Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Meer oefenen is nu geen optie: ze staat bij mijn ouders en ze komt alleen in handen als ik thuis ben. Ik zou haar vanaf volgend jaar wel bij mij in de buurt kunnen zetten, maar ik vraag me af of dat beter is dan dat ze nog 2 jaar bij haar leeftijdsgenoot en bij de andere paarden staat.
Behalve dan door rustig te blijven en er een halve dag voor uit te trekken. minikatje schreef:ik denk dat ze steigert als er teveel druk komt.
vooral omdat je aangeeft dat ze rustig kan blijven staan tijdens poetsen.
probeer eens te kijken wat haar rust geeft en hoe je deze druk kan laten afvloeien
Rustig blijven en volhouden. Maar hoe zal dat gaan met rijden? Straks draait het er op uit dat ze altijd haar zin krijgt, wat natuurlijk ook niet goed is.

Hinke schreef:@ Rienne: Misschien, maar dat ze zo doet geeft wel aan dat het in haar karakter zit: haar half zus (zelfde vader) waar ze mee op groeit is totaal anders! Terwijl we daar minder mee doen dan met mijn twenter. Ze is ook niet mensenschuw: ze komt gezellig bij je staan en ik kan zo haar halster om doen en ze loopt netjes mee. Maar zodra je iets doet waar ze het niet mee eens is, berg je dan maarMeer oefenen is nu geen optie: ze staat bij mijn ouders en ze komt alleen in handen als ik thuis ben. Ik zou haar vanaf volgend jaar wel bij mij in de buurt kunnen zetten, maar ik vraag me af of dat beter is dan dat ze nog 2 jaar bij haar leeftijdsgenoot en bij de andere paarden staat.
Ging jouw paard ook zo steigeren, recht omhoog zodra je iets wilde? Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat op moet lossenBehalve dan door rustig te blijven en er een halve dag voor uit te trekken.
minikatje schreef:heeft die van jou dat ook nodig?;)
heb je profiel bekeken, volgensmij vermaakt die zich wel
nee omdat het een twenter is en ze zei dat de halfzus liever was terwijl daar minder mee gedaan was.
misschien even gas terugnemen?

Je hoort idd wel vaker dat als ze onder het zadel komen ze makkelijker worden. Dus áls het beleren lukt, zullen we dat maar hopen:) Misschien maak ik de problemen ook wel erger dan ze zijn, omdat ze gewoon anders reageert dan al die andere veulens die mn ouders gehad hebben in al die jaren. aeolusnr1 schreef:Tja ik kan het paardje uiteraard niet zien van hier achter mijn pc, maar meestal zit het probleem in het vertrouwen, en daar volgt al dadelijk ook de dominantie verhouding , want vertrouwen kan er alleen maar komen als het paard jou ook als zijn leider gaat zien en accepteren.
Tweede probleem is bijna altijd onbegrip, het paardje begrijpt niet juist de vraag en gaat twijfelen en zoeken, en het is dan aan de begeleider dit zoeken zo te begeleiden dat het paardje uiteindelijk tot de juiste oplossing komt, uiteraard voor elke medewerking belonen, dit moet je wel echt zien en dadelijk ook reageren. Actie is reactie, er moet samenwerking zijn.
derde mogelijke actie is het hoofd van het paardje regelmatig laag vragen, dit geeft zowiezo ontspanning.
Met de juiste begeleiding moet dit zeker ook goed kunnen komen hoor, tenzij er iets niet in orde is met de hersenen of iets anders fisiek niet in orde is.

Denk idd dat t best wel eens zo'n paardje zou kunnen zijn waar je doodgewoon engelengeduld bij nodig hebt. Probeer uit te vogelen waar en wanneer het mis gaat, misschien ontdek je een oorzaak