instructeurs licentie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tarron

instructeurs licentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 14:39

Wat vinden jullie hiervan:

Lees net in Paard&Sport over de licenties voor instructeurs.
Mijn eerste indruk is dit aleen weer extra geld gaat kosten.
Je moet je licentie namenlijk kopen voor € 20,- en aantonen dat je voldoende aan bijscholing doet.

Naar mijn mening is dit nergens voor nodig. Een goed of minder goede instructeur selecteerd zich vanzelf wel.
Slechte instructeurs houden vanzelf geen ruiters over.

Denk dat een licentie niet per defenitie aangeeft of je een goede instructeur bent.
Je kunt bijvoorbeeld wel ieder jaar braaf naar bijscholing, en verder geen praktijk ervaring hebben met lesgeven.

op www.knhs.nl opleidingen staat meer info.

Lielle

Re: instructeurs licentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:51

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:04

KNHS is een controlerend orgaan met een eigen opleiding. Ze hebben een hoge belangenverstengeling daarmee. Om die reden dat in nederland de meeste buitenlandse of andere instructeursdiploma's nog steeds niet erkend worden door de KNHS (en daarom trent niet door bv FNRS manege's). De KNHS houd daarmee niet alleen de kwaliteit op een door hen bepaald (mijn inziens te laag) niveau. Ze zorgt daarmee ook goed voor haar eigen portomonee.

Het is slimmer om te vragen of je instructeur verzekerd is en ervaring heeft. Daar heb je meer aan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:47

Met een licentiesysteem heb ik op zich geen problemen, maar dat ik voor een instructeurslicentie per 2 jaar € 20,- moet gaan betalen vind ik erg apart.
Eigenlijk is het gewoon een nieuwe melkkoe van de KNHS. :$ :$

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:53

Lijkt mij idd ook een nieuwe melkkoe.... }:0

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:59

Melkkoe idd.

Echter andere sportbonden werken al jaren zo, daar kom je echt niet als trainer-instructeur aan de bak, zonder licentie. En licentie houdt ook bijscholing in, kan de kwalitieit alleen maar ten goede komen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:46

Ik vind het een goed initiatief, alleen niet slim dat ze er geld voor willen zien. Je zou em automatisch moeten krijgen, en er wel geld voor kunnen vragen als je em na intrekken (om wat voor reden dan ook) weer terug wilt hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:51

wat ik niet snap is dat alles zo bommerdemom ingevoerd wordt als donderslag bij heledere hemel op begin maart melden dat het per april ingaat?! had dat niet al vorige herfst aangegeven kunnen worden dat je iig misschien dan de naar de dus nu soort van verplichte bijscholing had gekund? dus en geld vangen op de licenties en geld vangen voor de cursus dagen..ben wel benieuwd of er dan meer mogelijkheden komen want dan redden ze het niet met die 2 dagen..

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:53

Nee dan hebben ze idd meer nodig dan die 2 dagen. Afgelopen jaar kon ik niet dus dan krijg je ook gelijk geen uitnodiging meer...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:53

afwasborstel schreef:
Nee dan hebben ze idd meer nodig dan die 2 dagen. Afgelopen jaar kon ik niet dus dan krijg je ook gelijk geen uitnodiging meer...

Is dat zo? Heb je je wel afgemeld voor de bijscholing dan? Want daar wordt ook wat over gezegd in het artikel.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:58

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken. Ik vind het belachelijk dat we ook daar nog weer geld voor moeten betalen, alsof het cursusgeld al niet genoeg was. En om dan je licentie te behouden word je verplicht aanwezig te zijn bij verschillende bijeenkomsten waar je dan ook nog eens inschrijfgeld voor moet betalen. Ik zie het verband even niet meer.

Wel las ik iets over een instructeur eventing, ben benieuwd wat dit inhoudt :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:01

die viel mij ook meteen op :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:05

Misschien moeten ze eerst iets gaan doen aan de kwaliteit van de instructeursopleiding voor ze dit soort dingen gaan invoeren...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:07

Ik wordt al jaren niet meer uitgenodigd voor de bijscholing (gaat ook niet echt over mijn doelgroep al ging ik er altijd wel heen toen ik nog wel uitgenodigd werd), maar ga wel elk jaar trouw naar de bijscholing van de FNRS ... ?? Nou lekker weer zoiets. :+

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:11

knollentuin schreef:
wat ik niet snap is dat alles zo bommerdemom ingevoerd wordt als donderslag bij heledere hemel op begin maart melden dat het per april ingaat?! had dat niet al vorige herfst aangegeven kunnen worden dat je iig misschien dan de naar de dus nu soort van verplichte bijscholing had gekund? dus en geld vangen op de licenties en geld vangen voor de cursus dagen..ben wel benieuwd of er dan meer mogelijkheden komen want dan redden ze het niet met die 2 dagen..

ben ik helemaal met je eens, het was veel netter geweest om dit bij de uitnodiging voor de bijscholing al aan te geven.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:20

Dus nu moeten we als ik het goed begrijp het aanvraagformulier hi licenties.pdf invullen en opsturen?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:21

@afwasborstel: Naar wat ik begrijp wel, maar ik wacht er nog wel even mee :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:22

Ja, en een kopie van je diploma er ook nog bij.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:26

KarinvdM schreef:
Ja, en een kopie van je diploma er ook nog bij.

mmmm klinkt als zoekwerk :+ ga ik die binnenkort eerst maar eens even opzoeken :Y)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:29

Naar wat ik begreep moet je alleen een kopie van je diploma erbij doen wanneer je een diploma hebt van NHB Deurne ;)

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:29

Ik heb het even gelezen..

Ik heb een aantal jaar terug de eerste ORUN cursus gedaan met rijden, richting dressuur. De richting is er al niet meer, en volgens die documenten bestaat er alleen allround.

Voor het aanvragen van je licentie en je diploma is ouder dan 2 jaar moet je bij de laaste bijscholing zijn geweest voor het aanvragen van een licentie.Ik maar 1 keer een uitnodiging heb gehad voor de bijscholing en daarna nooit meer. Ben toevallig dit jaar wel naar het trainerseminar geweest, maar of dat meetelt..

En bij het verlengen van je licentie heb je 3 punten nodig, per bijscholing/cursus worden punten gegeven..

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:46

Iloonie schreef:

Ik heb een aantal jaar terug de eerste ORUN cursus gedaan met rijden, richting dressuur. De richting is er al niet meer, en volgens die documenten bestaat er alleen allround.

Voor het aanvragen van je licentie en je diploma is ouder dan 2 jaar moet je bij de laaste bijscholing zijn geweest voor het aanvragen van een licentie.Ik maar 1 keer een uitnodiging heb gehad voor de bijscholing en daarna nooit meer. Ben toevallig dit jaar wel naar het trainerseminar geweest, maar of dat meetelt..

En bij het verlengen van je licentie heb je 3 punten nodig, per bijscholing/cursus worden punten gegeven..

Ik dacht dat het aan mij lag, ik heb dezelfde cursus als jou gedaan.... en ik kon m ook niet vinden :n

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:50

jipje_niekje schreef:
Naar wat ik begreep moet je alleen een kopie van je diploma erbij doen wanneer je een diploma hebt van NHB Deurne ;)

Ja, je hebt gelijk, ik heb weer eens te snel gelezen. :D

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:54

afwasborstel schreef:
Iloonie schreef:

Ik dacht dat het aan mij lag, ik heb dezelfde cursus als jou gedaan.... en ik kon m ook niet vinden :n

Irritant he.. jij wel naar bijscholing geweest of is je diploma nog geen twee jaar oud.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:55

nu gaat het kaf van het koren gescheiden worden........