijwel altijd in via de email. Daarin geef ik aan dat als ik een bevestigingsmail terug krijg ik de coupons opstuur! Misschien voor jou ook een idee om in het vervolg te doen. Dan kunnen er minder snel misverstanden over ontstaan :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:57

Ik stuur een mailtje, dan krijg ik een bevestiging.
Of ik schrijf digitaal in, dan krijg je geen bevestiging.
Of ik lever alles al in bij de wedstrijd daarvoor.

Ligt eraan bij welke vereniging het is.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:37

ponyparadijs schreef:
Ik zet namelijk geen mensen meer op de startlijst zonder coupons omdat we dan geen poot hebben om op te staan!

Betreffende vereniging heeft zonder coupons geen poot om op te staan, net wat je zegt, je bent pas ingeschreven als er coupons opgestuurd zijn. Ik zou niet betalen, volgens mij kun je dit als organiserende vereniging ook niet indienen bij de KNHS als jij niet gaat betalen omdat ze geen coupons van jou hebben.