Na de regiokamp. gisteren was Lisse vandaag het toneel voor de Hippomania met o.a. de kür op muziek.
Aanvankelijk was het deelnemersaantal voor de kür niet zo groot (gisteren had men al een zware wedstrijddag achter de rug) maar dat is toch in de loop van de week aangevuld tot zo'n 13 starts, waaronder 2 starts van Tommy Visser en enkele anderen. In de uitslag zouden de Z1 en de Z2 samengevoegd worden.
Er werd begonnen met de Z1.
Tijdens het losrijden zag ik daar nogal wat kwaliteit rondlopen in de combinaties van Tommy Visser en Mike Balm.
Tommy zetten een hele mooie kür neer met een 5-jarige hengst. Sodemieters zeg wat een kanjer was dat. Zo gedragen, zo beheerst, zo'n gecontroleerde uitgestrekte, echt smullen! Behoudens wat kleine foutjes een hele mooie kür op muziek van Julio Iglesias.
Als laatste Z1 kür was Mike Balm aan de beurt en hij zou rijden op de kür die ik zo'n 2 jaar geleden voor hem had gemaakt voor een ander paard en waarmee hij toen Den Haag had gewonnen. Aangepast uiteraard want dit was een Z1 optreden.
Het bijzondere aan dit paard was dat Mike hem pas 5 maanden onder zijn hoede heeft en het paard uit Letland kwam.
Tevens was het de allereerste keer dat het dier ooit een wedstrijd reed.
En passant won hij nog even een Z1 proef en ik was zeer benieuwd naar de verrichtingen in de kür.
Fantastisch!!! Wat een dier, wat een beweging en wat een correcte ruiter.
Hij danste op West Side Story door de baan alsof ie nooit anders gedaan had. Mike maakte het spectakeltje nog even compleet door op de laatste A-C-lijn tijdens zijn uitgestrekte draf zijn hoed al af te nemen, dus met één hand te rijden en pas de hoofdknik te geven op de laatste tonen van de kür. Ik weet helemaal niet of dat wel mag ( de enige van mijn kürrijders die dit ooit gedaan heeft was Ingrid Langel tijdens de Gestions Trophy enige jaren terug tijdens de series om de 3 en om de 2, maar dat was intermediaire nivo [die ze overigens wel won]). Hoe het ook moge zijn, ik moest wel vreselijk lachen en heb Mike langs m'n neus nog even 'patsertje' genoemd

In de Z2 moest ons aller bekende Jasmijn van Bokt het spits afbijten op een nieuwe kür die ik voor haar gemaakt had en die qua muziek al tijdens de trainingen veel bewondering oogstte.
Voor het verslag van de kür verwijs ik naar Jasmijn zelve zodat jullie het verloop van haar pen kunnen lezen. Daarna reden nog een aantal andere kürklanten van mij, Diana koppenol, Sandra Koelewijn en Tommy Visser reed ook nog een mooie kür op Z2 nivo.
Gelukkig was de organisatie nu veel beter geregeld dan gisteren en het wachten op de uitslag liet dan ook niet al te lang op zich wachten.
Winnaar was Mike Balm, 2e plaats Jasmijn van Bokt en 3e plaats Tommy Visser!!
I.i.g. plaats 1 & 2 voor mijn küren, dus ik was weer tevreden

Jasmijn, gefeliciteerd!!!!