Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mika11 schreef:Dit heeft niks met (menselijke) opvoeding te maken.Heeft deze ruin geen goede opvoeding gehad in zijn jonge jaren? Zou het daardoor komen?
Of heeft iemand een verklaring waarom een paard zo doet?
KoudbloedKim schreef:Ik snap wel dat dit erg vervelend is, heb zelf een paard dat baas van de kudde is, (niet agressief, gewoon dominant) en het is geen fijn gezicht, maar als mens kun je zoiets niet veranderen.
KoudbloedKim schreef:Kim jaagt regelmatig paarden weg van een plek waar zij wil staan.
Er zijn af en toe wel mensen (of kinderen) die daar kwaad om worden, maar dat zijn vaak mensen die verder geen kennis hebben van paarden.
Aan het begin van deze week heeft Kim een Fjord opgejaagd waar een meisje mee liep (ze wilde net de paddock uit lopen) en als gevolg daarvan viel dat meisje en is er een ander paard op haar been gaan staan.
Ik heb dat niet zelf gezien (gelukkig!!), maar dat is gewoon geen fijn gezicht.
Nu zijn ze op onze manege niet boos, omdat het gewoon paardengedrag is, maar kan me voorstellen dat mensen met weinig kennis kwaad op Kim zouden zijn.

KoudbloedKim schreef:Kim zal nooit een persoon aanvallen..
Zij vond dat dit paard in de weg stond en heeft waarschijnlijk dat meisje niet eens gezien.