Waar parkeren N-H?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmagic85

Waar parkeren N-H?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:43

Hoi!

Wij willen graag een bos/duin/strandrit gaan maken als het weer wat warmer is :brr: , en nu is mijn vraag: waar kun je het beste parkeren?

Vond op internet een paar locaties:
Duinvermaak
Johanna's Hof
Hier kunnen we nog eventueel lekker een hapje eten.
Kun je hier behalve parkeren ook gewoon rustig je paard uitladen en zadelen? En hoe ver is het dan richting ruiterpad?

En zit er bij Bakkum niet ergens een restaurantje waar je je paard kunt stallen tijdens het eten?

En als ik nou bij Zandvoort/Bloemendaal een rit wil maken, waar kan ik dan het beste parkeren? Ik parkeer het liefste ergens waar ik eerst het bos/ de duinen in ga voordat ik op het strand uitkom :o .

Groet ken ik wel; daar kun je mooi parkeren bij het strand en zo de duinen in.

We gaan een boekje met routes aanschaffen en eventueel een PWN jaarkaart, zitten alleen met de parkeergelegenheden.

Alvast bedankt!

ILoveMyHorse

Re: Waar parkeren N-H?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:52

Bij Johanna's Hof kan je erg leuk eten en je paard stallen! Je hebt ook plaatsen om te eten waar je dan door een raampje in de stallen kan kijken en dan je paard kan zien staan :) *Aanrader*

Je hebt naast Johanna's Hof een grote parkeerplaats waar je makkelijk je trailer kan neerzetten en kan op/afzadelen enz. Dan moet je met je paard een 'heuvel' op en dan sta je al op het strand! Denk dat het ongeveer 10 minuten stappen is. Misschien iets langer maar het is echt makkelijk te doen. Je kan trouwens ook je trailer bij het strand parkeren!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog meer wil weten, tell me!

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 14:56

Kun je bij Johanna's Hof ook eerst het bos/de duinen in?

Meteen het strand op doe ik niet, want gegarandeerd dat ik er dan af lig.
Geen gemeen paard hoor, maar erg enthousiast :Y)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:57

duinvermaak niet doen hoor, de kans dat je daar terecht kunt is klein. Je kunt wel het grote parkeerterrein bij hargen pakken

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:01

En bij Poelenburgh? Mag je daar parkeren of is het eigen terrein?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:02

Paradox schreef:
Kun je bij Johanna's Hof ook eerst het bos/de duinen in?

Meteen het strand op doe ik niet, want gegarandeerd dat ik er dan af lig.
Geen gemeen paard hoor, maar erg enthousiast :Y)

Jahoor dat kan! Je hebt naast de parkeerplaats/Johanna's Hof gelijk een duinpad waar je heerlijk de duinen/het bos in kan. De paden en richtingen zijn trouwens erg mooi aangegeven daar in de buurt!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:03

Poelenburgh is particulier en wil beslist geen trailers van gasten op het erf!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:05

Bij Hargen is ook een mega groot parkeerterein waar je zo de duinen/bossen/en het strand op kan. Er is alleen geen eetgelegenheid...picknik?

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:11

@ ILoveMyHorse: Dank je wel! Zeker een aanrader dus!

@ Lusitana: Dan zal ik daar zeker niet parkeren! Maar ik begrijp 't wel. Hebben ze daar constant rare snuiters staan (zoals ik) _O-

@ HC Ranch: Bedankt! Gaan we zeker een keertje heen!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:13

Naast poelenburgh is er gewoon een parkeer terrein waar je je trailer neer kan zetten.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:15

Ja aan de wegkant toch? Ik dacht dat dat bij Poelenburgh hoorde, maar dat is dus algemeen terrein?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:17

Waar ga je dan de duinen in, want een deel van de ruiterpaden hoort bij Bergen en daar moet je een duinkaart voor hebben! Houd daar wel rekening mee!

girlyggirl

Lusitana schreef:
Poelenburgh is particulier en wil beslist geen trailers van gasten op het erf!

de 2 parkeerplaatsen die meteen naast t erf liggen zijn volgens mij niet van hun hoor ;) tenminste vroeger was dit van de gemeente dus daar zou je kunnen parkeren. ms even bellen?

edit: zie net dat iemand anders dit ook al zegt :o volgende x eerst verder lezen hihi
Laatst bijgewerkt door girlyggirl op 03-03-11 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Duinvermaak is zeker een afrader.

Als je redelijk op tijd bent is Johanna'shof wel een goede plek. Naast Poelenburh is ook goed te doen.

Zonder restaurant maar wel parkeerterrein aan de duinen is bij de Oldeborghweg in Egmond.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:24

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:24

Bedankt voor jullie reacties!

@ Lusitana: we gaan een boekje met ruiterroutes aanschaffen en eventueel een ruiterjaarkaart van de PWN. Anders dagkaart halen.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:27

@ Fransje23: Johanna's hof is nogal populair begrijp ik? Komen er ook veel mensen op doordeweekse dagen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:31

fransje23 schreef:
Duinvermaak is zeker een afrader.
.

Duinvermaak is geen afrader hoor :D Het parkeerterrein echter wel

(moest toch even mijn werkgever verdedigen :o )

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:33

poelenburgh zou ik ook niet doen, de kans dat je daar kunt staan is ook niet groot. Het is dat hier vlakbij rhino heerst anders had je wel bij mij op het erf kunnen parkeren.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:37

@ Caira: oei dan woon jij vast op een toplocatie! Heerst er Rhino? Misschien toch nog maar even thuisblijven dan...

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:50

Johanna's hof is door de weeks prima te doen (of het moet echt een stranddag zijn). Op zondag met mooi weer moet je echt vroeg zijn, en op tijd weer bij je trailer zijn anders parkeren ze je echt helemaal in!

Wij gaan bijna iedere week zondag ochtend daar rijden, maar toch al een paar keer gehad dat ik met 2 paarden stond en vriendlief de trailer los moest koppelen, bus er uit rijden, trailer er uit duwen, weer aan koppelen en paarden er weer in. Maar de ritten zijn geweldig, en als je goed op let kun je vossen, eekhoorns, paarden en koeien tegen komen.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 15:59

Bedankt voor de tip! Dan ga ik zondag maar niet. Maar binnenkort kan ik doordeweeks dus dan is het ideaal!

Balen zeg, dat ze je zo inparkeren :( . Stelletje Remy alleen op Wereld typjes dus.

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:02

Of het moet regenen, dan heb je alle ruimte! ;-) Vroeger hadden ze aparte plaatsen voor trailers en bussen deze zijn er helaas niet meer. Daarom zorgen wij er altijd dat we er om half 9 zijn op zondag en in de zomer nog vroeger.

tomkloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:10

mijn pony staat 10 minuten stappen/draven van johanna's hof je kunt vanaf daar gelijk het duin in richting heemskerk/strand aan de andere kant van de weg kun je ook het duin in dan ga je richting bakkum/castricum egmond of ook het strand maar dan met een andere route (wel een stuk langer door duin)

als ik langs johanna's hof rijd is er altijd wel plek en door de weeks gewoon rustig (als het geen super mooi weer is)

zeker een aanrader

ik weet niet of je al op de hoogte bent van het drijfzand bij Egmond? 2 paarden overleden daar door
ik weet niet of het nog gevaarlijk is om het strand te betreden daar..

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:45

Bij Bloemendaal aan Zee kun je parkeren bij Parnassia: grote parkeerplaats en restaurant, geen gelegenheid paarden te stallen, direct aan het strand.
Alternatief is parkeren in Bloemendaal / Overveen aan het begin van de Zeeweg (PWN-parkeerplaats 't Wed) en van daaruit via het duin naar het strand.