Om 8 uur vertrokken we volgens planning, ik voorop en AMSAMSAMS achter mij aan. Ik hoopte dat ik de weg wist, want we gingen een andere route rijden dan wat de routebeschrijving zei, Eyes wist namelijk eentje die iets korter en sneller was. Onderweg heb ik hem nog wel 3x gebeld om te checken of ik het goed deed! Ook hielden AMSAMSAMS en ik contact door te bellen en sms-en.

Om iets na 9 uur waren we op het terrein. Inmiddels gierden de zenuwen door ons lijf en AMSAMSAMS wilde zelfs al terug.

Op de lijst bleek dat ik 8 minuten eerder moest en opeens realiseerden we ons dat we geen hulp hadden bij het opzadelen. En we moesten tegelijk rijden, dus het werd ineens een heel gestress. AMSAMSAMS draaide de kalkoenen van Idie in de trailer in, ik kon dat alleen bij de achterbenen van Razin doen omdat ze in een 2paards trailer stond, was dus veel te krap. Gelukkig werkte ze mee en tilde ze haar achterbenen op terwijl ik op de klep stond. Het opzadelen zoveel mogelijk in de trailer gedaan en uiteindelijk was het gelukt om samen beide paarden tegelijk klaar te hebben. Ik zat er alleen 5 minuten voor tijd op, maar even later bleek dat het iets uitliep dus het was niet zo'n ramp. AMSAMSAMS moest 8 minuten later dan ik. We zaten alleen nog met voorlezers. Gelukkig kwamen Eyes, Claudia en Derrick net op tijd aan. Ik reed in de achterste ringen en AMSAMSAMS in de voorste.
In haar eerste proef moest ze het helemaal alleen oplossen, gelukkig had ze een voorlezer gescoord. Maar haar jury deed nogal moeilijk dus dat zorgde voor extra spanning. Ondertussen moest ik ook, ik had de luxe dat Claudia mij voorlas en Eyes filmde. Ik vond Razin heel fijn gaan, al bij het losrijden, ondanks dat ze nu een beetje een moeilijke periode heeft; een beetje puberen en af en toe haar koppie eruit trekken. In de proef ging ze fijn, met hier en daar wat dingetjes zoals overgangen ze normaal veel mooier gaan, maar over het algemeen had ik fijn gereden!
De tweede proef zou nog erger uitlopen, dus we zijn naar AMSAMSAMS gegaan. Maar Idie werd nog drukker door Razin dus ik ben weer terug gegaan. Claudia ging AMSAMSAMS lezen en ik zag van een afstand dat het er netjes uitzag. Mijn ringliep zo uit dat ik nog moest toen zij klaar waren. Daardoor kon Claudia weer lezen en Eyes filmen. Deze proef had ik nog niet geoefend maar Claudia las super voor zodat dat niet uitmaakte. In deze proef ging ze op zich ook fijn, totdat een paar ringen verder er een paard uit de proef werd gehaald die ontzettend aan het steigeren was, en waardoor er paarden gingen rennen in het weiland naast ons. Razin pakte wat spanning en ik moest net halthouden en achterwaarts. Dit ging heel druk en toen ik weer voorwaarts ging kwam ze even omhoog. Twee onderdelen dus verpest, maar goed het kan gebeuren. Verder heb ik heel fijn gereden!
Toen hebben Claudia en Derrick nog foto's gemaakte met AMSAMSAMS haar digi en die van mij, van ons samen want zulke foto's hadden we nog niet. En we gingen terug om de paarden af te zadelen. Dankzij Claudia ging het allemaal snel en stonden ze zo op de trailer. Toen was het tijd voor ons om wat te drinken en te eten. De prijsuitreiking zou om kwart over 2 zijn, en het was inmiddels half 12, dus tijd om de paarden terug te brengen was er sowieso niet. Maar die uurtjes vlogen om, terwijl wij ons vermaakten met een standje van Mister Ed, mensen die aan line dancing deden, en later kur op muziek. Ondertussen regelmatig de paarden checken en voorzien van water en voedsel. En natuurlijk met foto's maken!

Maar om kwart over 2 geen prijsuitreiking, het zou een uur later worden. Wij balen, en toen er een uur later nog geen prijsuitreiking was, waren we wel pissed, net als iedereen. Uiteindelijk was er pas tegen half 5 prijsuitreiking en al die tijd moesten de paarden op de trailer staan!!

Eerst werden de kampioenen bekend gemaakt. Onze juf was kampioen in de M1 geworden!! Toen de mensen die doormochten. In de L2 waar ik reed, mochten er 5 door. Helaas zat ik er niet bij. Hierna werden alle prijzen bekend gemaakt. AMSAMSAMS zat er niet bij in de B. In de L2 zat ik er ook niet bij in de eerste proef. Maar in de tweede proef werd ik 4de!! Mijn startgeld er weer uit!! Later belde Eyes dat ik in de eerste proef 8ste was geworden, gemiddeld 6 dus... net niet door.

AMSAMSAMS ging de coupons halen. Het bleek dat ik van 3 juryleden mooie winstpunten had gekregen, behalve van 1. Maar van haar medejury die tevens hoofdjury was had ik 165 punten gekregen en van haar 153. Daardoor was het gemiddelde een winstpunt en in de andere proef had ik nog een winstpunt dus we zijn er sowieso 2 rijker, Razin heeft er nu 8 in 4 wedstrijden. Die jury die het geen winsptunt waard vond (ik zal geen namen noemen) had overal bijgeschreven: te diep. Gelukkig hadden wij de video van Eyes, en wij vonden het helemaal niet te diep, die andere juryleden gelukkig ook niet. We vonden het heel vreemd, ik had ook nog nooit zulk commentaar gekregen van juryleden en aangezien 3 van de 4 juryleden op deze dag dat ook niet vonden hoef ik mij deze mening van een nieuwkomer in het jurybestand niet al te veel aan te trekken. Het is alleen heel jammer dat zo'n afwijkende visie ten opzichte van de ervaren juryleden mij wellicht een finaleplaats heeft gekost. Want ik had het geweldig gevonden om op de Hippiade mogen rijden...
Het was iig een hele leuke dag ondanks het lange wachten op de prijsuitreiking. We hadden 's avonds ook nog een BBQ georganiseerd en Derrick en Claudia hadden alles super geregeld, ik kon helaas niet helpen omdat ik pas om 20.00 thuis was. Samen met wat bokkers hebben we een hele leuke avond/nacht gehad!

We hebben nog foto's en hopelijk stills van mijn proeven. De foto's ga ik straks plaatsen, eerst even kijken hoe het met de paardjes is.