.Ik heb gister een zadel verkocht MAAR NU :
Mevrouw kwam zadel ophalen ( zonder paard mee te nemen) maar MET een briefje met de maten erop in CM die het zouden moeten zijn volgens haar zadelmaker.
En een uitgeknipt OVERTROKKEN stukje opgemeten schoft van paard ..(had ook haar zadelmaker gedaan met behulp van "flexliniaal??"?
MAAR GOED, nu het verhaal..
Ze bekijkt het zadel en vond hem er super goed uitzien nergens beschadigt en nog mooi zwart etc..
Betreft een Stubben dressuur zadel..
Toen kwam het punt : PAST HIJ ??
Ik vertelde haar dat dat per paard verschild en dat je het moet passen wil je het zeker weten !
Ik had haar al wel duidelijk gemaakt dat MOCHT ze het zadel meenemen ik hem NIET retour nam..
Dat begreep ze ook wel..
Ze vertelde een volbloed te hebben 1,76 rank gebouwd.
Ze heeft nu een hulshebos maat breedt EN die past niet meer, vulling is gezakt en ligt nu OP schoft( lange doorlopende schoft)
Dus vandaar de opgemeten maten etc... ze zocht nu een MEDIUM boom met DIE maten..
Goed wij aan het meten gegaan,, en alles klopte PRECIES..zelf tekening van schoft paste erin..
MAAR ze twijfelde OF hij wel paste.
Ik zei :
BIJ TWIJFEL ,,NEEM HEM DAN NIET MEE !!!!! LAAT DAN HIER ANDERS ZIT JIJ STRAKS MET EEN NIET PASSEND ZADEL !!
Ja zegt ze dat is ook zo,, zonde van de centen. ik durf de gok niet te nemen dus laat hem hier..
Ze loopt naar de deur en zegt : IK NEEM HEM TOCH MEE,, ALS HIJ DAN NIET PAST IS DAT MIJN PROBLEEM EN VERKOOP IK HEM WEL WEER..
Oke zei ik ...
Dus ze wil mij het geld overhandigen en zegt weer : SORRY IK TWIJFEL NOGSTEEDS..
Dus ik zeg : LAAT HEM DAN HIER ALS JE TWIJFEL...
NEE zegt ze (na 10 minuten getwijfeld te hebben) ik neem hem mee ik waag de gok, alle maten hebben we nagemeten en het klopt dus ik neem hem mee.
GOED !!!!
Daar ging ze dan na ANDERHALF UUR hier te zijn geweest (( na 15minuten wilde ze al weg door twijfel),, anderhalf uur later ging ze pas weg !!
MAAR NU KOMT HET !!!!!
Ik kreeg vanmorgen deze mail :
het zadel past niet.
er kan nog geen vinger tussen als je erop rijd.
ik kom hem morgen terug brengen in dezelfde staat en verwacht mijn geld retour.
We hadden DUIDELIJK afgesproken dat het zadel NIET retour werd genomen EN ze zei zelf : dat ze dat begreep en hem dan zal verkopen als niet paste !!
Ik vind het dus zeer vervelend dat ik dan zn mailtje krijg en vroeg mij af WAT MOET IK NU DOEN ??

)