L2, wat vinden jullie het moeilijkste onderdeel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedewit

L2, wat vinden jullie het moeilijkste onderdeel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 17:55

hee bokkers!

Ik rij met me leasefries officiele wedstrijden.
Ik zit nu in het L1 met 8 winstpunten.
Volgende maand weer een wedstrijd dus dan hoop ik die 2 andere punten te halen, dus het duurt nog niet heel lang en dan zit ik in het L2!
Wat vinden jullie het moeilijkste onderdeel van de proeven in het L2? Het verschilt natuurlijk per proef, maar over het algemeen zitten er wel veel dezelfde dingen in.
De galop wordt voor mij denk ik het moeilijkste onderdeel, (dat is niet haar sterkste gang)
Ik denk dat ik maar een trainingsschema ga maken zo oefen ik alle onderdelen en hoef ik niet als ik naar haar toe ga te bedenken met welke onderdelen ik aan de slag zal gaan.
Hebben jullie ook een trainingsschema gemaakt voordat jullie voor het eerst in het L2 gingen starten?
Ik ga er vanuit dat ik eerst ong. 2 maanden ga trainen, kan korter of langer , en dan bekijk of wij er klaar voor zijn om in het L2 te starten. Ik heb gelukkig ook les, en daar heb ik ook een hoop aan voor me wedstrijden :D.

groetjes en plaats gerust een reactie!! :j

Urielle

Re: L2, wat vinden jullie het moeilijkste onderdeel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:02

Middengalop op de volte (mn het terugkomen, het einde van de lange zijde werkte altijd wel lekker remmend maar daar heb je niks aan op een volte :+ ) en de middendraf (nog steeds versnellen *zucht*).

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 18:05

Urielle schreef:
Middengalop op de volte (mn het terugkomen, het einde van de lange zijde werkte altijd wel lekker remmend maar daar heb je niks aan op een volte :+ ) en de middendraf (nog steeds versnellen *zucht*).

Ja, ik zat de proeven net even door te lezen en toen zag ik het ook c-x-c middengalop. lijkt me ook erg moeilijk. Ja, middendraf is natuurlijk ook moeilijk omdat ze groter moeten gaan lopen in plaats van sneller. Gelukkig heeft deze fries een erg fijne draf en is hier in ook makkelijk te schakelen. maar dat is bij elk paard natuurlijk anders.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:11

Is ook mijn eigen probleem hoor, want het is mijn sterkste onderdeel zelf niet :o

De ene verruimt wel duidelijk maar versnelt er ook bij en wordt duwerig in de aanleuning.
De andere houdt zijn takt maar reageert wel eens gepikeerd (verzet of galop) als je er meer uit wilt rijden en hij wordt nog strak in de rug als ik het front erop hou.

En tja, in het L1 kwam ik ermee weg, toen nog zessen en zevens, in het L2 niet meer :o
Nog hard oefenen dus!

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:15

In galop wenden, bijv: F-X-C wenden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:40

verschilt per paard, met mijn huidige zal het moeilijkste onderdeel achterwaarts zijn is het enige wat er nog niet in zit en de rest draait als een tierelier!

Trainingsschema's houd ik niet van en vind ik onzin, kijk per training waar ik tegen aan loop.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:43

Ik vind ook het wenden in de galop het moeilijkst.
Verder neem ik in mijn trainingen gewoon van alles mee en dan in de week voor de wedstrijd de dingen die we moeilijk vinden nog eens extra oefenen ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:48

Het is in het L2 niet zozeer en onderdeel wat moeilijker is. Met achterwaarts gaan op de goede manier hebben veel combinaties nog moeite.
Maar het is meer de manier van lopen wat het moeilijker maakt. Je paard mag al wat meer gesloten voorgereden worden dan in het L1.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:53

Met mijn pony vond ik de middendraf het moeilijkst, want dat kon ze gewoon niet, dus daar hadden we altijd al een 4. Ook het wijken leverde altijd een 4 op. En natuurlijk haar taktfoutjes, want dat had ze gewoon (ondanks dat ik de hele proef telde) Kortom het was gewoon een lastige pony :D. Maar door zo perfectionistisch te zijn, op de dingen die je wel goed kan kan je daar 8en en 9es halen en dat compenseerd dan weer.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:55

Urielle schreef:
Is ook mijn eigen probleem hoor, want het is mijn sterkste onderdeel zelf niet :o

De ene verruimt wel duidelijk maar versnelt er ook bij en wordt duwerig in de aanleuning.
De andere houdt zijn takt maar reageert wel eens gepikeerd (verzet of galop) als je er meer uit wilt rijden en hij wordt nog strak in de rug als ik het front erop hou.

En tja, in het L1 kwam ik ermee weg, toen nog zessen en zevens, in het L2 niet meer :o
Nog hard oefenen dus!

idd, ik ga zekre nog goed trainen!
Als ik denk dat we er klaar voor zijn vraag ik het nog een x aan me instructrice en als die zegt dat ik het wel een kans maak om punten te rijden ga ik starten in het L2 :)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:56

Scum schreef:
Het is in het L2 niet zozeer en onderdeel wat moeilijker is. Met achterwaarts gaan op de goede manier hebben veel combinaties nog moeite.
Maar het is meer de manier van lopen wat het moeilijker maakt. Je paard mag al wat meer gesloten voorgereden worden dan in het L1.

nee, okee, maar zoals achterwaarts, daar moet ik nog veel op trainen, want ze moeten achter natuurlijk zakken tijdens het achterwaarts en niet achter weid gaan lopen.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:57

Elise95 schreef:
Met mijn pony vond ik de middendraf het moeilijkst, want dat kon ze gewoon niet, dus daar hadden we altijd al een 4. Ook het wijken leverde altijd een 4 op. En natuurlijk haar taktfoutjes, want dat had ze gewoon (ondanks dat ik de hele proef telde) Kortom het was gewoon een lastige pony :D. Maar door zo perfectionistisch te zijn, op de dingen die je wel goed kan kan je daar 8en en 9es halen en dat compenseerd dan weer.

Ja, idd dan compenseerd het weer, dat is wel handig.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:58

sanneXjessy schreef:

Ja, dat wordt ook nog iets moeilijks voor mij! ze moeten natuurlijk niet overspringen en ze moet gecontroleerder gaan galoperen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:08

het achterwaarts en het wijken zal het moeilijkste zijn. ik ben van plan begin mei L2 te starten, nu eerst nog 3 wedstrijden in de L1. wijken vind ze nogsteeds supermoeilijk (dat is altijd een 4 :+ ) en achterwaarts zit er nog bijna helemaal niet in maar daar gaan we hard op oefenen en dan komt dat vast ook wel goed...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:15

Het moeilijkste? Wat de jury wil zien. De één ziet nog graag de hals meer op lengte en veel rust zeg maar, de ander ziet liever al wat meer oprichting, ziet liever een wat meer voorwaarts gereden proef.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:51

aslo schreef:
Het moeilijkste? Wat de jury wil zien. De één ziet nog graag de hals meer op lengte en veel rust zeg maar, de ander ziet liever al wat meer oprichting, ziet liever een wat meer voorwaarts gereden proef.

Dat is ook een waar woord, de beoordelingen verschillen heel erg in het L2 vind ik.
Heb op hetzelfde concours ook al eens 194 en 168 gereden, met twee proeven die nou niet zooooo gigantisch verschilden. (imo lag de waarheid in het midden, zo rond het wp)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:03

sanneXjessy schreef:

Ga hier in mee, maar einde van de rit heb ik het goed onder de knie gekregen ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:56

dat stukje contra die ik hierboven ook genoemd zie staan. dra-ma!!!
mijn paard kan er echt niets mee, en komt standaard tegen de hand bij de overgang.
daarom rij ik bv tussen januari en maart nooit mee in de L2, want dan komen deze oefeningen aan bod :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:58

Lowara schreef:
mijn paard kan er echt niets mee, en komt standaard tegen de hand bij de overgang.
daarom rij ik bv tussen januari en maart nooit mee in de L2, want dan komen deze oefeningen aan bod :+

Heerlijke oefening juist, vind ik :j Kun je echt leuk op scoren ook! En mooie voorbereiding voor de M1.

Zelf struikel ik elke keer in de L2 weer over het wijken. Bij vorig paard en nu weer. Tegen de tijd dat we de klasse uit mogen krijgen we het onder de knie. Maar kan niet wachten tot ik overkan naar de M1 met Myrthe. Nog even wachten tot het 1 april.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:06

Halthouden :+ ik heb een hete fik en hij wil graag zien wat er om zich heen gebeurd...de rest is echt appeltje eitje en ook goed bevestigd :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:07

Lowara schreef:

Dat is dan weer een stukje wat ik graag doe, de contra. Beide paarden zijn er ook handig in, een galoppeert zelfs netter in de contra dan in de gewone galop, in de contra blijft hij nog net wat meer gesloten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:24

ja? pfff ooh geef mij maar 20 meter wijken, achterwaarts en al dat soort tierelantijntjes aan oefeningen.
die lukken ons wel.
maar de galop? dat nekt ons in de klasses :n
een volte lukt nog..maar rechtdoor of alternatieve bochten, we flikkeren nog net niet om :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:40

Ik vind de galop ook moeilijk met mijn ene paard hoor, maar dan idd gewoon rechttoe rechtaan is moeilijk. Hoe meer oefeningen in de galop, hoe makkelijker te rijden. Dus graag veel voltes 10 meter, contragalop, en noem maar op, zolang het maar NIET rechtdoor of op de grote volte is, dan wil ie niet meer sluiten :+
De andere sluit juist weer wat te veel, ben veel bezig geweest met verzamelen en weer wegrijden en de laatste wedstrijden kreeg ik hem maar niet terug naar draf omdat ie bij de overgang voor draf bijna op de plaats bleef galopperen ipv de overgang te maken. Geen idee hoe ik hem weer in draf moest krijgen hahaha.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:00

met de galop heb ik juist echt geen problemen met mijn 4,5 jarige. Kan al super verzameld galopperen verruimen en weer terug komen, ook de contra doet hij heel goed.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:44

Als jurylid zie ik nog de meeste ruiters (/combinaties) de mist in gaan bij het wijken en het achterwaarts. Vooral het wijken is vaak echt beroerd.
Ik kan me voorstellen dat die contra een lastig lijntje voor velen is, maar echte lage punten hoef ik daar vaak niet voor te geven. Wel moet ik altijd erg lachen om de middengalop op de lange zijde en daarna die korte diagonaal in contra (en dan voor B of E in draf). De meeste paarden zijn na die middengalop nog lang niet terug en racen dan de hoek door die korte diagonaal op :D Met zo'n ruiter erop die zit van: Hooooooo..!!!! :+ Is best een komisch gezicht soms.